ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

دور کاری کارگران و تکالیف کارفرمایان

24 خرداد 1401
دور کاری کارگران و تکالیف کارفرمایان

به گزارش بانک اول در شرایط کرونا بخشی از نیروی کار به سمت دورکاری رفتند,بخشی از این دورکاری ها در راستای دستورالعمل های دولتی به منظور کنترل شیوع  کرونا بود. اما با توجه به عدم آگاهی نیروی کار از حق و حقوق خود, اکثر نیروهایی که به دورکاری رفتند حقوق و مزایا دریافت نکردند چرا که حق و حقوق خود را نمی دانستند.

وحید حاجی زاده، مشاور روابط کار در باره دور کاری کارگران و تکالیف کارفرمایان  می گوید: در قانون کار چیزی به نام دور کاری کارگران نداریم و تصور اینکه چون پرسنل دورکار شده اند پس کارفرما مانند قبل چه کار فیزیکی در محل کارگاه انجام می داده اند تکالیفی جهت بیمه و مزایا طبق قانون کار ندارند، اشتباه است.

آنچه که از مفهوم دورکاری به دست می آید یعنی انجام کار توسط پرسنل در مکانی دور از کارگاه که می تواند در منزل شخصی کارگر یا کارمند شما باشد اما تعریفی که از کارگاه در قانون کار تصویب شده است، اعلام می دارد که کارگاه محلی است که کارگر به درخواست و به حساب کارفرما (یعنی همان تبعیت حقوقی و اقتصادی انجام شخصی کار) در آنجا کاری را انجام می دهد، لذا با این تعریف، دوری یا نزدیکی کارگاه ملاک قانون گذار نبوده بلکه این کار و کارگر است که ماهیت وجود کارگاه را شکل می دهد و در اصل اعتبار کارگاه از کارگر می باشد.

با این تعریف باید بگوییم هر جایی که کارگر در آن محل کاری را به درخواست کارفرما انجام دهد و اشتغال کارگر به حساب کارفرما باشد، آن محل کارگاه محسوب می شود و تمامی تعهدات کارفرما در قبال پرسنل دورکار به قوت خود باقی خواهد ماند.

مگر اینکه رابطه کارگری و کارفرمایی خاتمه پیدا کند و قرارداد جدید با شرایط جدید که هیچ گونه ارتباطی با شرایط و تشریفات قانون کار نداشته باشد، منعقد گردد./تسنیم

اخبار مرتبط
میزان معافیت درآمد مشمول سالانه مستغلات اشخاص فاقد درآمد موضوع ماده (۵۷) قانون مالیات‏های مستقیم اصلاحی سال ۱۳۸۰، مبلغ ۷۵ میلیون تومان و میزان معافیت درآمد مشمول سالانه مالیات بر درآمد مشاغل موضوع ماده (۱۰۱) قانون مذکور، مبلغ یکصد میلیون تومان تعیین شده است.
تصویبنامه هیات وزیران درخصوص تعیین فهرست مجوزهای کسب و کار تایید محور توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.
شرکت بهمن موتور طرح فروش نقدی و آنلاین ون باری اینرودز را برای خریداران اعلام نمود. بر اساس این طرح ویژه، متقاضیان محترم می‌توانند در بازه زمانی مشخص شده از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه، 29 فروردین 1403 لغایت 24 بامداد چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 یا تا زمانی که ظرفیت موجود باشد، نسبت به ثبت سفارش خرید این محصول جدید اقدام نمایند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه الزام استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاه‌های سوخت درقانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در قانون بودجه امسال نیز تکرار شده است لذا باید شرایطی را ایجاد کنیم که فرایند صدور کارت سوخت کوتاه‌تر شود، اظهار کرد: درخواست ما این است که مردم در استفاده از کارت‌های سوخت شخصی همراهی کنند؛ زیرا، هدف‌گذاری برای کارت‌های جایگاه‌ها این است که در شرایط اضطرار مورد استفاده قرار بگیرند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها