چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

مواردی که منجر به قطع بیمه بیکاری شما خواهد شد

24 خرداد 1401
مواردی که منجر به قطع بیمه بیکاری شما  خواهد شد

به گزارش بانک اول قطع بیمه بیکاری برای بسیاری از مشمولان رخ می‌دهد. بنابراین بهتر است از قبل با نحوه اعتراض به قطع بیمه بیکاری و مسائل مربوط به آن آشنا بود.

 

دلایل قطع بیمه بیکاری چه مواردی است؟

در اینجا به مهم‌ترین دلایل قطع بیمه بیکاری اشاره خواهیم کرد. اکثر این دلایل در قوانین مربوط به بیمه بیکاری مورد اشاره و بررسی قرار گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر زمان فرد مورد نظر دوباره اشتغال به کار یابد، بیمه بیکاری وی قطع خواهد شد.
  • اگر فرد از پیشنهاد شغلی در حوزه تخصص خود یا مشابه به آن امتناع ورزد، باز هم منجر به قطع بیمه بیکاری می‌شود.
  • فرد ضمن دریافت بیمه بیکاری، برای دریافت مقرری بازنشستگی یا از کار افتادگی نیز مشمول شناخته شود. این شرایط نیز منجر به قطع بیمه بیکاری می‌شود.
  • در صورتی که فرد بدون داشتن عذر موجه از شرکت در دوره‌های کارآموزی یا سوادآموزی خودداری کند. این موضوع از طریق وزارت کار و امور اجتماعی پیگیری می‌شود.
  • بیمه شده به نحوی از انحاء با دریافت مزد بلاتکلیفی به کار مربوطه اعاده کند.

 

 شکایت برای قطع بیمه بیکاری چگونه است؟

ممکن است بنا به دلایل مختلف بازرس بیمه بیکاری، اقدام به قطع مقرری کند. معمولا به فواصل زمانی مختلف بازرس اقدام به حضور و غیاب جلو درب منزل خواهد کرد. در بسیاری مواقع در صورت غیبت غیرمجاز افراد، مقرری آنها قطع خواهد شد. با این حال، امکان اعتراض به قطع بیمه بیکاری فرد وجود دارد.

در تبصره ماده ۱۷ آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه بیکاری به چگونگی اعتراض کارگر نسبت به قطع بیمه بیکاری اشاره شده است. این تبصره اشاره می‌کند که «در صورت اعتراض کارگر نسبت به قطع مقرری توسط بیمه تامین اجتماعی، واحد کار و امور اجتماعی موظف است که مراتب را بررسی و اعلام نظر نماید. نظر واحد کار و امور اجتماعی قطعی و لازم‌الاجرا است.»

گاهی اوقات افراد با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی موفق به برقراری مجدد مقرری خود می‌شوند اما برخی اوقات نیز این کار امکان‌پذیر نیست.

در این مواقع متقاضیان باید شکایت خود از سازمان تامین اجتماعی را به دیوان عدالت اداری ارائه دهند. در این حالت معمولا متقاضیان دردسر بیشتری خواهند داشت.

اخبار مرتبط
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها