جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

چطور می توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کرد ؟

24 خرداد 1401
چطور می توان در بازار ارزهای دیجیتال سود کرد ؟

به گزارش بانک اول ، همان طور که می‌دانید بازار رمزارز‌ها به‌شدت نوسانی است و مهم است که با تحلیل و اطلاعات کافی دست به معامله‌گری در این بازار بزنید. در این مطلب می‌آموزیم که چگونه از راهکارهایی برای تشخیص بهترین رمزارز‌ها استفاده کنیم.

ارزش معاملات

ارزش معاملات، همان طور که از اسم آن پیداست، مجموع ارزش کل معاملات انجام شده بر روی یک دارایی است. سهامداران باید به دنبال رمزارزی باشند که ارزش معاملات ۲۴ ساعت گذشته‌اش حداقل ۱۵۰ میلیون دلار بوده باشد.

این موضوع باعث می‌شود تا رمزارز موردنظر هم نقدشوندگی مناسبی داشته باشد و هم احتمال پامپ و دامپ شدن آن توسط گروه‌های مختلف پایین بیاید.

بازدهی رمزارز‌ها

بازدهی گذشته یک دارایی تضمینی برای اینکه آن دارایی همیشه پربازده باشد نیست. ولی توجه به سابقه قیمت می‌تواند دلیلی برای بررسی بیشتر آن برای ما فراهم آورد.

الگوی شمع‌های ژاپنی (Candle Pattern) در نمودار قیمت

توجه به الگو‌های شمعی پس از تشخیص روند قیمت بسیار ضروری است. مثلاً تشکیل الگوی پوشای صعودی هنگامی که قیمت پس از یک روند صعودی پرقدرت اصلاح نزولی تشکیل داده، سیگنالی برای ورود به معامله خرید است. 

اندیکاتور SMA

اندیکاتور SMA (۱۰) با شرط تقاطع صعودی با میانگین ۲۰ روزه یکی از بهترین اندیکاتور‌ها برای انتخاب رمزارز‌هایی است که احتمال افزایش قیمت دارند. سیگنال خرید وقتی صادر می‌شود که میانگین متحرک ساده ۱۰ روزه به‌صورت صعودی میانگین ۲۰ روزه را قطع کند. 

اندیکاتور RSI

یکی دیگر از سیگنال‌های خرید قوی توسط اندیکاتور RSI صادر می‌شود. زمانی‌ که خط RSI به‌صورت صعودی خط ۳۰ را از پایین به بالا قطع کند به آن معنی است که رمزارز از محدوده اشباع فروش خارج می‌شود. 

اندیکاتور MACD

سیگنال خرید توسط MACD زمانی صادر می‌شود که تقاطع صعودی خط MACD با خط سیگنال تشکیل شود. 

بهتر آن است نتایجی که از طریق این راهکارها به‌دست می‌آورید به‌دقت و با توجه به فاکتور‌های بنیادی تحلیل کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها