پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

خبر فوق العاده خوب برای مجردهایی که وام می خواهند

24 خرداد 1401
خبر فوق العاده خوب برای مجردهایی که وام می خواهند

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده با بیان اینکه برخی از شرایط نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن تصمیم سلیقه‌ای بانک‌ها است، گفت: مدیریت بانک مرکزی باید برای رفع این مشکلات تصمیم بگیرد و بارها درخواست کرده‌ایم که بانک مرکزی درباره پرداخت وام ودیعه مسکن یک رویه ثابت و یکسانی بین بانک‌ها در نظر بگیرد و ایجاد کند.

وی درباره انتقادات به نحوه پرداخت وام ۷۰ میلیون تومانی کمک ودیعه مسکن و سخت‌گیری‌های بانک‌ها در ارائه آن به مستاجران اظهار کرد: ایراداتی درباره نرخ کارمزد، مدت زمان تقسیط، شرط و شروط‌ پرداخت این وام و بحث شرایط ضامن مطرح شده اما این مقرراتی است که نظام بانکی برای پرداخت وام کمک ودیعه در نظر گرفته و موضوعاتی نیستند که مورد نظر وزارت راه و شهرسازی باشد.

 

وی با بیان اینکه در تمام جلسات با بانک مرکزی تاکید ما بر این بود که این وام با حداکثر تساهل در اختیارات مردم و مستاجران قرار بگیرد، گفت: بیشترین انتقادات به بحث ضامن است که بارها به بانک‌ها اعلام کردیم حداقل ضامن را برای پرداخت کمک ودیعه در نظر بگیرند.

معاون مسکن و امور ساختمان با بیان اینکه درحال‌حاضر هر بانک عاملی با سلیقه خود و به شیوه خود نسبت به نحوه پرداخت وام ودیعه مسکن عمل می‌کند، ادامه داد: مدیریت بانک مرکزی باید برای رفع این مشکلات تصمیم بگیرد و بارها درخواست کرده‌ایم که بانک مرکزی درباره پرداخت وام ودیعه مسکن یک رویه ثابت و یکسانی بین بانک‌ها در نظر بگیرد و ایجاد کند.

 

ارقام بالای اقساط وام کمک ودیعه مسکن

محمودزاده در پاسخ به این سئوال که بسیاری از متقاضایان وام کمک ودیعه مسکن نسبت به ارقام بالای اقساط این تسهیلات معترض هستند، تاکید کرد: آنچه که تصویب شده این است که مدت زمان تقسیط این وام برای مستاجران باید ۵ ساله و با کارمزد ۱۲ ساله باشد اما برخی از بانک‌ها به صورت سلیقه‌ای مدت زمان اقساط را تا ۳۶ ماه کاهش دادند که این تصمیم داخلی آن بانک بوده وگرنه آنچه که به تصویب رسیده پرداخت اقساط در ۵ سال است که تمام بانک‌های عامل مکلف به رعایت این مصوبه هستند.

وی افزود: این ایرادات و انتقادات را در جلسات آتی که با بانک مرکزی برگزار می‌شود، مطرح می‌کنیم و البته مکاتباتی را هم مبنی بر رسیدگی به این موضوعات برای ارسال به بانک مرکزی آماده کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اینکه وام ودیعه مسکن شامل سرپرست مجرد خانوار هم می‌شود، گفت: سرپرست خانواری که مجرد است هم می‌تواند برای اخذ این وام درخواست کند و منعی برای پرداخت این تسهیلات به سرپرست مجرد خانوار وجود ندارد.

محمودزاده در پاسخ به این سئوال که چرا برخی از بانک‌ها برای پرداخت این وام درباره سابقه مالکیت ملک متقاضی ایراد می‌گیرند و همین موضوع مانع اخذ این تسهیلات می‌شود، اظهار کرد: فرم «ج» قرمز با سابقه مالکیت دو مقوله جدا از هم هستند و در این باره تلاقی اطلاعات صورت می‌گیرد. فرم «ج» قرمز نشان می‌دهد که افراد از امکانات دولتی برای خرید مسکن استفاده کرده‌اند یعنی یا تسهیلات یارانه‌دار گرفته‌اند یا از زمین و آپارتمان دولتی استفاده کرده‌اند اما بحث مالکیت مربوط به سابقه مالکیت مسکن افراد می‌شود.

وی ادامه داد: اعلام کرده‌ایم که شرط پرداخت وام کمک ودیعه مسکن داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا به همراه اجاره نامه رسمی یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری است./همشهری

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
ناشناس
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام،فردی چون من که به دلیل مشکلات عدیده حدود یک سال است مجبور به مهاجرت از شهر م شده ام با این شرط حداقل پنج سال سکونت با ارائه اجاره نامه که مربوط به شهر هجرت م است چه کنم؟

جواد شادان نو
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

اقاخواهشابرسانیدبه گوش مسولش،حداقل دستوری بدن به بانکهاکه برای وام۲۵م ضمانت دیگه ای روقبول کنن الان ازبرج۱۰/۹۹تاالان پرونده من توبانک ملت دارخاک میخوره به علت نداشتن ضامن کسرازحقوق،اونم بردم گفتن قسط عقب افتاده داره قبول نکردن اوایل کروناگفتن تاسه قسط هم عقب بیفته مشگلی نداره ولی بانک الان به این گیرداده که چون قسط عقب افتاده داره قبول نمیکنن،توروبه هرکسی که میپرستیدحداقل برای ۲۵م وام ازسفته یا،،،،،،دیگه ای قبول کنن،خیلیهامثل من ضامن ندارن تکلیف من وامثال من چیه،اگه وجدان دارین پیگیری کنیدتاجوابی بگیریم،ممنون

مسعود عابدین
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

فقط مردمو به بازیچه میگیرن،خودم کارمند قراردادی هستم همسرم هم همینطور،میگن به کارمندای قراردادی نمیدیم و کارمند رسمی میخایم ۲ نفر با کسر از حقوق و چک و سفته ،خب بگید نمیدیم چرا سنگ میندازید جلوی مستاجران بیچاره،این سنگها جلوی پای خودتون میوفتن و صخره میشن

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها