پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

واریز یارانه به حساب «معلولان شدید» بالای ۱۸ سال

24 خرداد 1401
واریز یارانه به حساب «معلولان شدید» بالای ۱۸ سال

به گزارش بانک او ل وحید قبادی‌دانا در خصوص ماده ۲۷ قانون دفاع از حقوق افراد دارای معلولیت و پرداخت کمک هزینه کمک معیشتی برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید، بیان کرد: در جهت اجرای ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، با تأمین اعتبار صورت گرفته (در مجموع بیش از ۶۴ میلیارد تومان برای پرداخت کمک هزینه معیشتی سه ماهه دوم) برای بیش از ۱۳۳ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدیدی که بالای ۱۸ سال سن دارند و فاقد شغل و درآمد هستند، ۴۸۰ هزار تومان بر روی کارت بانکی آنها شارژ شد.

وی افزود: البته برای اجرای کامل ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است که امید است در آینده‌ای نزدیک با تامین اعتبار لازم برای اجرای کامل مواد مختلف قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت شاهد بهبود وضعیت معیشتی این افراد در کشور باشیم.

 ایسنا

اخبار مرتبط
تاکنون مبلغ یارانه مازاد برای این دسته از مادران معادل ۴۰۰ هزار تومان بود؛ اما اکنون طبق اظهارات صورت مرتضوی، اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود ۶۰۰ هزار تومان برای مادران واجد شرایط در تمام استان‌های کشور تأمین شده است و افراد شامل این طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
سخنگو سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این خصوص به مهر گفت: در خانوارهای دهک دهم افرادی هستند که به واسطه وجود یکی از فرزندان یا یکی از اعضای زیرمجموعه آنها باعث شده که آن خانواده جز دهک دهم باشند. به عنوان مثال فرزند بالای ۱۸ سال دارد که دارای درآمد بوده و حقوق بالاتر از سایر اعضای خانوار دارد و همین امر سبب می‌شود که خانوار در دهک دهم قرار گیرد.
حضور فرزندان خانوار بالای ۱۸ سال و شاغل در خانواده سطح درآمد پدر خانواده را به عنوان سرپرست خانوار افزایش می‌دهد. این امر خانوار را در دهک دهم قرار داده و یارانه نقدی ندارد. راه‌حل چیست؟
شهروندان پیامک‌های جعلی با عناوین مشابه میزان یارانه معیشتی، ثبت نام و دریافت کالابرگ الکترونیک را نادیده بگیرند و هرگز بر روی لینک‌های آنها کلیک نکنند و در صورت دریافت پیامک حاوی لینک کالابرگ الکترونیکی و یا بسته معیشتی از طرف دوستان و افراد مورد اعتماد، بدانید که این پیامک نشان دهنده هک شدن و آلوده بودن تلفن همراه آنها به بدافزار بوده و دلیلی بر اصالت و تایید پیامک و لینک نیست.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها