پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

پیش‌‌بینی قیمت طلا در کوتاه مدت

24 خرداد 1401
پیش‌‌بینی قیمت طلا در کوتاه مدت

به گزارش بانک اول قیمت طلا پس از سقوط یک درصدی در روز گذشته، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تبعات مشکلات بدهی شرکت اورگرند چین که تقاضا برای دارایی‌‌های امن را تقویت کرد، در معاملات روز جمعه بهبود یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۷۵۲ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج شنبه به ۱۷۳۷ دلار و ۴۶ سنت سقوط کرده بود که پایینترین قیمت از ۱۱ اوت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۵۲ دلار رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱.۶ درصد کاهش، در ۱۷۴۹ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

اما سیگنال بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش زودتر از موعد نرخ‌ها طلا را در مسیر کاهش هفتگی قرار داد.

افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه می‌زند.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA برای منطقه آسیا اقیانوسیه گفت: سرمایه گذاران آسیایی ممکن است برای حفاظت در برابر تحولات نامطلوب مربوط به مشکلات بدهی اورگرند بخواهند طلا خریداری کنند. این فلز ارزشمند احتمالا در کوتاه مدت بین ۱۷۴۰ تا ۱۷۸۰ دلار معامله خواهد شد.

در حالی که ریسک پذیری باعث صعود شاخص‌ها در وال استریت شد اما بازارهای سهام آسیا به دلیل سرنوشت شرکت سازنده املاک مقروض اورگرند چین مضطرب بودند.

 

در این بین، شاخص دلار نزدیک به پایینترین حد یک هفته اخیر که روز پنج شنبه به آن نزول کرده بود، ایستاد.

 ذخایر «اس پی دی آر گلد تراست» که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۹۲.۶۵ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۶۷ سنت رسید و در مسیر ثبت ۱.۲ درصد کاهش هفتگی قرار گرفت. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۹۸۲ دلار و ۴۷ سنت معامله شد اما از ابتدای هفته جاری تاکنون ۴.۳ درصد رشد داشته که بزرگترین رشد هفتگی در شش هفته اخیر است.

بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۹۹۶ دلار و ۹۴ سنت رسید با این حال در آستانه سومین کاهش هفتگی متوالی قرار دارد./ایسنا

اخبار مرتبط
امروز قیمت دلار ثبات را تجربه کرده است، قیمت طلا اما افزایش یافت
یک اقتصاددان، قیمت دلار در پایان سال ۱۴۰۳ را پیش‌بینی کرد.
رئیس اتحادیه طلا فروشان گفت: مردم از خرید طلای دست دوم جدا خودداری کنند طلایی که فاقد کد استاندارد باشد قابل پیگیری نیست
اکنون تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری روشن کند. قیمت طلا امروز در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها