جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر

به گزارش بانک اول بعد از مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان هم با واردات خودرو مخالفت کرد. حالا مصوبه آزادسازی واردات خودرو به مجلس برگشت داده شد و شورای نگهبان از مجلس خواسته نحوه واردات خودرو بدون انتقال ارز دقیق و شفاف بیان شود.

حالا رکود سنگین بر بازار خودرو حاکم است. هنوز این ابهام وجود دارد که با وجود تشدید تحریم‌ها آیا ممنوعیت‌ها ادامه‌دار است یا بالاخره دولت واردات خودروهای خارجی را آزاد می‌کند؟

 

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو  گفت: بعد از دو ایراد وارد شده به مصوبه مجلس، احتمالا واردات خودروهای خارجی آزاد می‌شود اما رکود در بازار خودرو ادامه‌ دارد.

مهدی دادفر با اشاره به وضعیت بازار خودرو توضیح داد: از زمانی که مجلس طرح آزادسازی واردات خودرو را مصوب کرد بازار راکد شد. فروشنده خودروهای خارجی در بازار زیاد شده است اما خریداری برای این خودروها وجود ندارد. اکثر مردم دست نگه داشته‌اند تا درباره این مصوبه تعیین تکلیف شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه شورای نگهبان هم این مصوبه را رد کرده است ولی قیمت خودروهای خارجی مثل ماه‌های گذشته نوسان ندارد و احتمالا قیمت خودروهای خارجی و ایرانی تغییر چندانی نداشته باشد.

 

واردات خودرو آزاد می‌شود

فروشندگان نسبت به واردات خودرو خوش‌بین هستند. برخی فعالان بازار می‌گویند چنانچه دو ایراد شورای نگهبان مبنی بر نحوه واردات خودرو بدون انتقال ارز و همچنین خدمات پس فروش آن در کشور مشخصا شفاف بیان شود، در نهایت واردات خودروهای خارجی به کشور آزاد می‌شود.

حالا فعالان بخش‌خصوصی و نمایندگان مجلس به دنبال راهکارهای جامع هستند تا بتوانند نظر حاکمیت را برای واردات خودروهای خارجی بدون انتقال ارز را جلب کنند.

خودروهای مونتاژی چقدر ارزان شدند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد خودروهای چینی در آخرین معاملات یعنی روز چهارشنبه (۲۴ شهریور ماه) بین ۴۰ تا ۵۵ میلیون تومان ارزان شده است. ایسنا در گزارشی به نقل از سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران نوشت: «خودروهای مونتاژی، هایما S۷ توربو که در محدوده ۷۷۰ میلیون بود، اکنون ۷۳۰ هم عرضه می‌شود، جک که در اوج ۷۷۵ میلیون تومان بود، امروز ۷۲۰ میلیون تومان بوده است.

همچنین مزدا ۳ هم نسبت به یک هفته گذشته حدودا ۳۰۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. این خودرو هفته گذشته بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود، امروز یک میلیارد تومان هم مشتری ندارد.»

با رد شدن مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان باید منتظر ماند و دید که آیا فروشندگان خودروها عقب‌نشینی می‌کنند یا تعداد فروشندگان در بازار زیاد می‌شود؟ آنچه مشخص است دلال‌ها از شرایط فعلی بازار ترسیده‌اند اما فعلا تا نهایی شدن مصوبه واردات خودرو خریداری هم در بازار پیدا نمی‌شود!

اخبار مرتبط
گارانتی خودرو در جهان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد و برای نخستین بار شرکت فورد در سال ۱۹۰۸ به منظور ادای احترام به حقوق مشتری و نشان دادن کیفیت خودروهای تولیدی، محصول فورد T را ۹ ماه گارانتی کرد. پس از آن به‌تدریج دیگر خودروسازان هم به بحث گارانتی خودرو ورود کردند و امروزه اغلب خودروسازان مطرح جهانی برای محصولات تولیدی خود خدمات پس از فروش گسترده‌ای ارائه می‌دهند.
در حال حاضر قیمت حواله های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.
بک X۳ پرو دارای ظاهری زیبا با جزئیاتی مانند جلوپنجره با گرافیک عمودی، سپر جلو با ورودی هوای عریض، و چراغ‌های جلو و عقب زیبا است. ابعاد آن کوچک با فضای باری معادل ۴۰۰ لیتر است. از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند که با گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌یابد. مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط ۶.۱ لیتر است. کابین آن ساده و زیبا با داشبوردی با خطوط افقی و نمایشگر ایستاده است.
ایران‌خودرو شرایط فروش جدید پژو‌پارس در ۱۴۰۳ را اعلام کرد. همچنین شرایط فروش جدید آریزو ۶ نیز اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها