پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

سهم مسکن از تسهیلات بانکی ۴برابر شد

24 خرداد 1401
سهم مسکن از تسهیلات بانکی ۴برابر شد

به گزارش بانک اول  به نقل از تسنیم، حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: در حوزه تأمین مالی مسکن، هم در قانون جهش تولید و هم مصوبه بودجه سال 1400 سهم مناسبی را برای عرضه مسکن در نظر گرفته شده است.

 

وی یادآور شد: در سال‌های گذشته سهم مسکن از تسهیلات بانکی در حداقل ممکن و تنها 5 درصد بود اما در جهت گیری های جدید این رقم به 20 درصد تسهیلات بانکی رسیده است. این امر دسترسی مردم را افزایش داده و فعالیت بخش خصوصی را در حوزه تولید مسکن رونق می‌دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران بیان کرد: مکان‌یابی و تأمین زمین این عرضه‌های گسترده را با لحاظ کردن همه شرایط اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی انجام خواهیم داد.

 

طاهرخانی گفت: سیاست الحاق زمین به شهرها و همچنین توسعه درونی شهرها در قالب بافت‌های فرسوده همچنان در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط
به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.
: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم.
سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.
قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها