جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

چرا و چگونه کارگزار بورس خود را تغییر دهیم؟

24 خرداد 1401
چرا و چگونه کارگزار بورس خود را تغییر دهیم؟

به گزارش بانک اول محمد خبری زاد در ادامه افزود: ۹۰ درصد کارگزاری‌ها سامانه احراز هویت غیر حضوری دارند و هر مشتری که سجامی شده باشد می‌تواند با مراجعه به سایت کارگزاری به صورت غیر حضوری و آنلاین نام کاربری و رمز ورود خود را دریافت کند. بعد از دریافت این کد مشتری می‌تواند وارد سامانه شود و در آن جا سهم‌های که در کارگزاری قبلی دارد را تغییر ناظر بزند و از کارگزاری قبلی به کارگزار فعلی انتقال دهد. این فرآیند اصلا سخت نیست و کلا شاید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بیشتر زمان نبرد.

 

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با این پرسش که افراد با چه انگیز‌ه‌ای کارگزاری خود را تغییر می‌دهند؟ اظهار کرد: معمولا اگر افراد از خدمات کارگزاری راضی نباشند، کارگزاری خود را عوض می‌کنند. یکی از دلیل‌های دیگر برای تغییر کارگزاری توسط افراد ارائه خدمات بیشتر و بهتر توسط کارگزاری دیگر مانند اعتبار یا سامانه معاملاتی مطلوب‌تر و سریع‌تر است. این نکته بسیار مهم است که کارگزاران باید در ارائه خدمات به مشتریان خود درست و هوشمند اقدام کنند در غیر این صورت ممکن است که مشتریان خود را از دست دهند.


محمد خبری زاد در ادامه بیان کرد: در چند وقت اخیر در زمان معاملات به ویژه در کارگزاری‌ها شلوغ و دارای مشتری بیشتر، سامانه برخی از کارگزاری‌ها دچاری باگ سیستمی (مشکلات مختلفی سیستم اعم از هنگ کردن سامانه یا کند بودن آن و موارد این چنینی) می‌شود. این از جمله مواردی است که بسیاری از سهامداران از آن کلافه و بعضا شاکی هستند و شاید مهم‌ترین دلیل برای قانع شدن سهامداران برای تعویض کارگزاری همین موارد باشد.

وی  اظهار کرد: سهامداران برای انتخاب کارگزاری معمولا به خدماتی مانند اعتبارات کارگزاری، تخفیفات، مشاوران و موارد دیگر توجه می‌کنند. نکته بعدی که قابل ذکر و برای برخی از شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و هست، دسترسی فیزیکی به کارگزاری است.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
شاخص فرابورس ایران نیز در معاملات امروز و در ادامه روند نزولی خود با ۵۱ واحد رشد، از مرز ۲۶ هزار واحد عبور کرد و به ۲۶ هزار و هفت واحد رسید.
یک کارشناس اقتصادی درباره موضوعات مختلف اعم از انس طلا، رمزارز، بورس ایران معتقد است سال آینده باید بهترین پرتفو را از میان این گزینه ها انتخاب کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد اگرچه بازار سهام طی روزهای آینده ممکن است فراز و فرودهایی را تجربه کند اما دست کم تا پیش از آغاز فصل مجامع، عرصه چرخش سرمایه باشد.
سازمان خصوصی سازی در 2 اطلاعیه جداگانه قیمت پایه و شرایط عرضه سهام دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس را اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها