ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

اجرای قانون مالیات بر خانه و ماشین های لوکس چه شد؟

24 خرداد 1401
اجرای قانون مالیات بر خانه و ماشین های لوکس چه شد؟

به گزارش بانک اول رحیم زارع  اظهار کرد: با وجودی که در زمان استقرار دولت قبلی بیشتر آئین نامه های اجرایی احکام بودجه ۱۴۰۰ نوشته شده بود اما برخی از آنها همچون مالیات بر خانه ها و ماشین های لوکس اجرایی نشده و درآمد دولت از محل اخذ مالیات صفر است. دلیل هم فراهم نشدن زیرساخت‌ها است به طوری که دولت نمی داند که چطور می تواند مالیات اخذ کند.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه اخیرا جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد و در این جلسه از سازمان برنامه و بودجه خواست که در راستای جبران کسری بودجه و اجرای قانون بودجه ۱۴۰۰ زیرساخت های لازم جهت اجرای احکام بودجه همچون مالیات از خانه ها و ماشین های لوکس را عملیاتی و پیاده سازی کند که به نظر می رسد اجرای برخی از تبصره ها موکول به سال ۱۴۰۱ خواهد شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ۱۴۰۰ در پایان اظهار کرد: علاوه بر این موضوع عملکرد بودجه ۱۴۰۰ را تاکنون می توان بر روی فروش اوراق مالی ارزیابی کرد. به عبارت دقیق تر به طرح های عمرانی کمتر توجه شده که این رویکرد نمی تواند اهدافی همچون ایجاد اشتغال را محقق کند؛ لذا ما از دولت خواسته ایم که در اسرع وقت زیرساخت ها برای اجرای بودجه را فراهم کرده تا شاهد اجرای دقیق آن باشیم.

ایسنا

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه برای اعزام عمره گزاران روزانه ۲ پرواز برنامه ریزی شده است که امروز علاوه بر تهران از فرودگاه مشهد مقدس نیز زائران به مدینه اعزام خواهند شد گفت: پرواز‌های حج عمره استان تهران به مدت ۱۱ روز ادامه دارد و از سایر ایستگاه‌های پروازی در این عملیات صرفا یک پرواز برای انتقال زائران حج عمره انجام می‌شود.
چند روزی است که همزمان با اجرای طرح فروش ١٣ خودروی وارداتی ویژه‌ ثبت‌نام‌کنندگان مرحله اول و متقاضیان جدید، موضوع فروش کد ملی برای ثبت‌نام خودروهای وارداتی مطرح شده است.
در ادامه تصویر اصلاحیه آیین نامه حساب پس انداز کارکنان دولت را مشاهده می کنید؛ در تبصره این بخش آمده است: «تبصره- در صورت رضایت کارکنان به انتخاب حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز نزد هر یک از بانک‌های عامل به عنوان واریز منابع موضوع این آیین‌نامه، تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک عامل به کارکنان مربوط در طول دوره خدمت پرداخت می‌شود. استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه در طول دوره خدمت، مانع از پرداخت اصل پس انداز در پایان دوره نخواهد بود.»
نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار هم اکنون در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده، شماره شناسنامه و کدملی می‌توانند از نتیجه خود مطلع شوند. آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ صبح روز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد. در آزمون استخدام رشته‌های شغلی آموزگاری، ۲۸ هزار آموزگار برای مدارس ابتدایی استخدام خواهند شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها