پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

زمان ششمین دوره ثبت نام مسکن حمایتی /ارایه زمین ۹۹ ساله به واجدان شرایط

24 خرداد 1401
زمان ششمین دوره ثبت نام مسکن حمایتی /ارایه زمین ۹۹ ساله به واجدان شرایط

به گزارش بانک اول محمود محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا طرح جهش تولید مسکن مصوب مجلس متفاوت از طرح مسکن ملی به اجرا می‌رسد، اظهار داشت: در ابتدا باید تاکید کنم که هر تصمیمی که دولت سیزدهم برای پروژه حمایتی بگیرد شامل حال متقاضیان و ثبت نام کنندگان مسکن ملی هم می‌شود و در این باره هیچ نگرانی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه پروژه با شرایط یکسان برای تمام ثبت نام کنندگان حرکت می‌کند، ادامه داد: پس از اینکه چارچوب طرح و ساختار اجرایی جهش تولید مسکن به تایید مراجع ذی ربط رسید، اعلام عمومی خواهیم کرد و هیچ محدودیت در ثبت نام‌ها وجود نخواهد داشت تمام واجدان شرایط و افراد فاقد مسکن بدون محدودیت امکان ثبت نام در شهرهایی که زمین تامین شده، خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تغییر سامانه و سایت ثبت‌نام مسکن حمایتی گفت: سایت از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تغییری نمی‌کند و ممکن است صفحه‌ای به آن اضافه شود و تفاوتی با صفحات قبلی ندارد.این اطمینان را به ثبت نام کنندگان و افرادی که وارد پروژه شده‌اند می‌دهیم که برای مسکن حمایتی یک سیاست واحد به اجرا می‌رسد و در این باره هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی  از آغاز ششمین دوره ثبت نام مسکن برای واجدان شرایط خبر داد و گفت: به زودی ششمین دوره ثبت‌نام مسکن حمایتی آغاز می‌شود. البته یکسری امکانات جدید به این پروژه و طرح مسکن حمایتی اضافه شده است و فارغ از نام و... سیاست دولت این است که حداکثر حمایت از پروژه مسکن حمایتی را انجام دهد بنابراین متقاضیان از این بابت نگران نباشند و بدون نگرانی ثبت نام و مراحل بعد از آن را طی کنند.

محمودزاده  درباره رایگان بودن زمین در طرح جدید مسکنی اظهار داشت: درباره زمین مورد نیاز ساخت مسکن حمایتی قانون اراضی 99 ساله را در نظر گرفته که اصطلاحا به آن زمین رایگان می‌گویند. در پروژه‌های حمایتی قیمت زمین را از قیمت تمام شده مسکن جدا می‌کنیم و این اراضی تقریبا رایگان است و با یک اجاره مختصری که به صورت سالانه پرداخت می‌شود این اراضی به صورت 99 در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: البته مسکن مشارکتی موضوع کاملا متفاوتی دارد که در این پروژه‌ها آورده دولت زمین با قیمت کارشناسی است و سازنده با برآورد قیمت تمام شده، در این پروژه حضور پیدا می‌کند و پس از اتمام کار تقسیم سهمی بین دولت و سازنده صورت می‌گیرد. این پروژه‌های مشارکتی تولید مسکن برای گروه و دهک‌های متوسط به بالا هستند. اما ساختار پروژه‌های مشارکتی کاملا متفاوت است.

  ایلنا

اخبار مرتبط
به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.
: گاهی اوقات خانه‌ای را خریداری کرده ایم و بر طبق قوانینی که وجود داشته است، پول آن را نیز پرداخت کرده‌ایم. مستاجر و یا صاحب ملک قبلی هنوز اقدام به تخلیه منزل نکرده است و موعد مقرر شده برای تخلیه منزل نیز به پایان رسیده است. به همین دلیل بهترین کار آن است که از طریق قانونی وارد کار شده و حکم تخلیه منزل را دریافت کنیم.
سال گذشته ۱۶ هزار واحد مسکن مهر را در شهر پردیس با تمامی امکانات به متقاضیان تحویل دادیم و طبق هدف گذاری که هم انجام دادیم تا خرداد ماه سه هزار واحد مسکن مهر دیگر را طی امسال به بهره برداری خواهیم رساند.
قیمت مسکن در تهران ظرف سال گذشته به شکل تقریبی از متری ۶۶ میلیون به متری ۸۳ میلیون افزایش پیدا کرد. رشد تقریبا ۱۷ میلیونی قیمت هر متر خانه در تهران، به معنی افزایش ۲۵ درصدی است و باعث می‌شود ارزش یک خانه ۱۰۰ متری در پایتخت به‌طور متوسط نزدیک هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها