پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

تغییرات در موارد مزدی مشمول کسر حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد

24 خرداد 1401
تغییرات در موارد مزدی مشمول کسر حق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد

به گزارش بانک اول بر اساس قانون تامین اجتماعی، در حال کلی تمام وجوه و مزایای نقدی و یا غیرنقدی مستمر که تحت هر عنوان به صورت مزد، حقوق، کارمزد و یا کارآموزی در مقابل کار به بیمه شده پرداخت میگردد، مشمول کسر حق بیمه می‌شوند. 

بر  این اساس، مزد، حقوق، دستمزد، مزایای مستمر شغلی (فوق‌العاده شغل)، اضافه کار ، حق‌الزحمه، نوبت‌کاری، فوق‌العاده‌های شغلی سخت و زیان‌آور ، حق حضور در جلسات، کار شب و فوق‌العاده کشیک مزد ایام تعطیل و مرخصی، کمک هزینه مسکن، پاداش مستمر، دریافتی افرادی که به طور کارمزدی به کار اشتغال دارند، دریافتی کارآموزان(در مواردی که افراد جهت یادگیری مشاغل در کارگاهها وجهی دریافت می‌کنند و ایاب و ذهاب کارکنان که به صورت ماهیانه برای رفت وآمد به محل کار و منزل پرداخت می‌شود. 

در مقابل بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، بازخرید ایام مرخصی، هزینه عائلمه‌مندی، هزینه سفر و فوق‌العاده مأموریت، عیدی،  مابه‌التفاوت کمک هزینه مسکن و خواربار در ایام بیماری، حق شیر، پاداش نهضت سواد آموزی و حق التضمین (کسر صندوق)، خسارت اخراج و مزایای پایان کار، مشمول کسر حق بیمه نمی‌شوند. 

ایلنا

اخبار مرتبط
افرادی که دوره خدمت خود را تمام کرده‌اند، می‌توانند میزان دوره‌ای که به خدمت سربازی مشغول بوده‌اند را به سنوات سابقه بیمه خود اضافه کنند.
دانشجویان در تمام مقاطع دانشگاهی می‌توانند با پرداخت حق بیمه به صورت ماهیانه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار بگیرند و از خدمات درمانی و بازنشستگی استفاده کنند.
در این اطلاعیه به افراد تحت پوشش خدمت بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی کشوری توصیه شده است که با توجه به عدم ثبت مدارک در سامانه نرم افزاری بیمه، بیمه شدگان، اسناد ۱۴۰۳ را تا مشخص شدن شرکت بیمه برای سال ۱۴۰۳، نزد خود نگهداری کنند.
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها