جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

وام قرض الحسنه 100 میلیون تومانی صندوق کار آفرینی امید با کارمزد 4 درصد 60 ماهه

24 خرداد 1401
 وام  قرض الحسنه 100 میلیون تومانی صندوق کار آفرینی امید با کارمزد 4 درصد 60 ماهه

طرح همیار صندوق کار آفرینی امید - تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 100 مییون تومان 5 ساله

به گزارش بانک اول در اقتصاد ایران با توجه به تورم شدید بالای 30-40 درصدی دریافت وام با سود های پایین یک مزیت عالی محسوب می شود.تسهیلات کم بهره در ایران تحت عنوام وام قرض الحسنه پرداخت می شود که سود آنها 4 درصد است . ولی به علت منابع محدود بانک ها سقف وام قرض الحسنه بسیار کم و دریافت آن با دشواری همراه است.

صندوق کار آفرینی امید که یک صندوق قرض الحسنه چند شعبه ای دارای مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هست , با معرفی طرح همیا اقدام به پرداخت تسهیلات تا سقف 1 میلیارد ریال به متقاضیان واجد شرایط کرده است.

تسهیلات اشتغال طرح همیار:

میزان وامی که بر اساس این طرح تصویب شده حداکثر یک میلیارد ریال در بخش های خدماتی ,صنعتی و کشاورزی با دوره بازگشت اقساط 57 ماهه و حداکثر 3 ماه دوره تنفس مجموعا مدت قرارداد 60 ماه ثبت و و به صورت یکجا پرداخت می شود.

حداقل مبلغ تسهیلات 100 میلیون ریال و حد اکثر 1 میلیارد ریال است و حد اقل دوره بازپرداخت 12 ماه و حداکثر دوره بازپرداخت 60 ماهه و حداکثر دوران تنفس به درخواست متقاضی وام 3 ماه می باشد.

چه کسانی می توانند این وام را دریافت کنند:

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و همچنین تمام وام گیرندگان سالهای گذشته صندوق کار آفرینی امید که مبادرت به افزایش ظرفیت واحد خود کرده اند.

وام صندوق کار آفرینی امید

شرایط فرد وام گیرنده:

1- تابعیت جمهوری اسلامی ایران

2- دارا بودن حداقا 18 سال و حداکثر سن 70 سال تمام با احتساب دوران بازپرداخت تسهیلات

3- نداشتن بدهی معوقه و سررسید گذشته به بانکها و نداشتن چک برگشتی

مدارک مورد نیاز جهت دریافت وام طرح همیار:

1- در صورت دارا بودن جواز کسب یا کجوز فعالیت , کپی برابر اصل شده ارایه گردد , در غیر اینصورت افراد فاقد مجوز فعالیت با ارایه مستندات قابل احراز که به امر تولیدکالا و خدمات مشغول هستند , مورد نیاز است.

2- ارایه مدارک هویتی ( شناسنامه و کارت ملی ) متقاضی وام و ضامنین 

3- ارایه وثایق و ضمانت های متقضاضی وام و ضامنین 

4- ارایه طرح توجیهی کسب و کار

فرایند دریافت این تسهیلات :

در این طرح متقاضی ابتدا طرح کسب و کار خود را به صندوق کار آفرینی امید ارایه می کند, و پس از تصویب , متقاضی وام 50 درصد مبلغ طرح را به عنوان سپرده ضمانتی نزد شعبه تودیع و مابقی مبلغ وثیقه وام از طریق سایر وثایق مطابق دستورالعمل جاری صندوق توسط متقاضی دریافت تسهیلات تامین می گردد.

 

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
امید عمادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام تعداد ضامن ها بستگی به مبلغ وام و فیش حقوق ضامن ها داره باید یک چهارم حقوق ضامن متناسب با پرداخت یک قسط وام باشد اگر نباشد باید دو ضامن داشته باشید البته این قانون کلی است ولی بعضی ها تغییر میدهند

نسرین تژه
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

کسی میدونه چنتا ضامن میخواد؟وایانیازه پول چن ماهی توبانک بمونه یا ن؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها