پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

اقساط وام 350 میلیونی خرید مسکن چقدر است ؟/ شرایط و زمان ثبت نام چیست ؟

24 خرداد 1401
اقساط وام 350 میلیونی خرید مسکن چقدر است ؟/ شرایط و زمان ثبت نام چیست ؟

به گزارش بانک اول دولت رئیسی از زمان روی کار آمدن، طرح جهش تولید مسکن را مطرح کرد و وعده داد که سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازد. زمین این واحدها رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و حالا قرار است وام ۳۵۰ میلیون تومانی هم برای ساخت این واحدها به مردم داده شود

این خبری است که رستم قاسمی، وزیر راه اعلام کرده و گفته قرار است وام ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن به مردم پرداخت شود.

مشمولان وام ۳۵۰ میلیونی مسکن

آنگونه که وزیر راه گفته وام ۳۵۰ میلیونی مسکن قرار است به متقاضیان دهک‌های اول تا پنجم درآمدی پرداخت شود. یعنی وام مسکن رئیسی به افرادی تعلق می‌گیرد که درآمد ماهانه آنها بین ۱٫۵ تا ۳٫۵ میلیون تومان است.

 

از طرف دیگر آنگونه که رستم قاسمی گفته این وام به شهر و استان خاضی تعلق ندارد و مشمول کلیه پنج دهک درآمدی در کل ایران می‌شود.

از طرف دیگر این وام، تنها به مستاجران و مسکن اولی‌ها تعلق می‌گیرد و دیگر افراد امکان استفاده از آن را ندارند.

زمان ثبت‌نام وام ۳۵۰ میلیونی مسکن

ثبت‌نام و پرداخت وام ۳۵۰ میلیونی مسکن از چه زمانی آغاز می‌شود؟ بر اساس اطلاعات رستم قاسمی، هفته آینده سامانه ثبت‌نام متقاضیان چهار میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن آماده خواهد شد.

 

 

بر این اساس افرادی که می‌خواهند در طرح مسکن رئیسی شرکت کنند هفته آینده می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. اگرچه هنوز دولت اطلاعات سامانه ثبت مسکن رئیسی را اعلام نکرده است.

 

پیش از این معاون وزیر راه گفته بود ثبت‌نام وام مسکن رئیسی یا در همان سامانه مسکن ملی انجام می‌شود و یا سامانه جدیدی را معرفی می‌کنند.

اقساط وام ۳۵۰ میلیونی چقدر است؟

هنوز مشخص نیست که اقساط وام ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن رئیسی چقدر است. اما پیش از این قرار بود موسسه قرض‌الحسنه مهر ایران وام ۱۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن پرداخت کند. وامی که گفته می‌شد قرار است به دهک‌های کم درآمد تعلق بگیرد.

همان زمان یکی از ایراداتی که به وام ۱۵۰ میلیونی مسکن گرفته شد مبلغ بالای اقساط آن بود. چراکه اقساط این وام ماهانه ۲٫۵ میلیون تومان بود.

حالا برخی با استناد به وام ۱۵۰ میلیون تومانی می‌گویند احتمالا مبلغ اقساط ماهانه وام ۳۵۰ میلیون تومانی هم رقم بالایی است. آنگونه که تسنیم در گزارشی نوشته احتمالا اقساط وام ۳۵۰ میلیون تومانی خرید مسکن، ماهانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان می‌شود.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها