جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

اخبار جدید از ثبت‌نام مجدد متقاضیان و جاماندگان یارانه و سهام عدالت

24 خرداد 1401
اخبار جدید از ثبت‌نام مجدد متقاضیان و جاماندگان یارانه و سهام عدالت

به گزارش بانک اول براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها از آذرماه سال 1389، برای 78 میلیون ایرانی، به موازات افزایش نرخ حامل‌های انرژی ماهانه مبلغ 45500 تومان واریز می‌شود. بی‌اعتنایی به قانون مذکور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سرانجام در آبان‌ماه سال 98، منجر به افزایش جنجالی قیمت بنزین، با اختصاص «یارانه معیشتی» به 60 میلیون ایرانی شد.

 

اگر از کیفیت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از منظر افزایش تدریجی نرخ انرژی و انتقادات وارد به آن فاکتور گرفته شود، سال‌هاست برخی از جاماندگان و حذف‌شدگان از فهرست یارانه به سازوکار تعیین وسع متقاضیان یارانه گله‌مندند و به دنبال مجرایی برای بررسی کارشناسی توان معیشتی خود هستند.

 

 

آن‌ها معتقدند، نادیده‌گرفتن برخی مددجویان دستگاه‌های حمایتی، زوج‌های جوان، بازنشستگان کم‌برخوردار و سایر اقشار آسیب‌پذیر ناشی از اطلاعات غلط سازمان هدفمندسازی و وزارت رفاه اجتماعی از وسع اقتصادی خانوارهاست و با توجه به شمول یارانه برای برخی دهک‌های بالای درآمدی، دولت در تحقق عدالت اقتصادی در زمینه هدفمندی یارانه‌ها ناموفق بوده است.

 

کارشناسان معتقدند، پیش از برنامه‌ریزی در راستای افزایش توان معیشتی خانوارها، به‌روزرسانی فهرست یارانه‌بگیران و شناسایی جامعه هدف، برای اثرگذاری بالاتر سیاست‌های حمایتی لازم و ضروری است. مسأله‌ای که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سال‌های اخیر و حتی با وجود درج در تبصره 14 قانون بودجه سال جاری، برای حذف ثروتمندان و افزودن خانوارهای جدید دست به عصا کرده است!

اخبار مرتبط
عسگر توکلی گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب افراد واریز می‌شود. این افراد که حدود ۳۰ درصد سهامداران سهام عدالت را شامل می‌شوند، مربوط به دو شرکت سرمایه‌پذیرند که سود حاصل از افزایش سرمایه آنها به‌موقع به حساب سهامداران واریز نشد. وی افزود: پیرو مصوبه‌ای که شورای عالی بورس برای توزیع سود سهام عدالت سهام‌داران داشت، مقرر شده بود، سود سهام عدالت در دو مرحله تا پایان آذر ماه و مرحله بعدی تا قبل پایان سال به حساب سهامداران واریز شود.
رئیس هیأت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ شرکت‌های سرمایه‌پذیر در ابتدای سال ۱۴۰۳ به حساب آنها واریز می شود.
باغستانی به تازگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده است: زمانی که ۸ شرکت سود سهام خود را واریز کنند و اطلاعات هم از قوه قضائیه دریافت شود این سودها همراه با واریز مرحله سوم سود سهام عدالت برای وراث واریز خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.
مدیر عامل سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه گفت: سامانه میراث در سال ۱۴۰۲ برای وراث متوفیان سهام عدالت راه‌اندازی شد تا انتظار ۱۸ ساله وراث برای تقسیم دارایی متوفیان به پایان برسد

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها