پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث پاییز 1400 اعلام شد

24 خرداد 1401
آخرین مهلت بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث پاییز 1400 اعلام شد

          بیمه شخص ثالث بیمه .کام

                          

 بیمه شخص ثالث: بیمه‌ای اجباری برای جبران خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث حوادث رانندگی

 جبران خسارات مالی و جانی ناشی از بروز یک حادثه رانندگی از جمله بزرگ‌ترین دغدغه‌های مالکان وسایل نقلیه موتوری است. با توجه به اینکه عوامل مختلفی باعث بروز حادثه رانندگی می‌شوند،در حال حاضر دو نوع بیمه برای خودرو تعریف شده که مهم‌ترین آن‌ها بیمه شخص ثالث خودرو است. در سال‌های اخیر قیمت انواع خودرو افزایش زیادی داشته است و متاسفانه این افزایش‌ها باعث شده قیمت بیمه شخص ثالث نیز افزایش یابد.بیمه شخص ثالث خودرو به عنوان یک بیمه اجباری تعریف شده و در نتیجه پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده خودرویی که فاقد این نوع بیمه باشد، برای جریمه نقدی، اعمال نمره منفی و توقیف خودرو اقدام خواهد کرد. لازم به ذکر است که در صورت توقیف خودرو به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث، علاوه‌بر هزینه پارکینگ و جریمه نقدی، باید جریمه دیرکرد دریافت بیمه شخص ثالث را نیز پرداخت کنید. صندوق تامین خسارت‌های بدنی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب پذیر و پشتیبانی از صنعت بیمه کشور طرح بخشودگی جرایم بیمه نامه موتور سیکلت و  خودرو را با همکاری صنعت بیمه در دوره زمانی 17 مهر تا 6 آبان 1400 به  منظور توسعه فرهنگ بیمه اجرایی کرده است.

براین اساس راکبین موتورسیکلت و دارندگان ماشین‌های مختلف در سراسر کشور که فاقد بیمه نامه هستند، می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها و دفاتر شرکت‌های بیمه‌ای و تهیه بیمه نامه شخص ثالث از مزایای این طرح استفاده کنند.

این بخشودگی در خصوص جریمه بند «ب» ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری شخص ثالث انجام می‌شود و دارندگان وسایل نقلیه موتورسیکلت و خودروها در صورت خرید بیمه نامه یکساله از پرداخت جریمه، معاف خواهند شد.بنابراین چه بهتر که علاوه‌بر امکان دریافت خسارات جانی و مالی در یک حادثه رانندگی، هزینه‌های جانبی مانند جریمه دیرکرد و هزینه پارکینگ را نیز متقبل نشوید. بهترین راهکار در این شرایط خرید مناسب‌ترین بیمه شخص ثالث برای خودروی شما خواهد بود.

اما آیا به عنوان یک مالک خودرو اطلاعات کاملی از نوع پوشش‌ها و نرخ بیمه شخص ثالث برای خودروهای مختلف دارید؟ چطور برای دریافت بیمه شخص ثالث مناسب خودروی خود اقدام می‌کنید؟

اهمیت و چرایی بیمه شخص ثالث

در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید.( در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می‌شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه‌ها طبق بیمه‌نامه است ( شرکت بیمه در بیمه‌نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود). در نهایت، شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است ( منظور از زیان دیده هر شخص غیر از راننده مقصر است). حال که با تعریف شخص ثالث آشنا شدید، باید بدانید که ” بیمه شخص ثالث چیست” . تعریف این بیمه بسیار مهم است.

تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می گیرند و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در اینگونه اتفاقات راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند. باید توجه داشت که بیمه حوادث راننده فقط و فقط زیان های جانی را به عهده می گیرد و در مقابل زیان های مالی هیچ گونه مسئولیتی ندارد. برای آگاهی کامل از شرایط بیمه شخص ثالث، نحوه انتقال بیمه شخص ثالث و قوانین بیمه شخص ثالث، ما خواندن راهنمای بیمه شخص ثالث چیست را به همه مالکان خودرو جهت ایمنی بیشتر خودرو و اشخاص ثالث نظیر پیاده ها و رانندگان  پیشنهاد می‌کنیم.

بیمه دات کام

پوشش خسارت مالی شخص ثالث تصادف

بیمه شخص ثالث خودرو چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

بیمه شخص ثالث خودرو به طور کلی دو نوع خسارات جانی و مالی وارده به شخص ثالث در یک حادثه رانندگی را پوشش می‌دهد و حداکثر میزان پوشش بیمه شخص ثالث خودرو بسته به نوع بیمه‌نامه‌ای که بیمه‌گزار دریافت کرده، متفاوت خواهد بود. پوشش‌های بیمه شخص ثالث به طور کلی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

  • خسارات مالی: منظور از خسارات مالی، خساراتی است که به اموال شخص ثالث در حادثه رانندگی وارد شده است.
  • خسارات جانی یا بدنی: خسارات جانی یا بدنی بسته به نوع و شدت صدمه می‌تواند متفاوت باشد. در یک حادثه رانندگی صدمات وارده می‌تواند شامل شکستگی، نقص عضو، از کار افتادگی جزئی یا دائم، از کار افتادگی موقت یا دائم، هزینه معالجات پزشکی و بیمارستان و یا فوت باشد. بنابراین طبق بیمه‌نامه، شرکت بیمه‌گر موظف به پرداخت خسارات جانی وارده به شخص ثالث در حادثه رانندگی خواهد بود.

روش محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث خودرو

از جمله عوامل موثر در در تعیین نرخ بیمه شخص ثالث خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نرخ دیه کامل یک انسان در ماه حرام: اصلی‌ترین مبنای محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث خودرو و میزان پوشش‌های جانی و مالی آن، نرخ دیه کامل یک انسان در ماه حرام خواهد بود. بیمه مرکزی با توجه به نرخ دیه تعیین شده، حداقل و حداکثر حق بیمه شخص ثالث را مشخص خواهد کرد. میزان دیه کامل سال ۱۴۰۰، ۶۴۰ میلیون تومان در ماه حرام و ۴۸۰ میلیون تومان در ماه غیر حرام است، بنابراین حداقل نرخ بیمه شخص ثالث یک‌چهلم یا ۲.۵% از این مبلغ و معادل ۱۶ میلیون تومان خواهد بود.
  • نوع کاربری خودرو: نوع کاربری خودرو در اصل تعیین‌کننده میزان ریسک بروز حادثه حین رانندگی خواهد بود. به عنوان مثال ریسک بروز حادثه برای خودروهایی مانند آمبولانس، آتش‌نشانی، تاکسی درون‌شهری و برون‌شهری و خودروهای باری بیشتر است. در نتیجه حق بیمه شخص ثالث برای این نوع خودروها بیشتر از خودروهای شخصی خواهد بود.

حق بیمه شخص ثالث آمبولانس از خودروی با کاربری شخصی بیشتر است.

  • جریمه دیرکرد دریافت بیمه شخص ثالث خودرو: اگر بیمه‌گزار در موعد سررسید برای تمدید بیمه شخص ثالث خود اقدام نکند، باید جریمه دیرکرد پرداخت کند. جریمه دیرکرد به‌صورت روزشمار محاسبه و به حق بیمه جدید اضافه خواهد شد.
  • میزان پوشش بیمه شخص ثالث: هر ساله بیمه مرکزی با توجه به نرخ دیه کامل یک انسان حداقل نرخ بیمه شخص ثالث را تعیین می‌کند که در سال ۱۴۰۰، ۱۶ میلیون تومان است. اما حداکثر پوشش مالی می‌تواند تا ۳۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.
  • تخفیف عدم خسارت خودرو: عامل تاثیرگذار بر بیمه شخص ثالث، تخفیف عدم خسارت بیمه است یعنی به تعداد سالی که بیمه‌گزار از بیمه‌گر خسارت دریافت نکرده باشد، در هنگام تمدید بیمه‌نامه می تواند از شرکت بیمه‌گر تخفیف بگیرد و مبلغ تخفیف از حق بیمه شخص ثالث او کسر خواهد شد. با افزایش تعداد سال‌های عدم خسارت، درصد تخفیف بیمه شخص ثالث نیز افزایش می‌یابد. در قانون جدید تخفیف بیمه شخص ثالث، تعداد سال‌های تخفیف عدم خسارت از 8 به 15 سال تغییر یافته است

در فرصت طلایی بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه خودرو، برای استعلام، تمدید و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

 

خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو در کسری از ثانیه

با توجه به اهمیت و ضرورت دریافت و تمدید بیمه شخص ثالث خودرو، تمامی دارندگان وسایل نقلیه موتوری موظف هستند برای خرید یا تمدید بهترین پوشش بیمه شخص ثالث خودرو اقدام کنند.

خرید آنلاین  یا تمدید بیمه شخص ثالث

 پیشنهاد می‌کنیم در فرصت بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث از 17 مهر تا 6 آبان 1400، برای خرید آنلاین بیمه  از خدمات کارگزاری آنلاین بیمه دات کام استفاده کنید. شما می‌توانید به صورت آنلاین برای استعلام قیمت، مقایسه میان شرکت‌های مختلف بیمه‌گر و خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو از طریق سایت bimeh.com  اقدام کنید. اگر نیاز به مشاوره دارید، می‌توانید از خدمات تخصصی و رایگان این مجموعه استفاده کرده و در نهایت نیز بیمه‌نامه را به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

اطلاعات ارتباطی بیمه دات کام:

نشانی :تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶
کد پستی ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس:

۰۲۱-۴۳۷۲

پست الکترونیکی:

info@bimeh.com

اخبار مرتبط
طرح بیمه زنان خانه‌دار و دختران یکی از زیرمجموعه‌های «طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی» به شمار می‌رود که شرط سنی برای استفاده از این طرح ۱۸ تا ۵۰ سال تمام است و افراد با سن بیش از ۵۰ سال، باید معادل مازاد سنی، سابقه بیمه‌پردازی قبلی داشته باشند.
افرادی می‌توانند از مزایای قانون بیمه بیکاری برخوردار شوند که مشمول قانون تامین اجتماعی و قانون کار باشند و در زمره بازنشستگان، از کارافتادگان کلی، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، بیمه‌شدگان اختیاری نبوده و از اتباع خارجی نیز نباشند.
صرفاً سوابق بیمه اجباری که مشمول قانون کار بوده در بیمه بیکاری محاسبه می‌شود.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پوشش بیمه ای داروها در سال جدید را تشریح کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها