شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

شناسایی 3 عامل افت قیمت خودرو در بازار + جدول خودرو

24 خرداد 1401
شناسایی 3 عامل افت قیمت خودرو در بازار + جدول خودرو

به گزارش بانک اول رصد قیمت در بازار خودروها نشان می دهد، از میان 14 خودرو پرتیراژ 2 خودرو رشد قیمت داشتند و 3 خودرو نیز بدون تغییر در بازار عرضه شدند و سایر خودروها نیز با افت دو تا 15 میلیون تومان در بازار عرضه شدند. 

نوسان کاهشی دلار مهمترین دلیلی است که می توان افت قیمت خودرو در بازار را به آن نسبت داد؛ از اواخر هفته گذشته نرخ دلار شکل نزولی به خود گرفت و این روند در هفته جاری نیز به صورت نسبی ادامه داشت. کاهش نرخ دلار بر بازار خودروها سایه انداخت و قیمت خودروها را در روند کاهشی با خود همراه کرد.  

در کنار روند کاهشی نرخ دلار پالس مثبت از سرگیری مذاکرات وین از یک سو و نشانه‌هایی از بهبود روند روابط منطقه‌ای ایران به ویژه با عربستان نیز بر آرامش در بازار خودرو تاثیر داشته است.

به گفته فعالان عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو شکل انتظاری به خود گیرد و خرید و فروشی در بازار صورت نگیرد.  

روند بازار خودرو

 
 

ارزیابی بازار خودروها در سومین هفته مهرماه نشان می دهد که خودروها در این هفته افت قیمت 2 تا 15 میلیون تومانی داشتند. «شاهین» بیشترین افت قیمت و «ساینا»، «دنا پلاس توربو»، «کوییک R» و «رانا پلاس» کمترین کاهش قیمت را ثبت کردند.

در میان افت قیمت ها در هفته سپری شده، «سمند سورن پلاس» و «پژو 206 تیپ 5» رشد یک تا سه میلیون تومان در بازار تجربه کردند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

در هفته سپری شده خانواده کوییک هم افت و هم ثبات قیمت را تجربه کردند. کوییک R با افت دو میلیون تومانی در بازار 172 میلیون تومان قیمت خورد و کوییک معمولی بدون تغییر در بازار 172 میلیون تومان دست به دست شد.

IMG_20211015_123021_905

 قیمت «شاهین» در بازار خودرو

شاهین را می توان رکورددار افت قیمت در هفته سپری شده دانست، این خودرو تنها در یک هفته افت 15 میلیونی را ثب کرد و قیمت آن به 328 میلیون تومان رسید.

 
 

این خودرو که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران تحویل شده بود تا ماه ها در رهن شرکت سایپا قرار داشت و امکان قیمت سنجی آن وجود نداشت، اما به تازگی با فک رهن این خودرو در بازار، اکنون 328 میلیون تومانی است.  

قیمت محصولات پژو در بازار

خودروی پرطرفدار بازار خودروها این هفته را در آرامش نسبی سپری کرد. پژو 206 تیپ 2 در این هفته، بدون تغییر 249 میلیون تومان قیمت خورد.

 «پژو 206 تیپ 5» با سه میلیون تومان افزایش قیمت 294 میلیون تومانی شد و صندوقدار این خانواده هم بدون تغییر قیمت 288 میلیون تومان به فروش رفت.

 
 

IMG_20211015_123028_355

قیمت خانواده سمند در بازار

ارزیابی بازار خودروها نشان می دهد، در این هفته «سمند lx با موتورEF7» تغییر قیمت نداشت و در بازار 265 میلیون تومان قیمت خورد. «سمند سورن پلاس» دیگر محصول خانواده سمند در این هفته افزایش قیمت یک میلیون تومانی داشت و 310 میلیون تومان به فروش رفت.

 

IMG_20211015_123002_546

 قیمت تیبا در بازار

در این هفته خانواده تیبا در بازار هم افت قیمت داشتند و هم ثبات. ارزیابی ها نشان دهنده آن است که تیبا 2 معمولی با افت 3 میلیونی قیمت در بازار  158 میلیون به فروش رسید. تیبا صندوقدار هم بدون تغییر  146 میلیون تومان قیمت خورد.

ساینا هم در این هفته  2 میلیون تومان افت قیمت داشت و فعالان بازار خودرو قیمت آن را 157 میلیون تومان اعلام کردند.     

IMG_20211015_123016_133

اخبار مرتبط
معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی و اسقاط خودروهای فرسوده بیان کرد: به دلیل نبودن گواهی و کم فروشی و رشد قیمت‌ها خارج از ضابطه این تصمیم توسط ستاد نوسازی و طبق تبصره سه آئین نامه سامانه صنعت خودرو به عوارض ریالی مبدل شد.
فعال‌سازی این بخشنامه بر روی وبسایت esale.ikco.ir پس از دریافت پیامک از ایران‌خودرو انجام خواهد شد. تکمیل مراحل ثبت نام تنها از طریق وبسایت ثبت نام ایران خودرو امکان‌پذیر است. لطفاً توجه داشته باشید که در صورت انجام مراحل از طریق وبسایت‌های دیگر، شرکت ایران خودرو هیچ‌گونه مسئولیتی را بر عهده نمی‌گیرد. ثبت نام تنها از طریق وبسایت ایران خودرو و به صورت آنلاین انجام می‌شود و متقاضیان موظفند نمایندگی محل سکونت خود را برای ثبت سفارش انتخاب کنند.
پژو پارس برخلاف وعده سازمان ملی استاندارد از خط تولید ایرانخودرو کنار نرفت و احتمالا بدون استاندارد‌های ۸۵ گانه در سال جدید به متقاضیان سامانه تحویل داده می‌شود. این وسط حدود ۱۵۰ میلیون به خریدارانی که از زمستان پارسال چشم‌انتظار این محصول بودند، ضرر وارد شد. براساس آخرین بخشنامه اعلامی شرکت ایران خودرو، قیمت جدید خودرو پژو پارس با موتور XU۷P ویژه فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ اطلاع رسانی شد.
فروش ۳ محصول سایپا در سامانه این شرکت فعال شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها