ﺳﻪشنبه, 4 اردیبهشت 1403 2024,April

دریافت غیر حضوری وام از بانک های ملی ٬ملت٬صادرات٬رسالت از 60 میلیون تا 300 میلیون تومان

24 خرداد 1401
دریافت غیر حضوری وام از بانک های ملی ٬ملت٬صادرات٬رسالت از 60 میلیون تا 300 میلیون تومان

آموزش نحوه درخواست و دریافت غیر حضوری وام و تسهیلات بانکی

به گزارش بانک اول فارق از در نظر گرفتن شرایط کرونایی در ایران و جهان که خود دلیل محکمی برای انجام غیر حضوری امور اداری و بانکی هست ٬ دنیا لحظه به لحظه به سمت دیجیتالی شدن و انجام امور به صورت الکترنیکی  پیش می رود ٬ تاسیس بانک های بدون شعبه در سراسر جهان چند سالی است که رونق گرفته و بسیاری از بانک های قدیمی نیز در حال بستن و کم کردن شعب فیزیکی خود هستند و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری را به دلائل مختلف بر دایر کردن شعبه های بانکی پر هزینه ترجیح می دهند.

در کشور ما ایران نیز هر چند دیر و هر  چند با سرعت کم ٬ بانک ها در حال برنامه ریزی جهت ارائه خدمات بانکی به مشتریان به صورت غیر حضوری و از راه دور هستند.

در این مطلب قصد داریم روش دریافت تسهیلات غیر حضوری در 3 بانک ملی ٬ ملت و رسالت را برای شما بیشتر توضیح دهیم.

دریافت غیر حضوری وام قرض الحسنه در بانک رسالت

با اطمینان می توان گفت بانک قرض الحسنه رسالت یکی از بانک های پیشرو در جهت ارايه خدمات بانکی بدون شعبه در ایران هست.این بانک با بستن بسیاری از شعبه های خود در سراسر کشور فرایند دریافت تسهیلات و خدمات بانکی از افتتاح حساب گرفته تا صدور کارت و پرداخت وام را به صورت کاملا الکترونیک انجام می دهد.

دریافت تسهیلات غیرحضوری بانک رسالت

فرآیند دریافت تسهیلات غیر حضوری :

1. افتتاح حساب: در صورت نداشتن سپرده قرض الحسنه (جاری / پس انداز) در بانک قرض الحسنه رسالت، جهت افتتاح حساب به سامانه عضویت مراجعه نمائید.

  1. اعتبار سنجی:پس از افتتاح حساب، جهت انجام فرآیند اعتبارسنجی نسبت به ثبت‌نام در سامانه مرآت اقدام و پس از اخذ نتیجه نسبت به تکمیل پرونده اعتبار سنجی اقدام نمایید.
  2. برآورد تسهیلات:در صورت نداشتن اطلاع از مبلغ و مدت تسهیلات قابل درخواست می توانید به صفحه پیشخوان مجازی رسالت - تسهیلات - برآورد تسهیلات، مراجعه نمائید.
  3. درخواست تسهیلات: پس از دریافت پیامک تأیید از سامانه اعتبار سنجی مرآت نسبت به ثبت درخواست تسهیلات در سامانه اینترنت بانک رسالت اقدام نمائید.
  4.   در بانک رسالت می توانید با طی کردن مراحل فوق تا سقف 60 میلیون تومان وام قرض الحسنه با سود 4 درصد دریافت کنید

 

وام فرا بانک ملت

 دریافت غیر حضوری تسهیلات در بانک ملت

بانک ملت اگر به روز ترین بانک کشور در زمینه بانکداری دیجیتالی نباشد بی شک در میان 3 بانک برتر کشور از لحاظ کارائی و ابتکار در جهت حرکت به سوی بانک داری روز دنیا هست.

این نیز در چند سال گذشته کاهش شعب فیزیکی خود را در دستور کار قرار داده و سالانه دهها شعبه خود در ساسر کشور را در شعب دیگر ادغام می کند.

سامانه فرابانک ملت ٬ جهت دریافت غیر حضوری وام در این بانک تا سقف 200 میلیون تومان طراحی شده است:

مکانیسم سامانه هوشمند فرابانک ملت:

بانک ملت با هدف تسهیل و تسریع در فرایند محصولات اعتباری برای رفع نیازهای شخصی مشتریان، سامانه هوشمند تسهیلات فرابانک را ارائه نموده است تا مشتریان بدون نیاز به مراجعه به شعبه بتوانند ضمن دسترسی به امکان بررسی شرایط خود- در صورت احراز شرایط درخواست تسهیلات مورد نظر را ثبت و پیگیری نمایند.

 

مشتریان چگونه از خدمات فرابانک بهره مند می شوند؟

- مراجعه به سامانه بانکداری اینترنتی به نشانی https://ebanking.bankmellat.ir/ebanking

برای دریافت شناسه و رمز ورود به سامانه بانکداری اینترنتی، می توانید با کارت ملی به یکی از شعب بانک ملت مراجعه نمایید.

- ورود به سامانه بانکداری اینترنتی و انتخاب گزینه«تسهیلات فرابانک ملت» از منوی خدمات پیشنهادی یا قسمت خدمات در منوی تسهیلات

- مطالعه شرایط و مقررات:

- انجام استعلام های لازم به صورت برخط

در صورت دریافت پاسخ های مورد قبول، مشتری می تواند به مرحله بعد برود. 

- چنانچه بر اساس محاسبات سامانه شرایط لازم احراز شود، تسهیلات مناسب با شرایط مشتری پیشنهاد می‌شود. 

- در مرحله بعد متناسب با نوع تسهیلات انتخاب شده توسط مشتری، سایر اقلام اطلاعاتی و مدارک درخواست می شود.

به منظور ثبت درخواست، مطالعه و دقت در نکات و پیام های سامانه به ویژه مطالعه راهنمای مستند درآمدی هنگام بارگذاری مدارک بسیار حائز اهمیت است.

- در صورت پذیرش اقلام اطلاعاتی و مدارک بارگذاری شده، مشتری به مرحله تأیید درخواست می رسد و با تأیید آن، رسید ثبت درخواست ارائه می شود.

 

امکانات و ویژگی های تسهیلات فرابانک چیست؟ 

- تمامی مراحل از جمله ثبت درخواست، مراجعه به شعبه جهت دریافت تسهیلات و ... از طریق پیامک به مشتری اطلاع رسانی می شود.

- مشتریان دارای رتبه اعتباری A در صورت احراز سایر شرایط می توانند تا سقف مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال در قبال ضمانت خود (بدون معرفی شخص دیگری به عنوان ضامن)، از تسهیلات بهره مند شوند.

- تسهیلات با مبالغ بیشتر تا سقف 2 میلیارد ریال ، در قبال ضمانت سایر اشخاص حائز شرایط یا سایر وثائق نظیر سپرده سرمایه گذاری بانک ملت قابل اعطا می باشد.

- تسهیلات فرابانک متناسب با رتبه اعتباری مشتری و ضامن (A، B، C و فاقد رتبه) توسط سامانه پیشنهاد می شود.

مراقبت از رتبه اعتباری که توسط شرکت مشاوره رتبه بندی اعتباری ایران محاسبه می شود، بسیار حائز اهمیت است در این خصوص در شرایط و مقررات فرابانک توضیح کافی ارائه شده است.

- مستندات درآمدی و اقلام اطلاعاتی که در سامانه فرابانک توسط مشتری بارگذاری و وارد می شود، توسط کارشناسان بانک بررسی و راستی آزمایی می شوند.

دریافت غیر حضوری تسهیلات در بانک ملی

سامانه یکپارچه تسهیلات و اعتبارات (سیتا)

جهت دریافت غیر حضوری وام در بانک ملی باید به سامانه سیتا بانک ملی مراجعه کنید

  زیر سیستم "مدیریت درخواست تسهیلات / صدور ضمانت نامه"

زیر سیستم " مدیریت درخواست تسهیلات/صدور ضمانت نامه" در راستای سامانه جامع معاملات و تسهیلات ریالی تدوین و پیاده سازی شده است.

لذا مشتریان محترم پس از مطالعه فایل راهنما می توانند اقدام به بهره برداری از سیستم نمایند.

  دریافت فایل راهنمای کامل استفاده از خدمات غیر حضوری بانک ملی

  ورود به سامانه سیتا

 

وام غیر حضوری بانک صادرات

دریافت غیر حضوری تسهیلات در بانک صادرات:

جهت دریافت تسهیلات غیرحضوری در بانک صادرات باید به سامانه شمس این بانک در لینک زیر مراجعه کنید:

ورود به سامانه شمس بانک صادرات 

از جمله  خدمات مالی و بانکی  در سامانه شمس ٬ درخواست و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و  تهیه جهیزیه، وام اقشار ویژه، وام مشاغل خانگی کمیته امداد و بهزیستی، وام مسکن روستایی، کارت اعتباری همیاران سپهر، تسهیلات طرح ٦٧، طرح اعتباری سپهر، طرح نسیم، مرابحه اقساطی و مرابحه بدون واریز قسط،را می توان نام برد.

همچنین صدور غیرحضوری کارت، فعال‌سازی سپهرکارت، بستن حساب‌های مازاد، درخواست درگاه پرداخت اینترنتی و بازپرداخت اقساط تسهیلات را از دیگر قابلیت‌های جدید این سامانه بانک صادرات است.

اخبار مرتبط
با توجه به هماهنگی های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، واریز وام ۳۰ میلیون تومانی نوبت هفتم از عصر دیروز به حساب بیش از ۳۲ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط آغاز شده است.
وام سیم کارت نوعی تسهیلات مالی است که به شما امکان می‌دهد تا به اندازه ارزش سیم کارت دائمی همراه اول خود وام دریافت کنید
علاوه براین براساس این اصلاحیه امکان انتقال به بازار سرمایه یا خرید دین اوراق گام (طبق ماده ۵ دستورالعمل) توسط دارنده اوراق گام به صورت ۲۵ درصد توسط متقاضی اول،‌۵۰ درصد توسط متقاضی دوم و ۷۵ درصد توسط متقاضی سوم و بعد از آن فراهم شد.
پیش از این هم محمدرضا جمشیدی دبیر کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی کشور گفته بود: بانک مرکزی به شکل رسمی و در دستورالعمل خود اعلام کرده که بانک‌ها موظف هستند برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج یک ضامن را قبول کنند، اما گاهی ممکن است متقاضیان فردی را به عنوان ضامن معرفی کنند که بر اساس ارزشیابی بانک، فرد صلاحیت کافی برای ضامن شدن را نداشته باشد بر این اساس بانک اعلام می‌کند که فرد ضامن دیگری را هم معرفی کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها