جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پیش بینی روند شاخص بورس با انتصاب رئیس جدید

24 خرداد 1401
پیش بینی روند شاخص بورس با انتصاب رئیس جدید

به گزارش بانک اول اولین روز شروع به کار رئیس سازمان بورس با رشد ۴۰ هزار واحدی شاخص کل همراه بود اما سوال اینجاست که این رشد تا کجا ادامه دارد؟

پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلایل رشد بازار گفت: رشد بازار امروز 3 دلیل اساسی داشت. رشد قیمت‌های جهانی دراواخر هفته یکی از دلایل رشد بورس بود. دومین دلیل عوض شدن رئیس جدید سازمان بورس بود و از طرفی بازار از لحاظ تکنیکالی بعد از اصلاح آماده رشد بود.

این کارشناس در رابطه با ادامه‌دار بودن روند صعودی گفت: به نظرم رشد زیاد بازار چندان ادامه‌دار نیست و احتمالا یا پس‌فردا عرضه در بازار افزایش پیدا می‌کند و بازار متعادل می‌شود.

 

حدادی در ادامه گفت: یکی از دلایل رشد زیاد شاخص کل بازار سهام رشد سهم‌های بزرگ و کامودیتی محور بازار بود واحتمالا بازار در روزهای آینده معاملات متعادل می‌شود اما به نظرم حجم معاملات در روزهای آینده هفته افزایش پیدا می‌کند.

رشد امروز شاخص کل در حالی رخ داد که کارشناسان بازار سهام، علت اصلی صعود شاخص را تغییرات اساسی در مناصب سازمان و کاهش ترس سهامداران می‌دانند.

سبزپوشی اکثر گروه‌ها و تشکیل صف خرید در نمادهای بزرگ موجب شد تا ارزش معاملات امروز رشد چشمگیری نداشته باشد. امروز ارزش کل معاملات بورس بیش از پنج هزار میلیارد تومان بود.

سه نماد فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند و در مجموع حدود ۹ هزار واحد بر شاخص تاثیر داشتند.

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.
لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 25 فروردین ماه 1403، مبلغ 2 هزار میلیارد و 700 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 141 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.
در روزهایی که بازار سرمایه با یک کندل نزولی سنگین (روز شنبه) به همراه خروج بیش از 1700 میلیارد تومانی همراه شده است و با توجه به اتفاقات اخیر شاهد تصمیم گیری مدیرانی بورسی برای دامنه نوسان یک درصدی در بازار سرمایه هستیم عملا باید شاخص و تحلیل تکنیکالی آن را برای مدتی در نظر نگرفت و فراموش کرد.
مروز 55 هزار معامله انجام شد و ارزش کل معاملات بالغ بر 8 همت بود. ارزش معاملات سهام و صندوقها حدود 3 همت بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها