ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

افزایش 100 میلیون تومانی وام ازدواج زوجین روستایی و عشایری

24 خرداد 1401
افزایش 100 میلیون تومانی وام ازدواج زوجین روستایی و عشایری

به گزارش بانک اول انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در آیین گرامی داشت روز جهانی زنان روستایی و پنجمین همایش ملی نقش آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که با حضور سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از زنان روستایی و عشایری کشور برگزار شد، اظهار کرد: نرخ باسوادی و تحصیلات تکمیلی در روستا‌ها و عشایر رو به رشد است و به ۸۳ درصد نزدیک شده است و نرخ بیکاری در روستا‌ها بسیار کاهش داشته است.

وی افزود: بازماندگان از تحصیل و ترک تحصیل در عشایر و روستاییان موضوع مهمی است که باید به خوبی به آن پرداخته شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: به این منظور خوابگاه‌های شبانه روزی، روستا مرکزی و آموزش مجازی از اقداماتی است که انجام شده و امکاناتی مانند گوشی هوشمند و تبلت در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان عشایری قرار گرفته است.

وی  تصریح کرد: عشایر و روستاییان سرمایه‌های کشور هستند که ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و می‌توانند در تولید، کشاورزی و صنایع دستی باعث حرکت و توسعه کشور شوند تا کشور را به جایگاه خود برسانند.

وی افزود: من شاهد نشاط و توانمندی در زنان روستایی بوده ام و تولید صنایع خانگی، دستی و خرد روستا‌ها و عشایر در دست زنان است، این همت و اراده و جدیت برای استفاده از دسترنج بسیار افتخارآفرین است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تاکید کرد: وظیفه ما این است که امکانات مورد نیاز اعم از آموزش و فرهنگ‌سازی، استانداردسازی، بازاررسانی محصولات و تلاش برای صادرات و همچنین تسریع در اعطای مجوز را برای این قشر فراهم کنیم و با جدیتی که از دکتر ساداتی نژاد دیده ام این حمایت‌ها قابل انجام خواهد بود.

او با بیان این که زنان روستایی در بخش مدیریتی در شورای روستاها، دهداری‌ها و بخشداری‌ها حضور فعال دارند، عنوان کرد: باید به دنبال نمایشگاه‌های دائمی برای فروش و عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری باشیم.

خزعلی در رابطه با بیمه تامین اجتماعی زنان روستایی گفت: موضوع بیمه برای زنان سرپرست خانوار را پیگیری کرده ایم و مقدمات کار فراهم شده است تا این زنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی در خصوص اعطای وام ازدواج به روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: برای زوجین روستایی و عشایری دهه شصتی که تا پایان سال ۱۴۰۰ ازدواج کنند ۱۰۰ میلیون تومان وام علاوه بر وام ازدواج در نظر گرفته شده است.

در پایان این مراسم، از هفت نفر از زنان روستایی و عشایر کارآفرین و فعال در حوزه تولید و ترویج کشاورزی توسط وزیر جهاد کشاورزی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط
دهقان‌کیا با اشاره به رایزنی و مکاتبات انجام شده با سازمان تامین اجتماعی جهت افزایش وام بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال رقم وام بازنشستگان به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا بکند که البته این موضوع مستلزم اخذ مجوز از هیئت مدیره از سازمان تامین اجتماعی است، اما پیش‌بینی می‌شود که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
در طرح نگین امید بانک سپه می‌توانید با افتتاح سپرده غیرحضوری نسبت به دریافت این تسهیلات که سقف ۳۰۰ میلیون تومان دارد،‌ اقدام کنید. وام نگین امید قرض‌الحسنه است و فقط ۲ درصد کارمزد دارد
مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره برنامه این بانک برای پاسخ به برخی نارضایتی‌های مردم از شبکه بانکی بابت اخذ ضمانت‌ها گفت: شبکۀ بانکی با «کمترین سخت‌گیری» و «بیشترین تسهیل‌گری» نص صریح قانون را در مطالبه وثائق از متقاضیان تسهیلات اجرا کنند.
در این بخشنامه آمده است؛ صرفاً دانشجویانی که اطلاعات هویتی و تحصیلی نیمسال دوم ۱۴۰۳قرار گیرد، می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده و ثبت تقاضای وام اقدام نمایند؛ لذا ضروری است دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی نسبت به تبادل و بروزرسانی مستمر اطلاعات آموزشی دانشجویان در درگاه تبادل اطلاعات وزارت متبوع قبل از تاریخ شروع ثبت نام تا پایان فرآیند ثبت نام وام به صورت برخط اقدام نمایند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها