شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

افزایش دستمزد کارگران به ۷ میلیون تومان شدنی است

24 خرداد 1401
افزایش دستمزد کارگران به ۷ میلیون تومان شدنی است

به گزارش بانک اول ولی اسماعیلی، نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگوی تلفنی با برنامه «گفتگوی اجتماعی» در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: با توجه به اینکه مهمترین کار و اولویت برای دولتی که شعار آن عدالت و بهبود معیشت بوده و رویکرد تحولی نسبت به وضعیت معیشت دارد می‌توان امیدوار بود این افزایش دستمزد انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه به منظور حفظ عزت و کرامت بازنشستگان این مهم باید در بودجه سنواتی دولت آورده شود گفت: یکی از منابعی که می‌تواند کمک حال تامین منابع این افزایش پرداخت باشد بحث بیمه‌ها و شرکتهای متعلق به بازنشستگان و منابع حاصل از جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی و... است.

اسماعیلی بیان داشت: به منظور بررسی بحث تعیین هزینه معیشت خانوار‌های کارگر و برای اجرایی شدن قانون کار کمیته‌ای در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار شده است که با توجه به کوچک شدن سفره کارگران و افزایش هزینه‌های مواد غذایی پیگیری‌هایی برای افزایش قیمت سبد هزینه خانوار و دستمزد کارگران در دست بررسی است.

** اتمام حجت با وزیر برای در اولویت قرار گرفتن معیشت کارگران

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مقرر است این کمیته مصوبات خود را جهت اجرایی شدن به وزیر ارائه دهد و با وزیر اتمام حجت شده است که یکی از مهمترین اقدامات و اولویت اصلی باید بحث رسیدگی به معیشت کارگران و بازنشستگان باشد و کارهای دیگر ذیل این موضوع باید انجام شود که خوشبختانه وزیر بر اهمیت این موضوع واقف بوده و این مهم را پذیرفته است.

وی اظهار داشت: برای بحث ارزیابی تعیین رقم سبد معیشت کارگران در شورای عالی کار پیگیری‌های انجام شده که منتج به نتیجه شده و مقرر است که فردا کمیته‌های فرعی شورای اشتغال جلسه‌ای برگزار کنند و تا هفته آتی جمع بندی‌ها انجام و اعلام شود که این امر بیانگر مصمم بودن دولت در پیگیری امور کارگران است چرا که در دولت قبل طی دو سال تنها یک جلسه برگزار شد.

اسماعیلی تصریح کرد: مجلس در جهت خدمت به قشر عزتمند بازنشسته پیگیری‌های لازم را برای پرداخت بسته‌های حمایت معیشی و پرداخت کارت‌های معیشت به بازنشستگان و افزایش پلکانی سبد هزینه خانوار و... را در دستور کار دارد.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: با توجه به وضعیت موجود نمی‌توان تورم 45 درصد را حل کرد ولی تلاش می‌کنیم با افزایش پلکانی دستمزدها از وضعیت موجود خارج شویم تا در بحث کالاهای اساسی شرمنده مردم نباشیم.

وی خاطر نشان کرد: سال قبل نیز با کمک تامین اجتماعی و سازمان بازنشستگی تا آنجایی که منابع دولت اجازه می‌داد افزایش دستمزد‌ها برای بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری حدود 90درصد و برای بازنشستگان تامین اجتماعی نزدیک به 37 درصد انجام شد.

اخبار مرتبط
سبحانیان رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات ستانی، پردرآمدها هستند
در راستای تکریم ارباب رجوع و جهت تسهیل و تسریع بهره‌مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده‌های متوفیان نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ 1403/01/01 ورّاث متوفیان 1395/01/01 و بعد از آن می‌توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذی‌ربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذی‌ربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده‌های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام نمایند.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیند صدور شناسنامه و حذف مراحل زائد، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت سطح نظارت بر عملکرد فرآیند اجرایی، کاهش زمان ارائه خدمات و ایجاد امکان مدیریت ارتباط با مشتری در طول فرآیند از مزایای این طرح است، ادامه داد: طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، خوزستان و فارس بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
همزمان با انتشار برخی اخبار مبنی بر چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی، بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای تأکید کرد: برنامه‌ای برای انتشار قطوع ( دنو ) پنج میلیون ریالی ندارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها