جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

افزایش قیمت 3 خودرو سایپا در بازار + جدول

24 خرداد 1401
افزایش قیمت 3 خودرو سایپا در بازار + جدول

به گزارش بانک اول روند رو به رشد هر چند اندک در حالی برای برخی از خودروهای سایپایی امروز  رقم خورد که دلار امروز نوسان اندک رو به پایین به خود گرفته بود. با این شرایط می توان گفت تغییر پی در پی قیمت دلار موجب شده تا بازار خودرو به نوسان های اندک قیمتی دلار واکنش چندانی از خود نشان ندهد. نکته بعدی این است که بازار خودرو در حالی با گام های لرزان روند رو به رشد به خود گرفته که به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار بسیار اندک است و خرید و فروش چندانی در بازار صورت نمی گیرد با این حال برخی از خودروها روند صعودی دارند و برخی دیگر شکل ثبات به خود گرفته اند. که این امر نشان از دارد که برخی از خودرو در انتظار خبرها و یا اتفاقات جدید در بازار به انتظار نشسته اند. در این خصوص می توان به طرح ساماندهی صنعت خودرو اشاره کرد، هرچند تصور می شد این طرح امروز در مجلس به پیچ آخر برسد، اما این طرح نتوانست در کمیسیون صنایع مجلس به جمع بندی برسد  به همین دلیل تا اطلاع ثانوی تکلیف این طرح نیز مشخص نخواهد بود.   

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

براساس ارزیابی صورت گرفته امروز «تیبا 2» معمولی و«تیبا صندقدار» در بازار رشد 1 میلیونی را تجربه کردند و رشد قیمت «ساینا» نیز در بازار به 500 هزار تومان رسید. با این شرایط «تیبا 2» معمولی و «تیبا صندقدار» به ترتیب با قیمت 159 و 148 میلیون تومان در بازار عرضه شدند و قیمت «ساینا» هم با رشد 500 هزار تومانی در بازار به 159 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

از سوی دیگر امروز «شاهین»، «کوییک معمولی» و «کوییک R» بدون تغییر در بازار عرضه شدند.  «شاهین» امروز با قیمت 329 میلیون تومان قیمت گذاری شد. «کوییک معمولی» و «کوییک R»   نیز بدون تغییر در بازار به ترتیب به 172 و 173 میلیون تومان قیمت خوردند.

سایپا 25

 

اخبار مرتبط
نسل چهارم هیوندای توسان فعلی از سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. اکنون این شاسی بلند جمع و جور بالاخره برای مدل سال ۲۰۲۵ فیس لیفت شده است. اگرچه ممکن است در نمای بیرونی بدون تغییر به نظر برسد، اما تغییرات اندکی در جلوپنجره و قسمت پایینی سپر وجود دارد که باعث می‌شود توسان عریض‌تر به نظر برسد.
تورم وسایل نقلیه از ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۲ درصد بوده است که ادامه‌ این روند برای بازار خودرو در سال ۱۴۰۳ نشان از رشد ۳۹درصدی قیمت‌ها در بازار خودرو دارد.
ساینا دنده‌ای ساده یکی از ارزان‌ترین سواری‌های صفرکیلومتر است و ۳۸۰ میلیون قیمت دارد. کوییک دنده‌ای ۳۸۵ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تیبا صندوقدار به ۳۹۰ میلیون تومان رسیده است.
با انتشار گزارش تلفیقی ۶ ماهه شرکت ایران خودرو مشخص شد که جمع کل زیان انباشته صنعت خودروسازی از مرز ۲۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. از این میزان ۱۰۶ هزار میلیارد تومان مربوط به ایران خودرو ۸۹ هزارو ۵۲۷ میلیارد تومان مربوط به گروه سایپا و ۲۰ هزارو ۵۸۷ میلیارد تومان مربوط به پارس خودرو است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها