پنجشنبه, 6 اردیبهشت 1403 2024,April

ده رمزارز پر طرفدار در دنیا

24 خرداد 1401
ده رمزارز پر طرفدار در دنیا

به گزارش بانک اول در اینجا به بررسی مهمترین و تاثیرگذارترین خبرها در حوزه رمز ارز و در آخر به معرفی ۱۰ رمزارز پر طرفدار پرداخته شده است

پیش بینی بیت‌کوین ۱۰۰ هزار دلاری

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، در توییتر خود از رسیدن BTC به ۱۰۰ هزار دلار گفت و دلایل آن را مقابله با چین در زمینه اقتصاد، تأیید ETFهای بیت کوین به همراه مقررات مناسب برای ارزهای دیجیتال نام برد.

 

تحلیلگران بی‌ثباتی مالی ناشی از ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کردند

اسوار پراساد، استاد اقتصاد دانشگاه کورنل و رئیس پیشین صندوق بین‌المللی پول در چین، معتقد است ارزهای دیجیتال باعث ایجاد بی‌ثباتی در نظام مالی و پولی می‌شوند. پراساد تأکید کرد اگر برای صنعت ارزهای دیجیتال قانون‌گذاری انجام نشود و از سرمایه‌گذاران این حوزه هم حفاظت نشود، ریسک وقوع این بی‌ثباتی شدیدتر هم خواهد شد.

این اظهارات در حالی مطرح شد که صندوق بین‌المللی پول در گزارش اخیر خود ارزهای دیجیتال را تهدیدی برای ثبات مالی قلمداد کرده بود.

 

بیت‌کوین یا ETF

مارک کوبان، مالک باشگاه بسکتبال دالاس ماوریکس، در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد در صندوق‌های قابل معامله بیت کوین سرمایه‌گذاری نمی‌کند و به جای آن بیت کوین را مستقیماً خریداری می‌کند. کوبان در شرایطی این مسئله را مطرح کرد که احتمال می‌رود کمیسیون بورس و اورا ق بهادار آمریکا نخستین صندوق قابل معامله آتی بیت کوین را تا هفته آینده تأیید کند. وی که بیت کوین را «طلایی بهتر از طلا» خوانده بود چندی پیش اعلام کرد در اتریوم، دوج کوین و توکن‌های غیر مثلی هم سرمایه‌گذاری کرده است.

این میلیاردر معروف و اینفلوئنسر حوزه ارزهای دیجیتال می‌گوید که به رغم مواجهه با فشارهای طرفداران بیت کوین، به صحبت کردن درباره دوج کوین ادامه می‌دهد. وی معتقد است که دوج کوین، معرفی‌کننده‌ای عالی برای فضای ارزهای دیجیتال است. کوبان می‌گوید که این میم کوین، راهی ارزان برای شناخت و یادگیری درباره ارزهای دیجیتال است؛ چرا که موانع بسیاری کمی برای ورود به آن وجود دارد و برای سرمایه‌گذاری در دوج تنها به یک حساب رابین‌هود و ۲۵ دلار پول نیاز دارید.


🟢اخیرا با انتشار گزارش‌هایی که عملکرد ضعیف دوج کوین در برابر بیت کوین را نشان می‌دهد؛ بسیاری از طرفداران ارز دیجیتال برتر بازار، مارک کوبان و ایلان ماسک را به دلیل تبلیغ این میم کوین مورد انتقاد قرار دادند

 

ایلان ماسک از ارزهای دیجیتال بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار سود کسب کرد

ایلان ماسک در حال حاضر ۸۶۱ میلیارد Dogecoin برابر با ۲۰۹ میلیارد دلار در اختیار دارد و قصد دارد از آن برای پروژه زندگی در مریخ استفاده نماید. همچنین میزان دارایی تسلا در بیت‌کوین از زمانی که ایلان ماسک در فوریه آن را اعلام کرد تاکنون یک میلیارد دلار برای این شرکت سود داشته است.

 

پذیرش بیت‌کوین در دیگر کشورها

فلیکس اولوا، معاون رئیس جمهور السالوادور اخیرا پیش بینی کرده است که سایر کشورها از الگوی پذیرش بیت کوین در کشورش پیروی خواهند کرد. وی انتظار دارد که اقتصاد فقر زده السالوادور با شرط بندی جسورانه این کشور بر روی بیت کوین، به یک قطب اقتصادی و مالی تبدیل شود. اولوا همچنین مدعی است که بیت کوین به ۱.۱ میلیون مهاجر السالوادوری در ایالات متحده هم سود خواهند رساند.

طبق گفته معاون رئیس جمهور السالوادور، تعداد افرادی که در این کشور کیف پول بیت کوین دارند، در حال حاضر دو برابر تعداد صاحبان حساب‌های بانکی است که به زعم وی، نشانگر اعتماد مردم السالوادور به بیت کوین است.

ثبت ETF برای گری اسکیل

یک منبع می‌گوید که Grayscale در آستانه تشکیل پرونده برای ثبت ETF بیت کوین است. به گفته یک فرد آگاه از این موضوع ، Grayscale Investments در نظر دارد درخواستی را برای تبدیل بزرگترین صندوق بیت کوین جهان به ETF اسپات در اوایل هفته آینده تنظیم کند.

 

رضایت آفریقای جنوبی از توقف بایننس

نهاد نظارتی بخش مالی آفریقای جنوبی (FSCA) می‌گوید از تصمیم بایننس برای توقف ارائه برخی از خدمات خود به شهروندان آفریقای جنوبی حمایت می‌کند. این نهاد در بیانیه‌ای پیشنهاد کرده اقدامات صرافی‌های ارز دیجیتال پس از انجام مشورت‌های سازنده با نهاد تنظیم کننده بازارهای مالی صورت پذیرد. گفتنی است که صرافی بایننس اخیرا اعلام کرده که به منظور رعایت مقررات نظارتی، ارائه برخی از خدمات خود را در کشور آفریقای جنوبی متوقف می‌کند.

 

حمایت از استخراج رمزارزها

قهرمان UFC، خبیب نورماگومدوف (نورمحمدوف) سفیر رسمی GoMining Token شد. خبیب نورماگومدوف، قهرمان سابق سبک وزن UFC، قرارداد حمایتی با شرکت استخراج ارز دیجیتال GoMining امضا کرد تا سفیر رسمی این شرکت شود. نورماگومدوف در اطلاعیه‌ای که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، GMT را پیشرفته ترین توکن جهان توصیف کرد.

 

توجه خالق توییتر به اسخراج بیت‌کوین

جک دورسی بنیان‌گذار شبکه اجتماعی توییتر و شبکه پرداخت اسکوئر قصد دارد یک سیستم استخراج بیت‌کوین open-source (منبع باز) بسازد. او می‌خواهد یک سیستم واحد ایجاد کند که بتواند دسترسی به استخراج بیت کوین را بهبود بخشد و شبکه BTC را غیرمتمرکز کند.

 

افزایش چشمگیر ارزش DeFi

اکوسیستم مالی غیر متمرکز (DeFi) امروز بالاترین ارزش کل قفل شده خود را ثبت کرده است. بر اساس داده های DeFi Llama، ارزش کل قفل شده (TVL) که تمام پروتکل‌های بلاک‌چین را پوشش می‌دهد، در حال حاضر ۲۲۳/۲۳ میلیارد دلار تعیین شده است که از ۲۱/۴ میلیارد دلار ثبت شده از یکم ژانویه سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

 

خلاصه اخبار هفتگی NFTها

در هفته گذشته صرافی Coinbase ورود رسمی خود به بازار NFT را اعلام کرد و با ارائه لیست انتظار، توجهات را به خود جلب کرد.

همچنین در زمینه فناوری و بازی، Epic Games استقبال خوبی از این توکن‌ها داشت؛ اما شرکت Steam مخالف ورود NFTها در این زمینه است. در مورد رسانه‌ها نیز، ViacomCBS در حال بررسی NFTها برای فهرست عظیمی از برندهای رسانه‌ای است.

اخبار مرتبط
با همه این‌ها لازم است که بدانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد تا بتوانیم به عنوان یک کاربر با دیدگاه باز انتخاب داشته باشیم. لذا ما در ادامه این مطلب شما را با معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال آشنا می‌کنیم.
با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها