شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

کنترل هوشمند امضا و مهر الکترونیکی شرکت‌ها در سامانه تدارکات

24 خرداد 1401
کنترل هوشمند امضا و مهر الکترونیکی شرکت‌ها در سامانه تدارکات

به گزارش بانک اول از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «آرش عسکری» مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، گفت: کنترل سیستمی و هوشمند امضای الکترونیکی صاحبان حق امضای مجاز و مهر الکترونیکی شرکت در هنگام بارگذاری پاکت‌های «ب» و «ج» در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عملیاتی شد.

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اعلام کرد، بر اساس تصویب ­نامه هیات وزیران و پیرو ابلاغیه قبلی مبنی بر فراهم شدن امکان امضای الکترونیکی پاکت­‌های «ب» و «ج» (اسناد فنی و مالی) و حذف فرآیند ارسال نسخ فیزیکی اسناد، کنترل سیستمی و هوشمند امضای الکترونیکی پاکت‌های «ب» و «ج» هنگام ارسال پیشنهاد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عملیاتی شده است.

به این ترتیب، هنگام بارگذاری اسناد مذکور، سامانه به صورت هوشمند نسبت به کنترل امضای اسناد اقدام کرده و در صورتی که مجهز به امضای الکترونیکی مدیر عامل و مهر الکترونیکی شرکت نباشند از بارگذاری آنها جلوگیری می‌کند.

در صورتی که پیشنهاد دهنده، یک شخص حقیقی باشد صرفا امضای الکترونیکی همان شخص توسط سامانه کنترل می‌شود. این قابلیت، ضمن پیشگیری از خطا یا فراموشی کاربران بخش خصوصی در امضای الکترونیکی اسناد پیشنهاد، منجر به تسهیل امور کاربران بخش دولتی در کنترل صحت امضای اسناد می‌شود./ایرنا

 

 

 

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها