جمعه, 7 اردیبهشت 1403 2024,April

کنترل هوشمند امضا و مهر الکترونیکی شرکت‌ها در سامانه تدارکات

24 خرداد 1401
کنترل هوشمند امضا و مهر الکترونیکی شرکت‌ها در سامانه تدارکات

به گزارش بانک اول از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «آرش عسکری» مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، گفت: کنترل سیستمی و هوشمند امضای الکترونیکی صاحبان حق امضای مجاز و مهر الکترونیکی شرکت در هنگام بارگذاری پاکت‌های «ب» و «ج» در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عملیاتی شد.

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) اعلام کرد، بر اساس تصویب ­نامه هیات وزیران و پیرو ابلاغیه قبلی مبنی بر فراهم شدن امکان امضای الکترونیکی پاکت­‌های «ب» و «ج» (اسناد فنی و مالی) و حذف فرآیند ارسال نسخ فیزیکی اسناد، کنترل سیستمی و هوشمند امضای الکترونیکی پاکت‌های «ب» و «ج» هنگام ارسال پیشنهاد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت عملیاتی شده است.

به این ترتیب، هنگام بارگذاری اسناد مذکور، سامانه به صورت هوشمند نسبت به کنترل امضای اسناد اقدام کرده و در صورتی که مجهز به امضای الکترونیکی مدیر عامل و مهر الکترونیکی شرکت نباشند از بارگذاری آنها جلوگیری می‌کند.

در صورتی که پیشنهاد دهنده، یک شخص حقیقی باشد صرفا امضای الکترونیکی همان شخص توسط سامانه کنترل می‌شود. این قابلیت، ضمن پیشگیری از خطا یا فراموشی کاربران بخش خصوصی در امضای الکترونیکی اسناد پیشنهاد، منجر به تسهیل امور کاربران بخش دولتی در کنترل صحت امضای اسناد می‌شود./ایرنا

 

 

 

اخبار مرتبط
رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد و درباره اعتراض‌هایی که به قیمت حج امسال شده است، گفت: هزینه ارزی حج نسبت به سال گذشته ۳۱۹ دلار کمتر است، تغییرات نرخ ارز و بلیت هواپیما موجب همپوشانی در هزینه‌ها شده است.
وزارت رفاه ضمن هشدار از هموطنان خواست به منظور جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به اخبار فاقد اعتبار در این حوزه توجهی نداشته باشند.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اصفهان با بیان نقش و اهمیت ویژه این استان در درآمدهای کشور خاطرنشان کرد: اصفهان پس از تهران، رُتبه دوم را تامین درآمدهای مالیاتی دارد اما در دریافت اعتبارات رُتبه هفتم و در تملک دارایی‌ها رتبه شانزدهم کشور است.
اگرچه کاهش رشد نقدینگی می‌تواند یک نشانه مثبت باشد و کم و بیش این اتفاق نظر میان مکاتب اقتصادی وجود دارد که تورم در بلندمدت با نرخ رشد نقدینگی قابل توضیح است، اما به دلایل متعدد در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار همبستگی قوی میان این دو متغیر را داشت. بنابراین حتی با فرض پایدار بودن روند کاهش نرخ رشد نقدینگی، در بازه زمانی یک‌ساله عوامل مهم‌تری وجود دارد که در ارائه چشم‌انداز واقع‌بینانه از تورم باید درنظر گرفت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها