شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

ثبت نام متقاضیان مسکن در سامانه ثمن

24 خرداد 1401
ثبت نام متقاضیان مسکن در سامانه ثمن

به گزارش بانک اول به نقل از شبکه خبر، رستم قاسمی افزود: بزودی سامانه "ثمن" برای ثبت نام متقاضیان مسکن واجد شرایط طبق قانون جهش تولید مسکن بازگشایی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی از تامین زمین در ۸۰۰ شهر در قالب طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی خبر داد و گفت: حدود ۴۰۰ میلیون تومان وام را برای ساخت مسکن در مراکز استان‌ها در نظر گرفته‌ایم که این مبلغ برای روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

قاسمی ادامه داد: ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد؛ همه می دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می برد. در وهله نخست اعلام کردیم که تا حدود دو میلیون واحد مسکونی را شروع می کنیم و هم اکنون عملیات اجرایی آن نیز در مرحله آغاز شدن است.

 

قاسمی با ببان اینکه اکنون برای آغاز ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی در بسیاری از شهرها، زمین آماده شده است، گفت: ۲۰ درصد از تسهیلات بانکی تا سقف ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا می‌کند و این قانون به بانک مرکزی ابلاغ شده است و متناسب با تورم افزایش پیدا می کند.

وزیر راه و شهرسازی از تعیین سقف وام پروژه جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: پیشنهادی را برای سقف تسهیلات مسکن به بانک مرکزی دادیم که در جلسه روز سه شنبه شورای پول و اعتباربررسی می شود./اقتصادانلاین

اخبار مرتبط
در ادامه تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر تأمین رضایت جامعه کارگران، شورای عالی کار در این هفته چندین جلسه داشت. بر اساس سخن برخی از اعضای شورای عالی کار افزایش حق مسکن در مصوبه حداقل مزد ۱۴۰۳ محتمل است و این عدد حدود ۳۰ درصد برآورد می‌شود.
قبل از اقدام به انعقاد قرارداد خرید املاک، حتما منزلی که قصد خرید آن را دارید، حضوری مشاهده و بررسی کنید. نکات مهم در زمان بازدید حضوری خانه به شرح زیر است:
وزیر اقتصاد می‌گوید: برای موجرانی که اجاره بها را از حد مشخصی افزایش نمی‌دهند مشوق‌هایی درنظر گرفته شده است.
بر این اساس، متقاضیان به چنین وعده‌هایی اعتماد نکرده و در صورت مشاهده چنین پیشنهاداتی موارد را به حراست شرکت عمران شهر جدید سهند به شماره ۰۴۱۳۳۴۳۷۷۱۴ اطلاع دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها