پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

چند راهکار ساده برای پیشگیری از سکته مغزی

24 خرداد 1401
چند راهکار ساده برای پیشگیری از سکته مغزی

به گزارش بانک اول  سکته مغزی عارضه‌ای بسیار جدی و مرگبار است که در اثر اختلال خون‌رسانی به قسمتی از بافت مغز که ناشی از انسداد رگ مغزی به وسیله یک لخته خونی و یا پارگی یکی از عروق تغذیه کننده آن قسمت بافت مغز است.

دانستن عوامل خطر آفرین برای سکته مغزی، علاوه بر پیروی از توصیه‌های پزشک و اتخاذ شیوه زندگی سالم بهترین اقداماتی است که می‌توانید برای پیشگیری از سکته مغزی انجام دهید.

به طور کلی، توصیه‌های شیوه زندگی سالم شامل کنترل فشار خون بالا، تغییر شیوه زندگی سالم و استفاده از دارو‌ها برای درمان فشار خون بالا موارد موثری در کاهش خطر سکته مغزی هستند.

 خوردن کلسترول و چربی کمتر، به ویژه چربی‌های اشباع و چربی‌های ترانس، ممکن است تجمع لخته را در عروق کاهش دهد؛ در صورت سیگار کشیدن، ترک دخانیات خطر سکته مغزی را کم می‌کند.

برای پیشگیری از سکته مغزی، می‌توانید از رژیم غذایی که حاوی پنج وعده میوه یا سبزیجات در روز است، استفاده کنید.

اضافه وزن به عوامل خطر دیگر سکته مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت کمک می‌کند.

 ورزش‌های  هوازی از چند جهت خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهند.

ورزش می‌تواند فشار خون را کاهش، سطح کلسترول خوب را افزایش دهد و سلامت کلی رگ‌های خونی و قلب شما را بهبود بخشد.

اگر دیابت دارید، باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. ورزش و کاهش وزن می‌تواند به شما کمک کند قند خون خود را در محدوده سالم نگه دارید.

 مصرف نوشیدنی‌های الکلی خطر ابتلا به فشار خون بالا، سکته، خصوصا سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

علائم و نشانه‌های سکته مغزی در افراد مختلف متفاوت است اما معمولاً به طور ناگهانی شروع می‌شود. علامت اصلی سکته مغزی که در اکثر افراد بروز می‌کند، تغییر در فرم صورت است.

اخبار مرتبط
یک سری نوشیدنی‌های ساده می‌توانند به سم زدایی بهتر و موثرتر کبد کمک کنند و سلامت آن را بهبود بخشد. در این مطلب به پنج نوشیدنی ساده اشاره می‌کنیم که ممکن است به سم زدایی کبد کمک کنند.
افرادی که با افزایش سن نیروی جوانی خود را حفظ می‌کنند، معمولاً عادت‌های روزانه خاصی را اتخاذ می کنند. و، باور کنید یا نه، اینها تغییرات بزرگ نیستند، بلکه تمرین های ساده و روزمره هستند.
متخصصان تغذیه ۲ ماده غذایی ارزان‌قیمت را مشخص کردند که در برابر سرطان، چاقی و کلسترول محافظت ایجاد می‌کنند.
سالانه تقریباً ۶۰ میلیون نفر از مردم دچار اختلالات خواب می شوند . مشکلات خواب شامل دیر به خواب رفتن، زود بیدار شدن از خواب، پریدن از خواب، بی کیفیت و بیش از حد سبک بودن خواب و غیره می باشد. معمولاً برای بهبود این مسئله از داروهای خواب آور استفاده می کنند. راه کارهای ریلکسیشن نیز در این امر موثر خواهد بود اما یکی از ساده ترین راهکار ها بهبود عملکرد کبد است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها