چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

خبر مهم درباره قیمت‌های جدید کارخانه‌ای خودرو

24 خرداد 1401
خبر مهم درباره قیمت‌های جدید کارخانه‌ای خودرو

به گزارش بانک اول محسن صالحی نیا در مورد زمان اعلام قیمت‌های جدید خودرو در کارخانه اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار بود قیمت خودرو به صورت ۶ ماهه تغییر کند، در حال حاضر برنامه تغییر نرخ خودرو در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس هیئت عامل ایدرو ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های اصلی تعیین قیمت خودرو، نرخ تورم بخشی است که در بازه‌های زمانی مشخص از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود.


معاون وزیر صمت افزود: در این راستا طبق استعلامی که از بانک مرکزی گرفته ایم، نرخ تورم بخشی تا پایان هفته اعلام خواهد شد.

وی در خصوص اینکه با توجه به تغییر ریاست شورای رقابت، آیا تغییری در وضعیت قیمتگذاری خودرو نیز به وجود خواهد آمد؟ گفت: آقای شیوا رئیس سابق شورای رقابت نظرات خود را داشت، اما مهم آن است که شورای رقابت یک نهاد حقوقی بوده و به عنوان یک رکن حقوقی در تعیین قیمت خودرو نقش دارد و تغییر ریاست این شورا نمی‌تواند تأثیر خاصی بر قیمت گذاری داشته باشد.

صالحی نیا در مورد زمان اعلام قیمت‌های جدید نیز گفت: به محض دریافت نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی، جلسات مربوط به بررسی تعیین قیمت برگزار می‌شود و به زودی قیمت‌های جدید اعلام خواهد شد./مهر

اخبار مرتبط
لازم به ذکر است که کلیه شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه‌های فراخوان اولویت‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو (متقاضیان عادی) در خصوص متقاضیان این بخشنامه نیز لازم‌الاجرا خواهد بود. علاوه بر این، برنامه‌های فروش پیش‌فروش ارائه شده در این بخشنامه، مشمول مصوبه 473 شورای رقابت می‌باشد و در صورت افزایش قیمت محصول در زمان تحویل، بخش معادل پیش‌پرداخت مشمول افزایش قیمت نخواهد شد.
بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۵۵ میلیون تومان ریزش داشت و به قیمت ۹۴۵ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۰ میلیون تومان قیمت خورده است.
گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است
در حالی دولت با واردات خودرو‌های دست‌دوم از مناطق آزاد مخالفت کرد که در لایحه بودجه پیشنهادی برای سال آینده درآمدی معادل ۲ هزار و ۴۰ میلیارد تومان از محل واردات خودرو برای خود متصور بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها