پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

استفاده از عناصر بازی در طراحی بسته بندی

24 خرداد 1401
استفاده از عناصر بازی در طراحی بسته بندی

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که بسته بندی کالای شما تا چه حدی میتواند باعث جذب مشتریان شود؟ یا مثلا بعد از آنکه پک محصول موردنظرتان را باز کردید آنرا به راحتی دور انداخته یا برای مدتی نگهداری میکنید؟ آیا بسته بندی محصول شما جنبه تفریحی و سرگرمی نیز دارد؟ یا صرفا چیزی است که برای محافظت از کالا به تولید رسیده است؟

استفاده از صنایع بازی در طراحی بسته بندی مشتریان را به یک تعامل تفریحی و سرگرمی نسبت به پک محصول شما سوق میدهد که نتیجه آن یک ارتباط عمیق تر با نام تجاری شماست. که میتواند هزینه بالاتری داشته باشد اما به معروف شدن برندتان بسیار کمک خواهد کرد.

مرتبط بخوانید: استعلام قیمت آنلاین جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

اما دقیقا منظور از عناصر بازی آن هم در تولید بسته بندی چیست؟

در این قسمت از مقاله باید به ریشه کلمه gamification دست پیدا کنیم و بدانیم که دقیقا یعنی چه؟

گیمیفیکیشن

 

گیمیفیکیشن که به عبارت استفاده از صنعت بازی در طراحی بسته بندی ترجمه شده است، فرآیندی است که برای افزایش پویایی و تبدیل شی ساده به یک ماژول بازی استفاده میشود. این عنصر میتواند موارد آموزشی یا بسته بندی محصولات را به یک بازی سرگرم کننده تبدیل نماید.

اجازه دهید که یک مثال ساده که تجربه شخصی بود را برایتان توضیح دهم که به درک بهتر گیمیفیکیشن کمک خواهد کرد. چندی پیش من از یک فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی-بهداشتی یک محصول خریداری کردم در حین آنباکسینگ جعبه متوجه شدم، بسته بندی که برای آن طراحی شده است یک جعبه ساده نیست.

با باز کردن کامل آن، چیزی مثل طرح یک هواپیما و ابر وجود داشت که شما می توانستید با قیچی کردن و به هم وصل کردن آنها به طرح درخواستی فکر شده که همان هواپیما و ابرهای دور آن بودند، برسید. به همین سادگی یک عنصر بازی در طراحی بسته بندی اجرا شد. این یک اجرای ساده بود اما با درگیری ذهنی که برای مشتری ایجاد میکند باعث لذت بخش شدن آنباکسینگ (بازگشایی جعبه) شود.

استفاده از بازی در طراحی یک بسته بندی، میتواند برای ایجاد ارتباط و تعامل عمیق تری با مصرف کننده ارائه تجارب آموزشی، آشکار شدن حس سرگرمی و تمرکز مصرف کنندگان بر روی محصول شما، مورد استفاده قرار میگیرد.

به طور کلی، مطالعاتی که انجام گرفته است، نشان میدهد که بهره گیری از عناصر بازی در یک بسته بندی یا موارد آموزشی نتایج مثبتی در افراد و تعاملات آنها از نظر روان شناسی دارد.

با افزایش و گسترش تولیدات و هم چنین افزایش بسته بندی های آن به بازارهای متفاوت، باید بگوییم که تولید کنندگان برای دیده شدن محصولاتشان و تعاملات بیشتر مشتریان با برند تجاری، از عناصر بازی در پک هایشان استفاده میکنند. با این حرکت پیشرفته، ارتباط عمیق تری میان کاربر و بسته بندی ایجاد میگردد و لذت استفاده از بسته بندی را برای آنان به ارمغان می آورد.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

علت استفاده از عناصر بازی در بسته بندی چیست؟

بسته بندی های گیمیفی تعاملی دارند که سایر محصولاتی که سنتی بسته بندی شده اند، ندارند. یعنی چیزی در اختیار مصرف کننده قرار میدهند که در انواع دیگر بسته بندی ها موجود نیست.

کارتن سازی آوین پک

 

دلیل پر مخاطب بودن این نوع بسته بندی آن است که مردم را از طریق جذابیت سرگرمی و تفریحی جذب میکند و موجب وفاداری مشتری و مصرف کننده به آن نام تجاری میگردد.

شیرینی و لذت استفاده از چنین بسته بندی هایی خود همانند یک استند تبلیغاتی پویا عمل می نماید و همین امر موجب میشود تا افرادی که تجربه دل نشین از استفاده چنین پک هایی را دارند به مشتری ثابت تبدیل شوند.

درست است که استفاده از طراحی های خلاقانه عناصر بازی در بسته بندی ها هزینه زیادی دارد اما میتوان این عنصر را در روش های موثر تر و در عین حال مقرون به صرفه نیز اجرا کرد. اعمال چند المان محدود برای تبدیل بسته بندی به یک عنصر بازی هم میتواند از شلوغ کاری و سردرگمی بسته بندی جلوگیری میکند و هم سرگرمی لازم را برای مشتری ایجاد میکند.

استفاده از عناصر بازی در طراحی بسته بندی یک عامل بسیار ارزشمند و موثر است که متاسفانه نادیده گرفته میشود اما شواهد نشان میدهند که سود تولیدات اینگونه بسته بندی ها چیزی حدود 4 میلیارد است زیرا وجود چنین عناصری در هر بسته بندی یک چالش محسوب میشود که میدان رقابتی را بسیار داغ تر میکند.

تولیدکنندگان برای جا نماندن از این عرصه سعی میکنند آخرین ورژن ها و ویژگی ها را در تولیدات بسته بندی های محصولات خود اعمال کنند و با مطالعه در این حوزه از طراح های بسیار حرفه ای و متخصصی بهره بگیرند.

چه بسته بندی هایی قابلیت استفاده از نمادهای بازی سازی را دارند؟

بسته بندی هایی که بتوان آنها را به راحتی باز و تا کرد میتوانند مناسب ترین پک هایی باشند که قابلیت گیمیفیکیشن را دارند. جعبه و کارتن بسته بندی از آنجایی که قابلیت ارائه انواع چاپ در رنگ ها و طرح های متنوع را دارند، برای بسته بندی هایی به سبک بازی آفرینی مورد استفاده قرار میگیرند.

آینده بسته بندی های با طراحی گیمیفی در 2021 چگونه خواهد شد؟

در گذشته بازارهای متنوع صنعت بسته بندی چندان جدی گرفته نمیشد. اما امروزه با رقابت جدی تری که در میان تولیدکنندگان شکل گرفته، هر کدام به نوعی قصد مطرح شدن و سبقت از یکدیگر را دارند.

 همه ما میدانیم که بسته بندی یک فرآیند بازاریابی و مارکتینگ محسوب میشود و به طوری که اگر کالا بدون هیچ نوع پکی وارد بازار شود به هیچ عنوان خریدار نخواهد داشت.

در سال 2021 نیز این جریان بسیار بیش از پیش رونق پیدا کرده و نه تنها بسته بندی یک امر بسیار مهم طلقی میشود بلکه رقابت در تنوع طرح و رنگ ها انواع برندهای مطرح به چشم میخورد. در نتیجه مشتری برندهایی بیشتر است که از طرح های زیبا و رنگ های دل نشین در پک محصولاتشان استفاده میکنند.

صنعت جدید گیمیفی نیز از این قاعده مستثنی نیست به دلیل آنکه به راحتی میتوان از عناصر بازی سازی در بسته بندی محصولات استفاده کرد و علاوه بر پک کالا، یک سرگرمی نیز میباشد.

کلام پایانی

با شیوع بیماری کویید 19 و همچنین ادامه دار شدن این موضوع ضربه های جدی به اقتصاد جهان وارد آمد که برخی کسب و کارهای بزرگ دچار ورشکستگی شدند. در شرایطی که برای تمام جوامع حاکم شد کسب و کارهایی نیز بودند که سود دوچندانی کردند. راز موفقیت آنان چیزی جز کیفیت و بسته بندی نیست. اهمیت دادن به این دو اصل در معروف شدن برندتان بسیار تاثیر گذار است.

کارتن سازی آوین پک از کارخانجات تولید جعبه و کارتن بسته بندی است که در شرایط موجود به بسیاری از مشتریان خود کمک کرده تا بتوانند محصولاتشان را با بسته بندی های جذاب و مشتری پسند به فروش برسانند.

این مجموعه با داشتن تجهیزات و ماشین آلات معتبری که در اختیار دارد و همچنین در کنار تیم مجرب در زمینه های فروش، طراحی و تولید، مناسب ترین بسته بندی های داخلی و صادراتی را تولید مینماید.

شما  میتوانید با بازدید از سایت این شرکت در بخش نمونه کارها، بسته بندی های متنوع تری را ببینید و همچنین در صورت داشتن هر گونه سوال با شماره  های زیر در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

راه های ارتباطی:

026-91001919

0912-560-2785

اخبار مرتبط
پوکت در دریای آندامان و در جنوب غربی تایلند واقع شده است. این جزیره به واسطه زیبایی‌های طبیعی، جاذبه‌های گردشگری متنوع، تفریحات هیجان‌انگیز و فرهنگ غنی، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل است.
صرافی CoinCatch، پلتفرم پیشرفته معامله گری خود را به صورت رسمی در ماه مارس 2023، راه اندازی کرد که شامل دو بخش اسپات و بازار های مشتقه مانند فیوچرز است و از بیشتر رمزارز ها پشتیبانی می کند. علاوه بر این قابلیت های معامله گری، صرافی CoinCatch برنامه دارد تا قابلیت Social trading(معامله گری جمعی) را به پلتفرم خود اضافه کند که این قابلیت به KOL ها اجازه می دهد تا استراتژی های معامله گری خود را با دنبال کنندگان خود، به اشتراک بگذارند
بخش صنعت و معدن کاشان یکی از مهم‌ترین بخش‌های این منطقه به شمار می‌آید و سهم بزرگی از سرمایه‌گذاری اقتصادی را نیز به خود اختصاص داده است. به‌گونه‌ای که در حال حاضر بیش از 1000 واحد صنعتی فعال در این شهرستان به چشم می‌خورد. این واحدهای صنعتی و تولیدی کوچک و بزرگ بستر مناسبی را برای اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم آورده است.
اتصالات جوشی مانیسمان را به دو صورت می توان دسته بندی کرد. o بر اساس رده o بر اساس نوع اتصال اتصالات مانیسمان بر اساس رده : • اتصالات مانیسمان رده ۲۰ • اتصالات مانیسمان رده ۴۰ • اتصالات مانیسمان رده ۸۰ • اتصالات مانیسمان رده ۱۶۰ • اتصالات رده SGP • اتصالات رده STD اتصالات جوشی مانیسمان بر اساس نوع اتصال: • زانو مانیسمان • سه راهی مانیسمان

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها