شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

وام مسکن قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
وام مسکن قرض‌الحسنه ۱۰۰ میلیون تومانی به چه کسانی  تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مطابق با جزء (۴) بند(و)تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کشور، شرایط پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسکن به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام شد. براین اساس بانک مسکن به معرفی شدگان از سوی این دو نهاد در صورتی که واجد شرایط مشخص شده باشند تا سقف ۸۰ میلیون تومان در شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سایر شهرها، تسهیلات قرض الحسنه ساخت یا خرید مسکن به ازای هر واحد مسکونی اعطا می‌کند.

در ارتباط با پرداخت تسهیلات صدرالاشاره و در راستای تسهیل و تسریع امور، دستورالعمل اجرایی به شبکه بانک ابلاغ شده است و براساس ضوابط تعیین شده، دوره بازپرداخت این تسهیلات قرض الحسنه معادل ۱۰ سال با در نظرگرفتن حداکثر دو سال دوره تنفس برای ساخت است( مجموع دوره ساخت و بازپرداخت تسهیلات حداکثر ده سال باشد).

مطابق با ضوابط و شیوه نامه پرداخت، در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای ساخت و ساز باشد، پروژه مسکونی باید حداقل دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی باشد. پس از قطعی شدن قرارداد برای ساخت، تسهیلات به صورت یکجا به حساب ممتاز متقاضی واریز و در حساب مسدود می شود و با تایید بانک به میزان مبلغ تایید شده، رفع انسداد می شود.

همچنین در صورتی که متقاضی خواهان استفاده از این تسهیلات برای خرید واحدمسکونی باشد، عمربنای واحد خریداری شده باید حداکثر ۲۵ سال باشد. در این بخش نیز مبلغ تسهیلات در قالب چک تسهیلات در وجه فروشنده صادر می شود و در دفترخانه اسناد رسمی توسط نماینده بانک به وی تحویل می شود. مطابق با ضوابط، مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده شامل مدارک شناسایی و هویتی متقاضی، مدارک عمومی ملک و مدارک شغلی و درآمدی متقاضی است و پس از دریافت تسهیلات متقاضی موظف به پرداخت تمامی کارمزدها و هزینه های مربوط به ارزیابی وثیقه ها خواهد بود. همینطور وفق تفاهم نامه فی مابین بانک و نهادهای مربوطه،اخذ یک ضامن معتبر دارای گواهی کسر از حقوق برای تضمین بازپرداخت اقساط تسهیلات الزامی است.

اخبار مرتبط
سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مبلغ تسهیلات براساس میانگین حساب مشتریان قابل تغییر است. افراد متقاضی دریافت وام ۲۰۰ میلیونی باید در یکی از شعب سینا سپرده قرض الحسنه افتتاح کنند.
سیستم توزیع وام در هر جامعه‌ای عموما یکی از ابزارهای تصمیم‌گیری برای مدیریت جامعه است و نتایج آن بیانگر آن است که اهتمام یک جامعه در کدام سمت و سو قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد عموما بیش از ۸۰ درصد تسهیلات پرداختی در ایران به صاحبان کسب و کار تخصیص می‌یابد اما قابل توجه است که در سال گذشته سهم خانوار از وام‌های پرداخت شده افزایش یافته است.
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها