ﺳﻪشنبه, 28 فروردین 1403 2024,April

مهلت ۳ ماهه بازنشستگان برای ثبت‌نام و استفاده از خدمات بیمه تکمیلی

24 خرداد 1401
مهلت ۳ ماهه بازنشستگان برای ثبت‌نام و استفاده از خدمات بیمه تکمیلی

به گزارش بانک اول در حالی قرار است در چند روز آینده قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی منعقد شود همچنان بحث حق بیمه دریافتی از بازنشستگان چالش بین شرکت‌های بیمه‌ تکمیلی و کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی است.

بر همین اساس از یک ماه گذشته مناقصه‌ای از سوی کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی برای تعیین شرکت بیمه تکمیلی بازنشستگان (1400 تا 1401) برگزار شده است ولی تا به امروز شرکت‌های بیمه‌های تکمیلی قیمت‌های زیادی را برای شرکت در این مناقصه اعلام کردند که هنوز با کانون عالی بازنشستگان به نتیجه نرسیده‌اند.

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران نیز  گفت: هر ساله کانون بازنشستگان قرارداد جدیدی را با بیمه تکمیلی در راستای ارائه خدمات درمانی به بازنشستگان به امضا می‌رساند که این قرارداد نیز تا پایان آبان ماه به پایان می‌رسد.

او تصریح کرد: البته کانون عالی کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی طی یک ماه گذشته مناقصه‌ای را در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر کرده است و در همین ارتباط نیز جلساتی را با کانون‌های بازنشستگی سطح کشور برای اخذ نظرات آنها داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه شرکت بیمه تکمیلی برای این مناقصه وارد شده‌اند، تصریح کرد: علی‌رغم این مناقصه هنوز با هیچ یک از شرکت‌ها به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم چرا که قیمت‌ها اعلام شده در مناقصه بسیار بالا است.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با تاکید بر اینکه فعلا هنوز مشخص نیست که با کدامیک از شرکت‌های بیمه تکمیلی به نتیجه برسیم، گفت: پیشنهادات مطرح شده بسیار بالاست و در این زمینه باید پیگیری‌های لازم انجام بشود و در حال مذاکره هستیم.

او گفت: افرادی که می‌خواهند در بیمه تکمیلی بازنشستگان برای سال 1400 تا 1401 اضافه یا حذف بشوند می‌توانند از ابتدای آذرماه با مراجعه به سایت کانون اقدام کنند.

دهقان‌کیا افزود: این افراد می‌توانند در یک بازه زمانی 3 ماهه انصراف یا اضافه شدن خود را برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی اعلام کنند و پس از این بازه زمانی مهلت جدیدی برای این مسئله در نظر گرفته نخواهد شد.

تسنیم

اخبار مرتبط
توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
حق بیمه مشمولان بیمه ایرانیان (افراد فاقد پوشش بیمه) برای ساکنان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر برای دهک های یک تا ۵ رایگان، دهک ۶ معادل ۲۰ درصد، دهک ۷ برابر با ۳۰ درصد، دهک ۸ معادل ۴۰ درصد، دهک نهم ۵۰ درصد و دهک دهم برابر با ۱۰۰ درصد حق بیمه است.
تأمین اجتماعی در مفهوم فراگیر آن، حقی همگانی برای عموم افراد جامعه است که تأمین و تدارک بستر اجرائی آن از تکالیف دولت به شمار می‌رود؛ بر همین اساس، در راستای تعمیم و گسترش پوشش بیمه‌ای به هموطنان خارج از کشور که امکان حضور در ایران و انعقاد قرارداد بیمه با آنان میسر نبوده و صرفاً از طریق وکیل خود قصد بیمه‌پردازی را دارند با توجه به مقررات، می‌توانند خود را نزد سازمان تأمین اجتماعی بیمه کنند.
افرادی که قصد ثبت نام در بیمه بیکاری را دارند، بایدبه سایت جامع روابط کار وارد شوند و فرم بیمه بیکاری را پرکنند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها