جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

پیش بینی جذاب از آینده قیمت بیت کوین

24 خرداد 1401
پیش بینی جذاب از آینده قیمت بیت کوین

به گزارش بانک اول در حالی که بیت‌کوین سقوط نزدیک به ۱۰درصدی را تجربه کرده، معامله‌گران حرفه‌ای همچنان انتظار دارند که این رمزارز تا ماه ژانویه به ۸۰هزار ربرسد.

انتخاب یک چارچوب زمانی برای تحلیل تکنیکال همیشه یک موضوع پیچیده است، اما معمولا هر چه این روند طولانی‌تر باشد، احتمال به حقیقت پیوستن آن نیز بیشتر می‌شود. به عنوان مثال، افرادی که نمودار ۳روزه بیت‌کوین را تجزیه و تحلیل می‌کنند، یک الگوی کانال صعودی را شناسایی می‌کنند که در اواخر ماه ژوئن آغاز شده است.

 

به رغم این واقعیت که بیت‌کوین پس از افزایش قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده به ۶.۲درصد، که بزرگترین افزایش تورم در طول ۳۰سال اخیر بوده، به بالاترین سطح خود صعود کرد، روند نزولی همیشه راهی برای توجیه خود پیدا می‌کند.

 

با این حال، داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای گلسنود نشان می‌دهد که سرمایه‌ گذاران بلندمدت، انباشت خالص سرمایه را متوقف کرده‌اند و اکنون در حال تنوع بخشیدن به سبد سرمایه‌گذاری خود و روی آوردن به آلت‌کوین‌ها هستند.

لازم به ذکر است که شبکه بیت‌کوین در تاریخ ۱۴نوامبر، به منظور بهبود قابلیت‌ها و حفظ حریم خصوصی، به روزرسانی شد. این موضوع تا حدودی رشد بازار رمزارزها را به دنبال داشت.

معامله‌گران حرفه‌ای دیدگاه صعودی دارند

برای درک اینکه چگونه معامله‌گران حرفه‌ای به روند صعودی یا نزولی تمایل دارند، باید نرخ پایه معاملات آتی را تحلیل کرد. این شاخص معمولا تفاوت بین معاملات آتی بلندمدت‌تر و سطوح فعلی بازار نقدی را اندازه‌گیری می‌کند.

به جهش ۲۰درصدی بیت‌کوین در تاریخ ۹نوامبر توجه کنید. اما این دوره خوش‌بینی کوتاه مدت بود و بیت‌کوین پس از صعود به بالای کانال ۶۹هزار دلاری در تاریخ ۱۰نوامبر که رکورد جدیدی را ثبت کرد، شاهد اصلاح ۹درصدی بود.

در حال حاضر، شاخص پایه ۱۲درصد است که اطمینان این معامله‌گران را نشان می‌دهد.

معامله‌گران آپشن چندان خوشبین نیستند

به منظور حذف عوامل خارجی برای قراردادهای معاملات آتی، باید بازارهای آپشن نیز تحلیل شود. قرارداد اختیار یا آپشن، توافقی است که به معامله‌گر حق انتخاب می‌دهد تا یک دارایی را با قیمتی از پیش تعیین شده، دقیقا در یک تاریخ مشخص، خریداری کند یا بفروشد.

منحنی ۲۵درصدی دلتا، اختیار خرید و فروش مشابه را مقایسه می‌کند. زمانی که ترس غالب باشد، این معیار مثبت می‌شود؛ زیرا اختیار فروش محافظه‌کارانه، از ریسک اختیار خرید مشابه، بالاتر است.

از منحنی دلتای ۲۵درصدی فعلی، ممکن است به عنوان "نیمه پر لیوان" تعبیر شود؛ زیرا معامله‌گران حرفه‌ای به نوعی نسبت به رشد ۹۵درصدی از ابتدای سال خوش‌بین هستند.

داده‌ها نشان می‌دهد فضا برای فشار بیشتر از سوی خریداران بیت‌کوین – در حالت ایده‌آل شاهد ادامه معامله قیمت در کانال صعودی خواهد بود و در اواخر ماه ژوئن آغاز شد – وجود خواهد داشت.

با این حال، گزارش ارائه شده صرفا بیان نظرات و تحلیل‌های متفاوت بوده و باید در نظر گرفت که معاملات در بازار رمزارزها مستلزم ریسک‌پذیری است./اقتصادانلاین

 

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها