پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

رمزارز ملی همپای بورس جذاب می شود

24 خرداد 1401
رمزارز ملی همپای بورس جذاب می شود

به گزارش بانک اول «غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون آخرین وضعیت ساماندهی به قانون ارز‌های دیجیتال و رمز ارز ملی اظهار کرد: درحال حاضر طرح ساماندهی به ارز‌های دیجیتالی در کمیته ویژه در مجمع کمسیون در دست تدوین و برسی است؛ علاوه بر این در ارتباط با رمزارز ملی نیز باید خاطر نشان ساخت که بر اساس توافق‌های قبلی قرار بر این بود که یک کمسیون مشترک میان کمسیون اقتصادی مجلس و بانک مرکزی تشکیل گردد، اما متاسفانه پس از گذشت چند ماه از مطرح شدن ایده تشکیل این کمیسیون، تا کنون اعضای آن مشخص نشده و این مسئله کمی زمان برخواهد بود چرا که در ساختاز اقتصاد ایران یک موضوعی نو و جدید است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که رمز ارز ملی چه زمانی شروع به کار خواهد کرد گفت: به محض آنکه رمزارز ملی قابل ارائه و سرمایه گذاری شود قطعا نمایندگان مجلس در اسرع وقت این موضوع را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم خواهند؛ باید این نکته را در نظر داشته باشیم که رمزارز ملی یک مفهوم جدید در اقتصاد است و تمامی افراد جامعه می‌توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

 

او در پایان تاکید کرد: رمز ارز ملی، وسیله‌ای مطمئن برای سرمایه‌گذاری و مانعی جدی برای خروج ارز از کشور خواهد بود؛ رمزارز ملی به دلیل جذابیت‌هایی که دارد برخی کارشناسان اقتصادی آن را به بورس تشبیه کرده‌اند. با ارائه رمز ارز ملی در بازار جهانی ارز‌های بازار دیجیتال، به دلیل نظارت دولت بر آن، به تبع خطرات ناشی از کلاهبرداری هکری این رمز ارز نیز از بین می‌رود و مردم می‌توانند سرمایه‌گذاری آسوده‌ای را برای رمز ارز ملی داشته باشند.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها