شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

پیش‌بینی قیمت طلا و دلار

24 خرداد 1401
پیش‌بینی قیمت طلا و دلار

به گزارش بانک اول امروز شاخص کل بورس دوهزار و ۱۵۵ واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد قرار گرفت.

شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب ۰٫۱۵ و ۰٫۷۳ درصد رشد را ثبت کردند.

روند مثبت می‌ماند

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سهام گفت: روند بازار امروز ناشی از کاش تب و تاب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و اصلاح قیمت‌ها برای نوسان‌گیری است و از ابتدا تا انتهای بازار شاهد افزایش تقاضا بودیم.

او افزود: همینطور هفته آتی نیز انتظار داریم روند معاملات مثبت شود.

روند صعودی بیت‌کوین برمی‌گردد؟

بیت‌کوین در محدوده ۵۹ هزار دلار در حال جنگ با عرضه است و به این دلیل که هنوز کندل روزانه زیر محدوده ۵۹ هزار دلار بسته نشده می‌توان به این ناحیه حمایت امیدوار بود.

بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ناحیه حمایت استاتیک معتبری در محدوده ۵۹ تا ۶۰ هزار دلار وجود دارد و احتمالا بیت‌کوین از این ناحیه برگردد. اما اگر این ناحیه از دست برود اولین ناحیه حمایت معتبر محدوده ۵۳ هزار دلار است.

 

قیمت طلا و سکه

اونس جهانی طلا در بالاترین نرخ ۱۸۵۷ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۸۴۹ دلار را ثبت کرد. قیمت طلا ۱۸ عیار در کمترین نرخ بازار امروز یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و در بالاترین قیمت به یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در بازار امروز با یک نوسان نسبی همراه بود و به قیمت ۱۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه در سایت اتحادیه طلا تهران شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

این سیت قیمت ربع سکه را نیز سه میلیون و ۷۷۰ هزار تومان اعلام کرد.

نگاه بازار طلا به حرکات دلار

حالا بازار طلا به حرکات دلار چشم دوخته است. با نزدیک شدن به زمان برگزاری مذاکرات برجام، برخی فعالان بازار ارز پیش‌بینی‌ می‌کنند که دلار در چند روز باقی‌مانده به از سرگیری این نشست، مثل هفته پیش نوسان نخواهد داشت.

در این صورت اگر اونس جهانی هم افزایش یابد، اثر چندانی بر قیمت طلا و سکه نخواهد گذاشت.

اما اگر بازار ارز آرامش فعلی را از دست دهد و دلار پا در مسیر افزایشی بگذارد، مجددا شاهد افزایش قیمت طلا و سکه با شیب ملایم خواهیم بود.

اخبار مرتبط
در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات دیگران به اطلاع می‌رساند تأیید ثبت سفارش‌های ایجاد شده تاریخ مشخص و از قبل تعیین شده‌ای ندارد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد.
امروز قیمت طلا و سکه امروز بر مدار کاهش حرکت کرد، قیمت دلار مبادله ای هم به ۴۳,۵۶۵ (چهل و سه هزار و پانصد و شصت و پنج ) تومان رسید
اظران بازار انتظار دارند که قیمت طلای جهانی به دنبال افزایش احتمالی این کالا با وجود نرخ‌های بهره و تقویت دلار آمریکا، به مرز ۳۰۰۰ دلار در هر اونس نزدیک‌تر شود. به گزارش بانک اول طلا، فلز گرانبهایی که مدت‌ها به عنوان دارایی امن مورد احترام قرار می‌گرفت، روز جمعه افزایش قیمت قابل‌اعتمادی را تجربه کرد که ناشی از تلاقی تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان اقتصادی بود. فلز زرد در معاملات روز گذشته در مسیر پنجمین افزایش هفتگی خود قرار گرفت و تا‌ سطح ۲۴۱۶ دلار بالا رفت، اما در نهایت حدود 2394 دلار بسته
طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، نوزدهمین حراج حضوری شمش طلای استاندارد، فردا (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها