پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره «بیت کوین»/ارزهای مجازی خطرناک است

24 خرداد 1401
هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره «بیت کوین»/ارزهای مجازی خطرناک است

به گزارش بانک اول به نقل از راشاتودی، صندوق بین‌المللی پول با اشاره به اقدام اخیر السالوادور در قانونی کردن بیت کوین و آماده شدن این کشور برای راه‌اندازی یک شهر بیت کوین هشدار داد، بیت کوین تهدیدی قابل‌توجه برای مصرف‌کنندگان است.
این صندوق اعلام کرد :« در حالیکه ارزهای مجازی و پول دیجیتال قابلیت افزایش کارآمدی سیستم‌های پرداخت را دارند، اما تصمیم السالوادور برای قانونی اعلام کردن بیت کوین یک اقدام مخاطره‌آمیز بوده‌ است.


این صندوق با تاکید بر تقویت قوانین مربوط به ارزهای مجازی و افزایش نظارت بر این اکوسیستم جدید پرداخت اعلام کرد:«با توجه به بی‌ثباتی بالای قیمت بیت کوین، استفاده از آن به‌عنوان یک ارز قانونی خطرات قابل‌توجهی برای امنیت مصرف‌کنندگان و یکپارچگی و ثبات مالی دارد».
السالوادور از ماه سپتامبر  بیت کوئین را در کنار دلار آمریکا یک ارز قانونی اعلام کرده‌ و اولین کشور در دنیاست که این ارز مجازی را به رسمیت می‌شناسد. دولت این کشور از آن زمان یک سیستم کیف پول الکترونیکی با عنوان «چیوو» ایجاد کرده که به شهروندان اجازه می‌دهد با بیت کوین پرداخت و سکه‌های دیجیتال را به دلار آمریکا تبدیل کنند.
صندوق بین‌المللی پول خواستار تصویب قوانین بیشتری برای حفاظت از مصرف‌کنندگان و مقابله با پول‌شویی و تروریسم مالی شده‌است./تسنیم

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها