پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

انواع وام ‌های بانک پارسیان

24 خرداد 1401
 انواع وام ‌های بانک پارسیان

به گزارش بانک اول ، تسهیلات بانک پارسیان در قالب‌های مختلف مثل تعمیر مسکن، ساخت پروژه‌های ساختمانی، خرید کالا، خرید ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و… ارائه می‌شود.

تعمیر و بازسازی مسکن

تسهیلات تعمیر مسکن در قالب عقد مشارکت مدنی به مشتریان ارائه می‌شود و مبلغ آن تا سقف ضوابط جاری بانک است. حداکثر مدت بازپرداخت این نوع تسهیلات پنج ساله بوده و افراد باید اقساط را به صورت ماهیانه پرداخت کنند.

ساخت پروژه‌های ساختمانی

در صورتی که فردی قصد ساخت انواع منازل مسکونی را داشته باشد، می‌تواند از تسهیلات بانک پارسیان که آن هم در قالب مشارکت مدنی ارائه می‌شود، بهره ببرد. این نوع تسهیلات طی سه مرحله پرداخت می‌شود و بازپرداخت آن صرفا به صورت یکجا در پایان کار است. البته برای اتمام پروژه هم حداکثر زمان 18 ماهه در نظر گرفته می‌شود. وثیقه لازم برای این نوع وام، ملک موضوع مشارکت است

 

خرید کالای مصرفی و سرمایه‌ای

 

بانک پارسیان به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و کاهش هزینه خرید کالاها در شرایط تورمی، به متقاضیان، وام خرید کالای مصرفی بادوام تولید داخل را ارائه می‌دهد. این وام معادل 80 درصد مبلغ پیش فاکتور یا فاکتور تا سقف ضوابط جاری بانک است. بازپرداخت این تسهیلات حداکثر سه ساله و به صورت ماهیانه خواهد بود.

البته این مجموعه به واحدهای تولیدی هم برای تامین مواد اولیه و خرید ماشین آلات و تجهیزات تسهیلات ارائه می‌دهد. واحدهای تولیدی برای استفاده از این نوع وام باید از قراردادهای مشارکت مدنی تولیدی، تجهیزات و ماشین آلات استفاده کنند.

تامین سرمایه واحدهای تولیدی

واحدهای بازرگانی برای تامین سرمایه در گردش خود هم می‌توانند از منابع مالی بانک پارسیان بهره ببرند. این نوع تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط در قالب مشارکت مدنی یا مضاربه بازرگانی داخلی ارائه می‌شود. این نوع تسهیلات هم به مبلغ پیش فاکتور یا فاکتور احتیاج دارد و بازپرداخت آن به صورت یکجا خواهد بود.

خرید و تعمیر محل کار

متقاضیان خرید یا بازسازی محل کار هم می‌توانند در قالب قرارداد مشارکت مدنی از تسهیلات بانک پارسیان بهره ببرند. البته استفاده از این تسهیلات به مدارکی از جمله جواز کسب احتیاج دارد. مدت زمان بازپرداخت این وام برای خرید واحد تجاری 7 سال و برای تعمیر آن حداکثر 5 سال است. هر کدام از این موارد قوانینی دارند که بسته به مبلغ وام تغییر می‌کند.

دیگر طرح‌های تسهیلاتی بانک پارسیان

بانک پارسیان در قالب‌ طرح‌های دیگری مثل پژواک پارسیان، تسهیلات ارزان قیمت به مشتریان خود پرداخت می‌کند. متقاضیان این تسهیلات باید سپرده بلندمدت داشته باشند و همان را وثیقه دریافت وام قرار دهند. این وام به هیچ ضامن کارمند و پایش خاصی احتیاج ندارد.

ضمن اینکه بانک پارسیان برای شرکت‌های صادرکننده کالا و خدمات صنعتی، غیرنفتی، هم از محل صندوق توسعه ملی، تسهیلاتی را در نظر گرفته است. فقط این شرکت‌ها باید اطلاعات ثبتی، وضعیت مالی و سوابق فعالیت صادراتی خود طی سه سال اخیر را در سامانه بهین یاب ثبت کنند. سپس شرکت‌های متقاضی باید به یکی از شعب بانک برای درخواست تسهیلات مراجعه کرده و بقیه مدارک لازم را ارائه دهند.

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها