چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

چه کسانی در معرض بیماری تیروئید پرکار هستند؟

24 خرداد 1401
چه کسانی در معرض بیماری تیروئید پرکار هستند؟

به گزارش بانک اول تیروئید پرکار می‌تواند همه سیستم‌ بدن را تحت تأثیر قرار دهد. هنگامی که کلمه‌ هایپر یا پرکار به گوش شما می‌رسد، احتمالا مواردی که به ذهنتان خطور می‌کند، شامل انرژی و کار زیاد است. هنگامی که پرکاری تیروئید دارید، متابولیسم یا واکنش‌های سوخت‌ و ساز بدن شما بیشتر می‌شوند و سرعت آن‌ها بالاتر می‌رود.

 

واکنش‌های سوخت‌ و سازی بدن، همان فرایند‌هایی هستند که غذا را در بدن به انرژی، تبدیل و به بدن کمک می‌کنند تا کارهای خود را به‌خوبی انجام دهد.

 

چه کسانی در معرض بیماری تیروئید پرکار هستند؟

 

مردان و زنان، هر دو می‌توانند دچار این مشکل شوند. برخی احتمال خطر این عوامل یا مواردی که خطر این بیماری داشتن را بالا می‌برند، عبارت‌اند از:

 

ـ افرادی که سابقه‌ بیماری‌های تیروئیدی در خانواده‌ خود دارند.

 

ـ افرادی که سابقه‌ بیماری‌هایی مانند کم خونی (آنمی)، دیابت نوع ۱ و سندروم آدیسون دارند، در معرض پرکاری تیروئید قرار دارند.

 

ـ هر کسی که مقدار زیادی ید در برنامه غذایی خود دارد. ید، ماده‌ معدنی است که غده‌ تیروئید با کمک آن، هورمون‌های تیروئیدی را می‌سازد.

 

ـ کسانی که سن بالای ۶۰ سال دارند.

 

ـ خانم‌هایی که باردار هستند یا به تازگی زایمان کرده‌اند.

 

بیماری تیروئید پرکار، بیماری شایعی است و تقریبا حدود ۱% از مردم به این بیماری دچار هستند.

 

اخبار مرتبط
بر اساس این گزارش که در مجله Journal of Neuroscience منتشر و رسانه‌های عربی هم آن را بازنشر داده‌اند: محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آنها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آنها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آنها مطابقت دادند.
اگر در طول خواب با مشکلاتی مانند تعریق شبانه، سردرد، تلاش زیاد برای به خواب رفتن و دندان قروچه مواجه هستید به‌احتمال زیاد دچار بیماری‌ای هستید که تاکنون تشخیص داده نشده یا نسبت به درمان آن اقدام نکرده‌اید.
ظاهرش نشان نمی‌دهد؛ این‌که بیماری ساده‌ای مانند غلظت خون می‌تواند حرکت خون در رگ‌ها را کند کرده، کم آبی شدید ایجاد کند، باعث لخته خون شده و در نهایت گاهی به سکته قلبی و مغزی یا حتی بیماری‌های مزمن مانند تنگی نفس منجر شود.
درحالی‌که عموما تصور می‌شود پرتقال حاوی بیشترین میزان ویتامین C در میان میوه‌هاست، در این مطلب به برخی از مواد غذایی که به‌طور طبیعی غنی از ویتامین C هستند و ویتامین بیشتری نسبت به پرتقال دارند، اشاره شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها