جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

همه چیز در مورد وام های قرض الحسنه بانک رسالت

24 خرداد 1401
همه چیز در مورد وام های قرض الحسنه بانک رسالت

به گزارش بانک اول طبق اعلام قبلی این بانک، براساس موازین اسلامی، بانک‌ رسالت برای پرداخت وام‌های خود هیچ گونه شرط و تعهدی نمی‌گذارد. متقابلا این بانک از مشتریان خود هیچ شرطی را هم قبول نمی‌کند.

افراد بیشتر مراحل ثبت نام دریافت انواع وام را به صورت غیرحضوری تکمیل خواهند کرد. کلیه تسهیلات این مجموعه براساس آئین نامه و ضوابط داخلی بانک پرداخت می‌شود.

 

بانک رسالت یک بانک اجتماعی و غیرتجاری است که با جذب سپرده از مشتریان و تخصیص آن در قالب تسهیلات قرض الحسنه فعالیت می‌کند. حمایت از مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک یکی از برترین رسالت‌های بانک قرض الحسنه رسالت طی سال‌های فعالیت آن عنوان شذه است.

در حال حاضر سقف وام قرض الحسنه این مجموعه 60 میلیون تومان است که افراد بعد از افتتاح حساب در کانون همیاری اجتماعی، اعتبار سنجی در سامانه مرآت و ثبت درخواست دریافت تسهیلات در اینترنت بانک رسالت با توجه به سایر قوانین و مقررات، امکان بهره گیری از این مبلغ یا میزان کمتر تسهیلات را دارند.

کانون همیاری اجتماعی

افرادی که خواهان دریافت تسهیلات از بانک قرض الحسنه رسالت هستند باید در کانون همیاری اجتماعی افتتاح حساب کنند. همچنین در صورتی که متقاضیان حساب قدیمی دارند لازم است برای ایجاد حساب جدید، ارائه اطلاعات لازم و دریافت شناسه کانون، اقدامات لازم را انجام دهند. البته متقاضیان افتتاح حساب را هم به صورت غیرحضوری و از طریق احراز هویت آنلاین به پایان خواهند رساند.

اعتبار سنجی برای پرداخت وام

اعتبار سنجی بانک رسالت از طریق دو سامانه اعتبارسنجی انفرادی و گروهی انجام می‌شود. اعتبارسنجی انفرادی به صورت مجزا و سیستم انفرادی بوده و به این شکل است که افراد با داشتن مدرک شغلی و درآمد خود در سامانه مرآت فرآیند ثبت نام را انجام می‌دهند. سپس فرآیند بررسی انجام شده و به متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

اما اعتبار سنجی گروهی شرایط متفاوتی داشته و ارگان‌هایی که دارای تفاهم نامه با بانک رسالت و سامانه مرآت هستند امکان استفاده از این شرایط را دارند.

نحوه درخواست تسهیلات

بعد از اعلام نتایج اعتبارسنجی، متقاضیان باید به مراکز رهیاری مراجعه کنند و ضمانت‌های موردنیاز را به این مراکز تحویل دهند. با ارائه ضمانت نامه‌ها در سامانه اعتبارسنجی مرآت، پرونده متقاضی تکمیل شده و وی امکان دریافت تسهیلات را دارد. به این صورت که در هر زمانی از شبانه روز باید به سایت بانک رسالت مراجعه کرده و گزینه اینترنت بانک را برای دریافت تسهیلات انتخاب کند.

فرد بعد از وارد کردن اطلاعات و رمز دریافت شده از پیشخوان مجازی بانک رسالت کد ورود به سامانه را از طریق پیامک دریافت خواهد کرد و وارد سامانه برای دریافت تسهیلات خواهد شد.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی صاحبی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بانک رسالت بانکه اسم خودش را میذاره بانک اسلامی از حساب من حدود 15000 تومان برای 6 ماه بدون اجازه برداشت کردن برای پیامک‌ها در صورتی که من پیامک نمیخوام وبعد هم 3 ماه قسطط را دیر پرداخت کنی چکت را برگشت میزنن من 30 سال تو فرهنگ کار کردم وکلی وام گرفتم تنها بانکی که چکم را برگشت زد همین بانک بود البته اونهم به خاطر ضمانتم بود نه برای وام خودم ا

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها