پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

افتتاح حساب در این بانک‌ها آنلاین است

24 خرداد 1401
افتتاح حساب در این بانک‌ها آنلاین است

به گزارش بانک اول ، برای افتتاح حساب در بانک‌ها در حال حاضر شرایط سختی وجود دارد. در اکثر بانک‌ها مشتریان باید علاوه بر آنکه اصل و کپی کارت ملی خود را به بانک دهند، کپی و اصل صفحات شناسنامه، خود اظهاری شغلی و تاییدیه پستی محل سکونت خود را هم به بانک ارائه دهند.

اما تعدادی از بانک‌ها به صورت غیرحضوری برخی از  خدمات آنلاین و اینترنتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین خدمات بانکی افتتاح حساب است که برخی از بانک‌ها این کار را به صورت غیرحضوری انجام می‌دهند.

 

از میان بانک‌های فعال در شبکه بانکی کشور،  سال گذشته تنها سه بانک آینده، پارسیان و رسالت تمامی خدمات بانکی را از جمله افتتاح حساب اول، دوم و درخواست تسهیلات را انجام می‌دادند.

افتتاح حساب اول به صورت آنلاین به دلیل آنکه نیازمند احراز هویت است، تنها در سه بانک به متقاضیان ارائه می‌شد و بیشتر بانک‌ها از این خدمت برخوردار نبودند. اما در سال جاری تعداد بانک‌هایی که به صورت آنلاین برای مشتریان افتتاح حساب می‌کنند بیشتر شده است.

شرایط افتتاح حساب در بانک‌ها به صورت آنلاین چیست؟

بانک پارسیان: شرایط افتتاح حساب در بانک پارسیان به این صورت است که مشتری با مراجعه به سامانه اینترنتی این بانک، ابتدا مراحل احراز هویت خود را انجام می‌دهد و سپس کارت بانکی متقاضی درب منزل به او تحویل داده می‌شود.

بانک رسالت: در بانک رسالت هم مراحل به همین صورت است و مشتریان می‌توانند به سایت بانک رسالت مراجعه کرده و بعد از وارد کردن شماره تلفن، کدملی، تاریخ تولد، رمزورود، کدپستی و کدامنیتی خود در پلتفرم عضویت غیرحضوری این بانک ثبت‌نام کنند و بعد از دریافت کد اعتبار سنجی که به صورت پیامک ارسال می‌شود، حساب خود را افتتاح کنند.

بانک آینده: شرایط افتتاح حساب در بانک آینده به این صورت است که متقاضی باید برای احراز هویت از دوربین گوشی همراه خود استفاده کرده و سپس، مدارک مورد نیاز برای بارگذاری در سایت از جمله کارت ملی، شناسنامه، ثبت امضا به صورت آنلاین و کد پستی منزل مسکونی خود را به بانک ارائه دهد.

بانک مهر ایران: در بانک مهر ایران ابتدا مشتری به صورت بیومتریک احراز هویت می‌شود. بعد از آن با نصب اپلیکیشن همراه بانک مهر ایران مراحل بعدی افتتاح حساب را انجام داده و بعد از آن در کمتر از ۴۸ ساعت کارت بانکی به منزل متقاضی فرستاده می‌شود.

بانک تجارت‌: بانک تجارت هم به متقاضیان خود خدمات غیرحضوری را ارائه می‌کند، بر همین اساس مشتری برای افتتاح حساب آنلاین در بانک تجارت ابتدا باید به اپلیکیشن زمرد مراجعه کرده، فرم قرارداد افتتاح حساب را تکمیل نموده و بعد از انتخاب نوع حساب حداقل مبلغ ۵۰ هزار تومان را به حساب واریز کرده و در نهایت اطلاعات تکملی حساب به شماره مشتری پیامک می‌شود.

بانک ملی: متقاضیان با نصب اپلیکیشن نشان بانک ملی است. مراحل انجام افتتاح حساب آنلاین در بانک ملی پنج مرحله دارد که نخستین گام، احراز هویت برای مشتری و دریافت گواهی امضای الکترونیکی است. همچنین بعد از بارگزاری کامل مدارک پیام اطلاعات حساب به شماره مشتری پیامک می‌شود.

بانک پاسارگاد: در این بانک هم پس از مراجعه به سایت بانک پاسارگاد و انجام مراحل احراز هویت و بارگزاری مدارک حساب مشتری به صورت انلاین افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط
به موجب مصوبه هیأت وزیران حداقل سرمایه مورد نیاز برای تأسیس و فعالیت؛ بانک غیردولتی معادل ٢٠٠ هزار میلیارد ریال، مؤسسه اعتباری غیربانکی معادل ١٥٠ هزار میلیارد ریال و بانک قرض‌الحسنه معادل ٥٠ هزار میلیارد ریال تعیین شد.
متاسفانه ورشکستگی بانک ها معمولا از ورشکستگی هر بنگاه اقتصادی دیگر آسیب بیشتری به اقتصاد می زند، چرا که دیگر بنگاه های اقتصادی معمولا خود وابسته به بانک ها هستند. ورشکستگی یک بانک به دلیل ارتباط بانک های مختلف با یکدیگر و به دلیل تاثیر آن بر روی رفتار بازار در ارتباط با اعتماد به بانک های دیگر، می تواند یک سقوط اقتصادی را منجر شود.
حسن کاظمی عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی هم در این نشست اظهار کرد: همکاران اداره کل آموزش بانک با انتقال اولیه موسسه نور، بحث آموزش را آغاز کرده و آموزش هایی نیز در زمینه های آشنایی با محصولات و خدمات بانکی، اخلاق حرفه ای، حقوق بانکی، آشنایی با امور صندوق، تحویلداری تحت وب و... برگزار شده است.
با اعلام بانک مرکزی، از امروز موسسه اعتباری نور هم در راستای برنامه اصلاح نظام بانکی کشور به بانک ملی ایران منقل شد؛ برهمین اساس نیز سپرده‌ها، داراییها، تسهیلات، کارکنان و شعب موسسه اعتباری نور به بانک ملی ایران انتقال خواهد یافت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
بهروز باقری
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

سلام بانک مسکن هم ازطریق اینترنت بانک چندسالی است که افتتاح حساب انجام میدهذ واکنون از طریق پیشخوان هم دارد افتتاح حساب میکند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها