چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 2024,April

واریزی جدید دولت در حساب مردم | پرداخت ماهانه ۵۰ وان به هر ایرانی!

24 خرداد 1401
واریزی جدید دولت در حساب مردم | پرداخت ماهانه ۵۰ وان به هر ایرانی!

به گزارش بانک اول غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:« تلاش نیروهای انقلابی در تبیین ‎عدالت و عبور از ‎گفتمان سلبی نقطه عطفی در ارتقای کیفی عملکرد جبهه انقلاب است.

طرح ‎وان با هدف اصلاح توزیع انرژی بر مبنای گفتمان ایجابی عدالت، طرح قابل اعتمادی ست و البته مصداق بارزی از همت جبهه فکری و فرهنگی انقلاب است.»

 طرح وان در اولین روزهای آغاز به کار مجلس یازدهم توسط کارشناسان اندیشکده‌های علمی به کمیسیون انرژی مجلس ارائه شد که براساس این طرح به هر فرد، مقداری "وان" داده می‌شود، درواقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل "وان" خواهد بود، به این صورت که یک فرد ماهانه ۵۰ وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقیمانده این سهمیه را در بورس بفروشد.

 

پس از بررسی اولیه این طرح در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مقرر شد تا پس از ارائه نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، طرح فوق به کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون اصلی جهت بررسی سپرده شود./ایسنا

اخبار مرتبط
ر دولت‌ها در ايران سياست پرداخت درستي ندارند و با پيش‌بيني هزينه‌هاي غيرضروري در بودجه، موجب بروز ناترازي و ايجاد كسري در بودجه مي‌شوند. اين اتفاقات نيز دست به دست هم مي‌دهد و چنين شرايط نامساعدي را ايجاد مي‎كند.
علیرضا غفاری، سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در گفت‌وگو با یک برنامه تلویزیونی گفت: سقف تراکنش غیرحضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت. وی گفت: به موجب ابلاغیه بانک مرکزی به شبکه بانکی، سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش‌های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG‌ها و تراکنش غیرحضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.
۶ بانک «شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین» جزو متقاضیان خرید سهام باشگاه پرسپولیس و چهار شرکت از هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی پارس و پتروشیمی بندر امام از جمله خریداران باشگاه استقلال بودند.
سیدامیر سیاح رئیس مرکز مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار با اعلام این مطلب افزود: امیدواریم تا ۲۵ اردیبهشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار مجوز کاغذی مانده در دست مردم در این مدت زمان باقی مانده به شناسه یکتا تبدیل شوند و شاهد تبدیل بیش از ۲ میلیون پروانه کاغذی اعم از صنفی و غیرصنفی در کشور به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا باشیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها