پنجشنبه, 30 فروردین 1403 2024,April

"بازار سرمایه " یا "بازار رمز ارز "؟

24 خرداد 1401
 "بازار سرمایه " یا "بازار رمز ارز "؟

به گزارش بانک اول میلاد ویسمه افزود: بازار رمز ارزها از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون یک بازار بسیار پرهیجان است که با ارزش سه تریلیون دلار فعالیت دارد، از بین ۱۴ هزار و ۳۰۰ رمز ارز موجود در این بازار، بیشتر مردم با بیت کوین آشنایی دارند اما بسیاری ار ارزهای کوچکتر و ناشناخته تر نیز بوده اند که در چند سال گذشته سودهای نجومی را به نام خود ثبت کنند.

این فعال اظهارداشت: در چند روز گذشته قانونی مبنی بر شفافیت و گرفتن مالیات از بازار رمز ارزها از طرف آمریکا وضع شد که می تواندیک خبرمنفی برای بازار باشد و نزول موقتی بازار را به همراه دارد  اما می‌توان به این نکته توجه کردکه دولت آمریکا در حال قبول کردن ماهیت این بازار است تا بتواند کسب درآمدی از این بازار داشته باشد.

ویسمه ادامه داد:به نظر می رسد دولت ایران نیز به زودی ارزدیجیتال خود را ایجاد و رونمایی کند و ازین پس شاهد خواهیم بود که بازار رمز ارزها با محبوبیت و مقبولیت بیشتری نسبت به قبل، فعالیت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما مسئله فرهنگ سازی و آموزش همیشه در پایین ترین رده اولویت امور برای مردم و دولت ها بوده و به سبب اینکه فرهنگ سازی درستی انجام نمی گیرد، شاهدیم که روزانه سرمایه عظیمی از طرف مردم به بازار رمز ارزها واریز می شود.

وی  ادامه داد: به رغم تمام توضیحات مثبت در مورد این بازار، مردم این هشدار را به طور جدی در نظر داشته باشند که بازار رمز ارز بسیار پرریسک تر و پر جهش تر از بازار سرمایه خواهد بود.

این فعال بازار سرمایه افزد: در بازار ارز دیجیتال صرفا بر اساس یک اعتبار معنوی به ارزها نگاه می کنیم و هیچ مالکیت و دارایی مشهودی پشت ارزهای دیجیتال وجود ندارد اما در بازار بورس یک دارایی مشهود پشت یک سهام شرکت قرار دارد، همین موضوع نشان دهنده این است که ریسک بازار سرمایه به مراتب کمتر از ریسک بازار رمز ارزها است.

اخبار مرتبط
قیمت هر دلار آمریکا که ظرف روزهای گذشته شیب صعودی به‌خود گرفته بود، پس از پاسخ نظامی ایران و نمایش قدرت منطقه‌ای ایران عقب‌نشینی کرد و با نزول مواجه شد.افرادی که شنبه شب تحت تاثیر جو روانی ایجاد شده تتر خریدند با نزول های سنگین مواجه شدند
پس از واکنش شب گذشته ایران به حمله موشکی چندی قبل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی، ارزش بیت‌کوین و سایر رمزارزها امروز سقوط کرد. قیمت بیت‌کوین، به میزان هفت درصد در کمتر از یک ساعت، کاهش یافت و قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز با اقدام جمهوری اسلامی ایران در سرزمین‌های اشغالی در پاسخ به آنچه در دمشق رخ داد، به شدت سقوط کرد.
ارزهای رمزپایه بزرگ ضرر کردند و اتریوم تا ۱۰ درصد کاهش یافت.
اولین قدم را با ایمن‌سازی دارایی‌های باقیمانده خود بردارید. به سرعت تمام رمزهای عبور مرتبط با حساب‌های ارز دیجیتال خود را تغییر دهید. این به جلوگیری از دسترسی غیرمجاز بیشتر کمک را می‌کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها