جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

"بازار سرمایه " یا "بازار رمز ارز "؟

24 خرداد 1401
 "بازار سرمایه " یا "بازار رمز ارز "؟

به گزارش بانک اول میلاد ویسمه افزود: بازار رمز ارزها از سال ۲۰۱۰ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون یک بازار بسیار پرهیجان است که با ارزش سه تریلیون دلار فعالیت دارد، از بین ۱۴ هزار و ۳۰۰ رمز ارز موجود در این بازار، بیشتر مردم با بیت کوین آشنایی دارند اما بسیاری ار ارزهای کوچکتر و ناشناخته تر نیز بوده اند که در چند سال گذشته سودهای نجومی را به نام خود ثبت کنند.

این فعال اظهارداشت: در چند روز گذشته قانونی مبنی بر شفافیت و گرفتن مالیات از بازار رمز ارزها از طرف آمریکا وضع شد که می تواندیک خبرمنفی برای بازار باشد و نزول موقتی بازار را به همراه دارد  اما می‌توان به این نکته توجه کردکه دولت آمریکا در حال قبول کردن ماهیت این بازار است تا بتواند کسب درآمدی از این بازار داشته باشد.

ویسمه ادامه داد:به نظر می رسد دولت ایران نیز به زودی ارزدیجیتال خود را ایجاد و رونمایی کند و ازین پس شاهد خواهیم بود که بازار رمز ارزها با محبوبیت و مقبولیت بیشتری نسبت به قبل، فعالیت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در کشور ما مسئله فرهنگ سازی و آموزش همیشه در پایین ترین رده اولویت امور برای مردم و دولت ها بوده و به سبب اینکه فرهنگ سازی درستی انجام نمی گیرد، شاهدیم که روزانه سرمایه عظیمی از طرف مردم به بازار رمز ارزها واریز می شود.

وی  ادامه داد: به رغم تمام توضیحات مثبت در مورد این بازار، مردم این هشدار را به طور جدی در نظر داشته باشند که بازار رمز ارز بسیار پرریسک تر و پر جهش تر از بازار سرمایه خواهد بود.

این فعال بازار سرمایه افزد: در بازار ارز دیجیتال صرفا بر اساس یک اعتبار معنوی به ارزها نگاه می کنیم و هیچ مالکیت و دارایی مشهودی پشت ارزهای دیجیتال وجود ندارد اما در بازار بورس یک دارایی مشهود پشت یک سهام شرکت قرار دارد، همین موضوع نشان دهنده این است که ریسک بازار سرمایه به مراتب کمتر از ریسک بازار رمز ارزها است.

اخبار مرتبط
بازار ارزهای دیجیتال، مورد توجه بسیاری افراد و شرکت ها قرار رفته و امروزه بسیاری از معاملات جهانی با رمز ارز ها صورت می گیرد. برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، با اشاره به رونق اخیر بازار ارزهای دیجیتال، بر اهمیت کاربرد واقعی ارزهای دیجیتال برای موفقیت در این دوره تاکید کرد.
رمزارزهای دیجیتال همچنان در مسیر نزولی هستند و بیت‌کوین و اتریوم سقوط کردند.
بیت‌کوین در بهترین روز‌های خودش قرار دارد و با احتساب بازدهی ۵۰ درصدی در یک ماه به یک قدمی کانال ۷۰ هزار دلار رسیده است. افزایش قیمت بیت کوین از این جهت در روز‌های اخیر مورد توجه تریدر‌ها و افکار عمومی قرار گرفته که رهبر بازار ارز دیجیتال رسما پا به محدوده جدیدی گذاشته اما از یک ماه قبل به این طرف اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز برتر بازار سود ۶۰ درصدی برای سرمایه‌گذارانش به ارمغان آورده و اوضاع دوج‌کوین، شیبااینو و بایننس نیز که جزو ۱۰ رمزارز برتر بازار قرار می‌گیرند، از خود بیت‌کوین توپ‌تر بود
قیمت بیت کوین از اوایل سال جاری بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته که عمدتاً به دلیل تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین بوده است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها