شنبه, 1 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری از طریق ربات همسریاب

24 خرداد 1401
هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری از طریق ربات همسریاب

 

به گزارش بانک اول رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری مجرمان اینترنتی که از طریق ربات‌های همسر یاب در تلگرام، کاربران را به درگاه‌های جعلی هدایت می‌کردند، خبر داد و گفت: هموطنان حتما در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند.

سرهنگ دوم حمیدرضا سلطان آبادی درتشریح این پرونده قضایی اظهار داشت: فردی با حضور در این پلیس اعلام داشت از حساب بانکی‌اش برداشت غیرمجاز صورت گرفته که بررسی این پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام اقدامات فنی و مهندسی، در نهایت متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی شده، اما در مواجهه با مستندات جمع‌آوری‌شده، لب به اعتراف گشوده و گفتند که از طریق تبلیغات در کانال‌های تلگرام و استفاده از ربات‌های تلگرامی با عنوان همسر یاب، کاربران را به صفحات درگاه‌های جعلی هدایت می‌کرده و با کلاهبرداری به روش فیشینگ، اقدام به اخذ مشخصات کارت بانکی و خالی کردن حساب آن‌ها در فرصت مناسب می‌کردند.

سرهنگ سلطان آبادی با تأکید بر هوشیاری هموطنان چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی خاطرنشان کرد: هموطنان به جهت نیفتادن در دام کلاهبردان فیشینگ در هنگام ثبت سفارشات اینترنتی از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند و با بررسی پروتکل (https) از صحت سایت‌ها مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران افزود: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت گزارش در قسمت گزارش های مردمی و یا با شماره گیری  ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام نمایند./دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:، اما هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابه جایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است، اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند.
انسیه خزعلی درباره اینکه چه تلاشی برای آوردن اسم مادر در کارت ملی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در جلسه‌ای که ۲ سال پیش با رئیس جمهور داشتیم برخی از بانوان درخواست نوشتن نام مادر روی کارت ملی و در کنار نام پدر را مطرح کردند و رئیس جمهور هم از این مطلب استقبال کردند و ما هم پیگیر مطلب در کمیسیون‌های مختلف دولت شدیم.
چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز‌دهنده الزامی می‌باشد در غیر این‌صورت می‌بایست در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوطه تعلق گیرد. بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده است تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارشهای مورد نظر اقدام نمایند.
سیاح با بیان اینکه با فروش اینترنتی دارو، سیستم توزیع دارو شفاف‌تر خواهد شد، گفت: «با ثبت درخواست خرید و تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی، نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت بروز تخلف، مانند ارائه داروی تاریخ‌گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد. همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.»

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها