جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

انواع تسهیلات بانک مسکن + شرایط دریافت

24 خرداد 1401
انواع تسهیلات بانک مسکن + شرایط دریافت

به گزارش بانک اول بانک مسکن، در حال حاضر به ارائه تسهیلات متعددی چون وام مسکن، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، تسهیلات ویژه زوجین و چند طرح مختلف می‌پردازد.

چگونه صاحب خانه شویم؟

تسهیلات بانک مسکن در این زمینه، به سه بخش اصلی تسهیلات خرید، تسهیلات ساخت و جعاله برای تعمیر و تکمیل تقسیم می‌شود. در رابطه با خرید مسکن، تسهیلات بانک مسکن در تهران و کلانشهرها و سایر شهرها متفاوت است.

در حال حاضر برای خرید مسکن در تهران، این تسهیلات به 7 شیوه قابل دریافت است:

1. کمک هزینه 160 میلیون تومانی برای زوجین

2. وام 400 میلیون تومانی مسکن جوانان

3. وام 400 میلیون تومانی ویژه زوجین از محل اوراق

4. وام 200 میلیون تومانی از محل اوراق ممتاز

5. وام 20 و 12 میلیون تومانی از محل صندوق پس‌انداز مسکن

6. وام 80 میلیون تومانی از محل پس‌انداز مسکن یکم

7. تسهیلات ساخت مسکن نیز به همین ترتیب در قالب وام‌های 160، 400، 200، 80 و 30 میلیون تومانی از محل‌های متفاوت قابل دریافت است. ضمنا تسهیلات جعاله بانک مسکن نیز در دو قالب 80 میلیون تومانی از محل سپرده گذاری و 40 میلیون تومانی از محل اوراق ارائه می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت وام مسکن

1. سند منزل مورد معامله

2. مدارک شناسایی وام گیرنده(شناسنامه و کارت ملی)

3. مدارک شناسایی فروشنده(شناسنامه و کارت ملی)

4. مدارک شناسایی ضامن(شناسنامه و کارت ملی)

5. پروانه ساخت با عمر کمتر از ۲۰ سال

6. پایان کار

7. مبایعه نامه

8. صورت مجلس تفکیکی

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج

بانک مسکن در راستای حمایت از ازدواج جوانان، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از فروردین 97 باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده باشند، وام اعطا می‌کند. سقف این تسهیلات برای زوج‌های زیر 25 و زوجه زیر 23 سال 100 میلیون تومان و برای بالای این سن 70 میلیون تومان است. نرخ کارمزد این وام 40 درصد و با موعد بازپرداخت 10ساله است.

تسهیلات ویژه زوجین

بانک مسکن به هریک از زوجین واجد شرایط، به صورت جداگانه برای خرید یا ساخت مسکن تسهیلاتی اعطا می‌کند که شرایط آن به شرح زیر است:

1. صندوق پس‌انداز مسکن 200 میلیون ریال و در خرید واحدهای احداثی با مشارکت بانک از سازنده، 250 میلیون ریال است.

2. افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان تا سقف‌ تسهیلات تعیین شده بر اساس منطقه جغرافیایی وقوع ملک و سال افتتاح حساب صورت می‎‌گیرد.

3. اوراق ممتاز به تنهایی یا به همراه صندوق پس انداز مسکن یا حساب پس انداز مسکن جوانان یا صندوق پس انداز ساخت مسکن، به ترتیب در شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر و سایر مناطق، تا سقف‌های 200، 160 و 120 میلیون تومان.

طرح کارگشا

این مجموعه همچنین با ارائه طرح کارگشا، به حل مشکل مدیران در تخصیص منابع مالی لازم برای امر مساعده در موسسات و سازمان‌ها پرداخته است. در طرح کارگشا با اعطلای تسهیلات به کارکنان شرکت‌ها به حمایت از مشاغل کمک زیادی می‌شود. شرایط استفاده از طرح مذکور به شرح زیر است:

1. شرکت یا موسسه‌ای که دارای اعتبار سنجی شرکت اداره کسب و کار بهتر باشد، با انعقاد تفاهم نامه با بانک به افتتاح یک سپرده کوتاه مدت بدون سود با قابلیت واریز اقدام می‌کند.

2. حداقل موجودی برای افتتاح حساب 10 میلیون تومان است.

3. سقف تسهیلات برای این حساب، سالانه به ميزان 10 برابر متوسط موجودي است.

4. حداقل تسهیلات فردی نیز 1 میلیون تومان و حداکثر این تسهیلات برای هر پرسنل شرکت معادل 100درصد خالص دریافتی تا 10 میلیون تومان است.

نوع این تسهیلات مرابحه عام بوده و مدت بازپرداخت آن یک ساله تعیین شده است. ضمنا در مورد نرخ سود این تسهیلات، بالاترین نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار حاکم بر تسهیلات بدون سپرده در زمان اعطای تسهیلات محاسبه می‌شود که این مقدار در حال حاضر 18 درصد است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها