جمعه, 10 فروردین 1403 2024,March

پرداخت وام قرض الحسنه 50 میلیون تومانی به بیماران

24 خرداد 1401
پرداخت وام قرض الحسنه  50 میلیون تومانی  به بیماران

به گزارش بانک اول نقل از پایگاه خبری بانک مسکن، ، بانک مسکن در ادامه اقدامات و برنامه‌های خود در راستای حمایت از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه، اقدام به پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به نیازمندان و افراد بیمار تحت پوشش نهادهای حمایتی می‌کند.

این اقدام در راستای جزء (۲-۲) بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به منظور پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به بیماران فقیر و معسر نهادهای حمایتی صورت می‌گیرد.

بر این اساس در راستای اجرای تکالیف محوله درخصوص جزء (۲-۲) بنــد (و) تبصــره (۱۶) قــانون بـودجه سال ۱۴۰۰ کل کشــور مبنی بر اعطای تسهیلات قرض الحسنه به بیماران فقیر و معسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی کشور و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با موافقت هیات مدیره محترم بانک، مقرر شده است به منظور حمایت از معرفی شدگان از سوی نهادهای موصوف نسبت به پرداخت تسهیلات در قالب عقد قرض‌الحسنه با تاکید بر رعایت تمامی ضوابط و مقررات ذیربط اقدام شود.

در این اقدام حمایتی، سقف فردی تسهیلات به ازای هر نفر حداکثر پانصد میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۵۰۰) ریال معادل ۵۰ میلیون تومان تعیین شده است. پرداخت این تسهیلات از محل منابع قرض الحسنه خواهد بود.

همچنین بازپرداخت اقساط تسهیلات حداکثر ۶۰ ماهه ( ۵ سال) با نرخ کارمزد ۴ درصد تعیین شده است که پایین‌ترین نرخ کارمزد در شبکه بانکی است.

با موافقت مدیرعامل و همچنین هیات مدیره بانک مسکن، در فرآیند پرداخت این تسهیلات، نیازی به اخذ مستندات مرتبط با محل مصرف منابع از متقاضی نیست و صرفا" ارائه معرفی نامه از سوی نهادهای حمایتی که فرد متقاضی تحت پوشش آن‌ها قرار دارد کافی است.

متقاضیان دریافت این تسهیلات در صورت ارائه معرفی‌نامه از سوی نهادهای حمایتی و واجد شرایط شناخته شدن، برای دریافت این تسهیلات باید نسبت به افتتاح یک فقره حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز اقدام کنند. در واقع افتتاح حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز برای این متقاضیان الزامی است.

این اقدام در ادامه برنامه‌های حمایتی و خداپسندانه بانک مسکن در راستای کمک به تامین مالی و رفع نیاز مالی اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر صورت خواهد گرفت.

بانک مسکن در تدوین دستورالعمل مربوط به نحوه وشرایط پرداخت این تسهیلات به متقاضیان با نیت تسهیل شرایط به منظور کمک‌رسانی به اقشار نیازمند، نسبت به ساده‌سازی مسیر دسترسی متقاضیان واجد شرایط به این تسهیلات اقدام کرده است. از جمله آنکه متقاضیان نیازی به ارائه مدارک و مستندات درمانی نداشته وصرفا با ارائه معرفی نامه از نهادهای حمایتی که تحت پوشش آن‌ها قرار دارند در نوبت دریافت این تسهیلات قرار خواهند گرفت.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
علی رمضانے
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

باسلام من بیمارسرطانی دارم معرفی کردند بانک وام بگیرم دوماه شده نتونستم ضامنی که بانک میخواد پیدا کنم، باید هفت خوان زستم را طی کنی، من نتونستم خوان دوم موندم، امیدوارم بیمارم بهبود پیدا کنه، این شعارها به درد کسی نمیخوره،ده جا رفتم وام، کمک و... هرکدوم بهونه گرفتند

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها