پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

شرایط ارائه خدمات بانکی به افراد زیر 18 سال در بانک توسعه تعاون اعلام شد

24 خرداد 1401
 شرایط ارائه خدمات بانکی به افراد زیر 18 سال در بانک توسعه تعاون اعلام شد

به گزارش بانک اول در راستای آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاق قانون مبارزه با پول‌شویی ارائه هرگونه خدمات که کاربرد آن‌ها صرفاً در فعالیت‌های تجاری توجیه دارد و برای شخص تعهدآور است به اشخاص کمتر از 18 سال تمام، مجانین و اشخاص غیر رشید ممنوع است.

به‌موجب قانون، اشخاص کمتر از 18 سال شامل اشخاص صغیر و اشخاص بالغ غیر رشید که رشد آن‌ها از سوی دادگاه صالحه تشخیص داده نشده است نمی‌توانند در اموال و حقوق مالی خود تصرف کنند.

این گزارش می‌افزاید، ارائه خدمات بانکی اعم از اعطای هرگونه ابزار پذیرش، اعطای انواع تسهیلات و قبول انواع تعهدات با موضوعات تجاری، افتتاح و نگهداری حساب سپرده قرض‌الحسنه جاری با یا بدون دسته‌چک و خریدوفروش ارز اعم از نقدی و حواله‌ای به اشخاص محجور مجاز نیست، اجاره صندوق امانات به اشخاص کمتر از 18 سال نیز ممنوع است.

بانک مجاز به افتتاح و نگهداری بیش از یک حساب سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز و یک حساب سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی به نام هر شخص محجور نمی‌باشد.

این گزارش تصریح دارد، اختصاص هرگونه ابزار پرداخت به حساب‌های سپرده اشخاص کمتر از (7) سال تمام ممنوع است. اختصاص ابزار پرداخت به حساب‌های سپرده اشخاص بالاتر از (7) سال تمام تا (12) سال تمام و نیز مجانین و اشخاص غیر رشید بالاتر از (18) سال تمام فقط در قالب اعطای کارت پرداخت فیزیکی مجاز است.

بر اساس این بخشنامه، سقف خرید روزانه برای اشخاص محجور 7 تا 12 با هر کارت 100 میلیون ریال و سقف خرید روزانه با کل کارت‌ها برای هرروز 300 میلیون ریال تعیین‌شده است. همچنین سقف خرید ماهانه با کل کارت‌ها نیز 500 میلیون ریال تعیین‌شده است.

این گزارش می‌افزاید، سقف خرید روزانه با هر کارت برای اشخاص 12 تا 18 سال 150 میلیون ریال است. همچنین سقف خرید ماهانه با کل کارت‌ها برای اشخاص 12 تا 18 سال یک میلیارد ریال تعیین‌شده است.

اشخاص 12 تا 18 سال همچنین با سایر ابزارهای پرداخت می‌توانند در روز 150 میلیون ریال برداشت کنند. آستانه برداشت ماهانه برای این عده 500 میلیون ریال تعیین‌شده است.

علاوه بر این آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت حضوری از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به هر شخص محجور روزانه مبلغ 500 میلیون ریال و ماهانه پنج میلیارد ریال است. در صورت درخواست دارنده حق برداشت از حساب سپرده شخص محجور مبنی بر ضرورت برداشت وجه حضوری بیش از آستانه‌های مجاز تعیین‌شده، برداشت وجه منوط به تکمیل فیلد (قسمت)" بابت" در فرهای مربوطه و ارائه اسناد مثبته دال بر ارتباط وجوه موردتقاضا برای برداشت، با منافع شخص محجور است.

 

اخبار مرتبط
صدور کارت بانکی از سوی این بانک برای اتباع خارجی، عنوان کرد: خدمات بانکی ارائه شده به اتباع خارجی تنها به افتتاح حساب، جذب سپرده و ارائه تسهیلات محدود نخواهد بود و با توجه به نیازهایشان، خدمات برتر بانکی و همچنین خدمات ارزش افزوده مانند صدور بیمه نامه‌ها، خرید تور‌های گردشگری و سفر و … به این عزیزان ارائه خواهد شد
بانک اول - معاون فناوری اطلاعات بانک شهر گفت: امکان افتتاح حساب به صورت غیر حضوری و از طریق نرم افزار "همراه شهر پلاس" برای شهروندانی که در بانک شهر حساب بانکی ندارند به صورت رایگان تا ابتدای شهریور ماه میسر شده است.
رئیس هیات مدیره بانک شهر با اشاره به اجرای سیاست های درست و مناسب برای اصلاح ترکیب سپرده ها و همچنین جذب منابع در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی از سوی شعب این بانک؛ از کاهش قیمت تمام شده پول و افزایش درآمدهای کارمزدی در بانک شهر خبر داد.
بانک اول - داشتن یک حساب ارزی به عنوان یکی از روش های موثر برای محافظت و همچنین استفاده از سرمایه های ارزی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها