پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

چه افرادی امکان دریافت وام ازدواج بانک رسالت را دارند؟

24 خرداد 1401
چه افرادی امکان دریافت وام ازدواج بانک رسالت را دارند؟

به گزارش بانک اول دانشجویان واجد شرایط دانشگاه آزاد به راحتی می‌توانند برای این وام درخواست دهند. زیرا این تسهیلات هیچ تداخلی با وام ازدواج بانک مرکزی ندارد. در صورتی که زوج‌ها هر2دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی باشند، این امکان را دارند تا به صورت جداگانه برای این تسهیلات اقدام کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد برای گرفتن این وام باید مصوبات صندوق رفاه دانشجویان را پیگیری کنند. در واقع از طریق این صندوق امکان دریافت اطلاعات تکمیلی و آگاهی از میزان اقساط را وجود دارد.

انواع وام‌های صندوق رفاه دانشجویان در سال جاری

طبق جدول ارائه وام سال 1399 و 1400، تقریبا همه دانشجویان مقاطع تحصیلی در هر نیم سال تحصیلی امکان درخواست دریافت وام 1 میلیون و 500 هزار تومانی تا 2 میلیون تومانی را داشتند. وام ضروری هم به دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و دکترا در صورت حوادث و بلایای طبیعی، تولد فرزند، حوادث و سوانح، بیماری خاص و مواردی این چنینی تعلق می‌گیرد.

ولی طبق جدول ارائه شده از صندوق رفاه دانشجویی، این مجموعه برای دکترای تخصصی ناپیوسته تسهیلات بیشتری را فراهم کرده و از منابع صندوق و بانک توسعه تعاون به آن‌ها مبالغی را اختصاص داده است. حتی افراد به منظور پرداخت شهریه هم امکان استفاده از تسهیلات صندوق را دارند. نرخ وام برای کمک هزینه شهریه مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است و بیشترین مقدار به دانشجویان دکترای تخصصی ناپیوسته مربوط می‌شود. صندوق رفاه دانشجویی به دانشجویان متاهل واجد شرایط وام ودیعه مسکن هم پرداخت می‌کند که منابع آن مربوط به بانک قرض الحسنه مهر ایران است.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها