جمعه, 31 فروردین 1403 2024,April

مدارک لازم برای دریافت وام 1/000/000/000 (یک میلیارد )تومانی بانک اقتصاد نوین

24 خرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت وام 1/000/000/000 (یک میلیارد )تومانی بانک اقتصاد نوین

به گزارش بانک اول بانک اقتصاد نوین نیز به مانند بسیاری از بانک‌ها، وام‌ها و تسهیلات متعددی را مطابق با ضوابط بانکداری اسلامی و در قالب عقود اسلامی به مشتریان واجد شرایط خود اعطا می‌کند.

تسهیلات طرح کوشان

بانک اقتصاد نوین در قالب طرح کوشان به اعطای وام به مشتریان خود می‌پردازد. در این طرح مشتریان با افتتاح حساب سپرده در بانک اقتصاد نوین، علاوه بر دریافت سود، تا سقف یک 1000000000تومان وام دریافت می‌کنند.

این طرح بیشتر مناسب بازنشستگان، زنان خانه‌دار،‌ کارگران، کارمندان و … است. ضمن این که دریافت این وام نیاز به معرفی ضامن ندارد. همچنین متقاضیان این وام می‌توانند به راحتی در وبسایت بانک اقتصاد نوین، قیمت سود سپرده مورد نظر،‌ مدت بازپرداخت وام و درصد وام دریافتی به ازای مبلغ سپرده را محاسبه کنند.

گروه‌های هدف در تسهیلات کوشان بیشتر شامل افراد زیر می‌شود:

1. کسانی که نمی‌خواهند پس‌انداز خود را برای خرید کالا و سرمایه‌گذاری هزینه کنند، می‌توانند با افتتاح این سپرده و دریافت سود و تسهیلات آن به خرید کالا و سرمایه‌گذاری لازم بپردازند.

۲. والدینی که با سپرده گذاری قصد کمک به فرزندان خود را دارند که شرایط دریافت این تسهیلات را ندارندولی توان بازپرداخت اقساط ماهیانه آن را دارند.

۳. شرکت‌هایی که منابع مالی خود را در حساب‌های جاری یا پس‌انداز نزد چند بانک گذاشته‌اند، می‌توانند با افتتاح سپرده کوشان و تجمیع منابع خود در آن، از تسهیلات این طرح برای ایجاد انگیزه و شرایط رفاهی برای کارکنان منتخب خود استفاده کنند.

متقاضیان دریافت این وام می‌توانند 60 تا 80 درصد سپرده مدت‌دار خود را تسهیلات با نرخ‌ها و شرایط موردنظر دریافت یا افراد دیگری را برای دریافت آن معرفی کنند.

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات کوشان چیست؟

برای دریافت وام بانک اقتصاد نوین در قالب طرح کوشان، ابتدا باید به یکی از شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه کرده و از بخش اعتبارات شعبه درباره چونگی دریافت این وام و افتتاح سپرده سوال کنید. سپس مدارک مربوطه که شامل مدارک هویتی یعنی اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه و مدارک کسب و کار را ارائه داده و پس از انتخاب مدت بازپرداخت بلافاصله پس از افتتاح حساب، تسهیلات را دریافت کنید.

تسهیلات طرح صبا

بانک اقتصاد نوین در دو طرح 1 و 2 ویژه مشتریان عادی خود تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات را براساس معدل موجودی در دوره زمانی دلخواه دو، سه و چهارماهه و با توجه به نقدینگی مورد نیاز اعطا می‌کند.

در حال حاضر طرح صبا 1، ویژه صاحبان سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی و طرح صبا 2، ویژه صاحبان سپرده قرض‌الحسنه جاری است. گروه‌های هدف در طرح صبا شامل افراد زیر است:

۱. متقاضیان دریافت تسهیلات رفع احتیاجات ضروری نظیر خرید جهیزیه، خرید لوازم خانگی، هزینه تحصیل، تعمیر مسکن، خرید ابزار کار و لوازم یدکی

۲. شرکت‌ها و موسسات جهت اعطای تسهیلات به کارمندان خود

۳. اشخاصی که میزان نقدینگی مورد نیازشان بیش از میزان پس‌اندازشان ‌باشد

۴. پزشکان و داروسازان جهت تجهیز مطب

۵. اصناف، کسبه و صاحبان کسب و کارهای کوچک

لازم به ذکر است، طرح صبا 1 شامل دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه با نرخ 18% و بر اساس معدل موجودی سپرده کوتاه مدت با نرخ سود 10% است. همچنین طرح صبا ،2 شامل دریافت تسهیلات اقساطی مرابحه با نرخ 18% و براساس معدل موجودی سپرده قرض الحسنه جاری است.

طرح تسهیلاتی ارزینو

بانک اقتصاد نوین در طرح تسهیلاتی ارزینو، برای افرادی که اسکناس دلار یا یورو دارند و به نقدینگی احتیاج دارند دارند فرصتی ایجاد کرده تا با وثیقه قرار دادن اسکناس‌های خود نزد بانک، در سریع‌ترین زمان ممکن تسهیلات مورد نظر را دریافت کرده و بعد از تسویه تسهیلات، اسکناس‌ها به همان ارز اولیه به آن‌ها برگشت داده می‌شود.

ضمنا دریافت این تسهیلات نیازی به معرفی ضامن ندارد و با بازپرداخت اقساطی در تعداد و مبالغ متنوع به مشتریان اعطا می‌شود.

تسهیلات ارزینو با توثیق حداقل 500 دلار و 750 یورو و در قالب‌های زیر اعطا می‌شود:

۱. تسهیلات مرابحه 10 درصدی با اقساط 12 ماهه

۲. تسهیلات مرابحه 18 درصدی با اقساط 12 ماهه

۳. کارت اعتباری با بازپرداخت یک سال در مبالغ 10، 20، 30، 40 و 50 میلیون تومان

۴. تسهیلات قرض‌الحسنه در اقساط 12 ماهه

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصادنوین با هماهنگی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سامانه تسهیلات قرض‌الحسته ازدواج بانک مرکزی پیوسته است و در راستای تامین نیازهای مالی زوج‌های جوان اقدام به اعطای تسهیلات ازدواج می‌کند.

مشتریانی که متقاضی دریافت وام قرض‌الحسنه ازدواج باشند، می‌توانند در سامانه ازدواج بانک اقتصاد نوین را انتخاب کرده و برای دریافت وام ازدواج به شعب این بانک مراجعه کنند.

مشارکت مدنی بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین در راستای توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی کشور، تسهیلات مشارکت مدنی در را در موارد زیر به مشتریان خود اعطا می‌کند:

۱. تأمین کوتاه مدت بخشی از سرمایه در گردش واحدهای فعال اقتصادی

۲. تأمین کوتاه مدت بخشی از سرمایه در گردش انبوه‌سازانی که بصورت حرفه‌ای به ساخت و ساز و اجرای پروژه‌های ساختمانی اعم از مسکونی و تجاری و اشتغال دارند.

۳. اعطای تسهیلات ارزی و ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی

۴. تکمیل طرح‌های توسعه‌ای، نوسازی و بهسازی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی و طرح‌های زود بازده و اشتغال آفرین

۵. اعطای تسهیلات کوتاه مدت در قالب عقد مشارکت مدنی به شرکت‌های پیمانکاری فعال

۶. مشارکت در ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکونی

ضمانت‌نامه های بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین همچنین برای تضمین انجام تعهدات شرکت‌های پیمانکاری و اشخاص حقیقی و حقوقی که تعهداتی در مقابل کارفرمای دولتی دارند نسبت به صدور ضمانت‌نامه اقدام می‌کند. انواع ضمانت نامه های قابل صدور از سوی بانک اقتصاد نوین شامل شرکت در مناقصه و مزایده، پیش‌پرداخت، انجام تعهدات برای پیمانکاران، حسن انجام کار، استراداد کسور وجه‌الضمان و ضمانت‌های گمرکی است. ضمنا این بانک علاوه بر این موارد به صدور انواع ضمانت‌نامه‌های ریالی خاص از جمله موارد زیر نیز می‌پردازد:

۱. ضمانت‌نامه به نفع سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا

۲. ضمانت‌نامه رای غیابی

۳. ضمانت‌نامه مسافران عازم به خارج از کشور برای تضمین بازگشت به کشور برای ارائه به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

۴. ضمانت‌نامه مورد درخواست دفاتر هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی و گردشگری بابت فروش بلیط هواپیما جهت ارائه به شرکت‌های هواپیمایی

۵. ضمانت‌نامه مورد درخواست عاملان و نمایندگی‌های فروش و پخش محصولات و کالاهای مجاز برای ارائه به شرکت‌های تولید کننده یا پخش کننده عمده کالا

اخبار مرتبط
بانک مرکزی بندهای مرتبط با قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. بر این اساس تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۹ بوده است مبلغ سه میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ده ساله است؛ همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست و پنج سال و زوجه‌های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال خواهد بود.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. در صورتی که اشخاص، متقاضی دریافت وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ می باشند، می بایست شرایط مذکور در آیین نامه قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را دارا باشند.
بانوان متقاضی این وام، می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در سراسر کشور نسبت به افتتاح سپرده مربوطه اقدام و از ۴ مرحله وام قرض الحسنه این بانک(مجموعاً ۲۰۲ میلیون تومان) به صورت متوالی بهره مند شوند.
اگر خانواده‌ای صاحب فرزند سوم و بیشتر از سال ۱۳۹۹ به بعد شود نیز می‌تواند از تسهیلات قرض‌الحسنه خرید، ساخت یا وام ودیعه مسکن، بهره‌مند شود که میزان مبلغ این وام، ۳۰۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد و زمان بازپرداخت آن نیز ۲۰ سال است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها