پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

همه چیز در مورد وام های بانک پارسیان

24 خرداد 1401
همه چیز در مورد وام های بانک پارسیان

به گزارش بانک اول هر یک از این وام‌ها شرایط خاص خود را دارند. در این گزارش اطلاعات لازم درباره وام‌های بانک پارسیان به متقاضیان ارائه خواهد شد؛

 

تسهیلات ساخت و بازسازی مسکن

 

متقاضیان به منظور دریافت تسهیلات تعمیر مسکن باید در این مجموعه حساب سپرده مورد نظر را افتتاح کنند. مبلغ این وام حداکثر تا سقف ضوابط جاری است. اقساط این تسهیلات هم به صورت ماهیانه و حداکثر طی پنج سال بازپرداخت می‌شود.

اما تسهیلات ساخت مسکن اندکی تفاوت دارد. وام احداث پروژه‌های ساختمانی براساس عقد مشارکت مدنی، حداقل طی سه دوره به متقاضیان پرداخت می‌شود. وثیقه این وام، ملک موضوع تسهیلات است. بازپرداخت این تسهیلات هم یا به صورت یکجا بعد از انجام کار یا حداکثر طی 18 ماه صورت می‌گیرد.

تسهیلات خرید و بازسازی محل کار

وام بازسازی واحدهای اداری در قالب عقد مشارکت مدنی تسهیلات بانک پارسیان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. مبلغ این وام طبق قانون براساس ضوابط جاری به متقاضیان پرداخت می‌شود. ضمنا حداکثر مدت بازپرداخت آن پنج ساله و به صورت ماهیانه است.

افرادی که واحدهای خدماتی دارای مجوز فعالیت دارند نیز می‌توانند از تسهیلات خرید محل کار بانک پارسیان بهره ببرند. افراد شاغل در حوزه وکالت، پزشکی و همچنین سردفتر داران، روزنامه نگاران و مهندسان امکان استفاده از وام خرید محل کار این بانک را دارند. ملک مورد نظر افراد شاغل در این حوزه‌ها باید کاربری مسکونی با موقعیت اداری داشته باشد. البته امکان استفاده از این وام در قالب قرارداد مشارکت مدنی برای خرید واحدهای تجاری هم وجود دارد.

مبلغ این وام حداکثر 70 درصد ارزش ارزیابی ملک تا سقف ضوابط جاری بانک است. افراد می‌توانند اقساط این وام را طی هفت سال به صورت ماهیانه بپردازند.

تسهیلات تامین سرمایه واحد بازرگانی و تولیدی و خرید کالای مصرفی

افرادی که خواهان استفاده از تسهیلات تامین سرمایه بازرگانی هستند، بانک با آن‌ها قرارداد مشارکت مدنی یا مضاربه بازرگانی داخلی منعقد می‌کند.

تسهیلات مشارکت مدنی بازرگانی داخلی حداکثر تا سقف 80 درصد مبلغ پیش فاکتور بوده و اقساط آن به صورت یکجا قابل پرداخت است. اما برای تسهیلات در قالب قرارداد مضاربه بازرگانی داخلی، حداکثر مبلغ تسهیلات تا سقف مبلغ پیش فاکتور بوده و اقساط آن هم باید به صورت یکجا پرداخت شود.

اشخاص که به دنبال تسهیلات خرید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بانک پارسیان هستند، این مجموعه با آن‌ها قراردادی در قالب مشارکت مدنی منعقد می‌کند. مبلغ تسهیلات مشارکت مدنی تولیدی – مواد اولیه، حداکثر تا سقف 80 درصد مبلغ فاکتور یا پیش فاکتور بوده و سقف مدت بازپرداخت اقساط آن هم معادل یک دوره تولید است. اما تسهیلات مشارکت مدنی بازرگانی داخلی حداکثر تا سقف مبلغ پیش فاکتور یا فاکتور بوده و اقساط آن هم طی پنج سال و به صورت ماهیانه بازپرداخت می‌شود.

متقاضیان برای خرید کالای مصرفی بادوام ساخت کشور هم می‌توانند از تسهیلات بانک پارسیان تا 80 درصد مبلغ فاکتور یا پیش فاکتور استفاده کنند. بازپرداخت این وام حداکثر سه ساله، به صورت ماهیانه، است.

بسته اعتباری نوید پارسیان

افراد دارای کسب و کارهای کوچک و متوسط، مشاغل حرفه‌ای و اشخاص حقیقی امکان درخواست برای استفاده از تسهیلات طرح نوید پارسیان را دارند. این وام با نرخ‌های چهار، هشت، 12، 15 و 18 درصد براساس میانگین موجودی هر مشتری و مدت بازپرداخت اعطا می‌شود. افراد دارای سپرده قرض الحسنه جاری، کوتاه مدت و قرض الحسنه پس انداز امکان استفاده از این طرح را دارند.

طرح تسهیلاتی پژواک پارسیان

افراد متقاضی دریافت وام از بانک پارسیان این امکان را دارند تا با طرح پژواک پارسیان براساس میانگین سپرده خود مبلغ موردنظر را دریافت کنند. نرخ سود این وام کمتر از 10 درصد بوده و این وام به منظور حمایت از خرید کالای ایرانی و تولیدات داخلی به مشتریان پرداخت می‌شود. افراد می‌توانند سپرده شخص ثالث یا شرکت را برای استفاده از وام این طرح به وثیقه بگذارند.

بسته حمایتی ویژه شرکت‌های صادرکننده کالا و خدمات صنعتی

بانک پارسیان به منظور حمایت از شرکت‌های صادرکننده  با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به متقاضیان این بخش‌ها وام پرداخت می‌کند. حداکثر مبلغ این وام 40 میلیارد تومان بوده و نرخ سود آن هم 14.5 درصد است. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این وام یک سال تعیین شده و ضمنا این وام به مشتریان حقوقی تعلق می‌گیرد.

مخاطبان اصلی این طرح شرکت‌های صادرکننده کالاهای صنعتی بوده و این مجموعه‌ها باید تمامی شرایط عمومی اخذ تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی را داشته باشند.

خدمات اعتباری به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری «صندوق نوآوری»

شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان که اسامی آن‌ها در وبسایت مخصوصی منتشر می‌شود امکان استفاده از این خدمات اعتباری را دارند. این شرکت‌ها به وسیله صندوق نوآوری و شکوفایی با سامانه غزال به بانک پارسیان معرفی می‌شوند. سوابق اعتباری این شرکت‌ها نزد دیگر شعبه‌ها کنترل شده و در صورت نبود مشکل، اطلاعات آن‌ها به منظور استفاده از این خدمات به نزدیک‌ترین شعبه محل شرکت ارجاع داده می‌شود.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها