پنجشنبه, 9 فروردین 1403 2024,March

مدارک لازم برای دریافت انواع وام بانک سامان

24 خرداد 1401
مدارک لازم برای دریافت انواع وام بانک سامان

به گزارش بانک اول بانک سامان، در صورت داشتن منابع مالی کافی، انواع تسهیلات برای خرید مسکن، تعمیر خانه، خرید خودرو، ازدواج، خرید کالای مصرفی بادوام، پزشکان، اعضای هیئت علمی و … را به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌دهد. قاعدتا برای درخواست هر کدام از این وام‌ها لازم است اطلاعات لازم درباره آن‌ها جمع آوری و مدارک مورد نیاز تهیه شود. در این خبر مدارک مورد نیاز برای دریافت انواع وام‌های بانک سامان بیان خواهد شد؛

 

شرایط لازم برای دریافت تسهیلات بانک سامان

متقاضیان دریافت هر یک از انواع تسهیلات بانک سامان اعم از ساخت و خرید مسکن، خرید خودرو، ازدواج، خرید کالاهای مصرفی بادوام و … باید هیچ گونه بدهی معوق یا چک برگشتی در سیستم بانکی نداشته باشند. ضمن اینکه تمامی افراد متقاضی تسهیلات بانکی باید بالای 18 سال سن داشته باشند تا بتوانند وام مورد نظر خود را درخواست بدهند.

در صورت داشتن شرایط اولیه، بانک وضعیت اعتباری متقاضی را موردبررسی قرارمی دهد. اگر اعتبارسنجی به خوبی انجام شد و متقاضی از این لحاظ مشکلی نداشت، فرد می‌تواند درباره تسهیلات مورد نیاز خود به بانک سامان درخواست دهد.

مدارک موردنیاز برای انواع تسهیلات بانک سامان

تمام افرادی متقاضی دریافت تسهیلات بانکی باید سپرده مورد نظر و پرونده اعتباری در بانک سامان داشته باشند. متقاضیان برای تشکیل پرونده اعتباری هم باید مدارک هویتی مورد نظر را ارائه دهند. معمولا برای تشکیل پرونده اعتباری ارائه اصل شناسنامه، فتوکپی کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی و ضامن یا ضامن‌های مورد نیاز ضروری است.

معمولا ارائه فیش حقوقی متقاضی برای اطلاع از میزان دریافتی و توانایی وی در بازپرداخت اقساط هم برای پرونده اعتباری الزامی است. ضمن اینکه بانک‌ها معمولا فیش حقوقی ضامن‌ها را هم طلب می‌کنند. طبق اطلاعات موجود، فیش حقوقی متقاضی و ضامن وی باید مهر محل اشتغال خورده باشد.

ارائه چک یا سایر مدارک مورد نیاز هم با توجه به نوع تسهیلات، از سوی بانک به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود. تشکیل هر پرونده اعتباری متناسب با نوع تسهیلات اعطایی و تعهدات ایجاد شده شامل هزینه‌ها و کارمزدهایی درباره اعتبارسنجی، آبونمان و… می‌شود که پرداخت آن برعهده متقاضیان است.

جرئیات مدارک مورد نیاز برای وام‌های بانک سامان

هر نوع تسهیلاتی مدارک مورد نیاز و ضمانت‌های مختلفی را لازم دارد و آنچه که بیان شد مدارک اولیه و لازم برای دریافت هر نوع تسهیلات بانک سامان است. متقاضیان می‌توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر به یکی از شعب بانک سامان یا سامانه تسهیلات این مجموعه مراجعه کنند تا جزئیات بیشتر مدارک مورد نیاز را به دست آورند. البته به منظور استفاده از سامانه تسهیلات بانک سامان لازم است قبلا در سایت این مجموعه ثبت نام کرده باشید.

اخبار مرتبط
تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله تعیین شده است.
این طرح از جمله طرح‌های اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در بانک رفاه کارگران است که مشتریان این بانک می‌توانند بر اساس میانگین ایجادی در حساب قرض‌الحسنه پس‌انداز خود، از مزایای آن بهره‌مند شوند. بر اساس این طرح، اشخاص حقیقی و شرکت‌های حقوقی دارای کسب‌وکارهای خرد و دانش‌بنیان می‌توانند با سپرده‌گذاری در مقاطع مختلف از تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 60 ماهه بهره‌مند و یا امتیاز حساب استفاده نشده را به کارکنان خود انتقال دهند.
معاون توسعه بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه متخصصان ایرانی دانش‌آموخته خارج از کشور نیز می‌توانند برای درخواست بهره‌مندی از این تسهیلات، از طریق ارتباط با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری اقدام کنند، گفت: هر متقاضی صرفاً مجاز به استفاده از یکی از تسهیلات ساخت/خرید و یا ودیعه اجاره مسکن است و در صورت استفاده از یکی از این دو، امکان معرفی برای تسهیلات مسکن دیگر وجود ندارد.
تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک‌ها بر اساس درخواست مشتری از ۵ میلیون، ۱۰ میلیون، ۳۰ میلیون، ۵۰ میلیون، ۱۰۰، ۱۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان است

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
رضا
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

تو را خدا اسم بانک سامان را نیارید من وام کرونا به اسمم درآمده رفتم بانک به من میگه باید امتیاز بیارید در صورتیکه همه شرایط وام را داشتم توی بانک سامان به هیچکس وام نمیدهند همش دروغه فقط همین بانک اینطوریه

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها